بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مشاور کنترل خشم کودک

آموزش کودکان به مدیریت خشم یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که می‌توان به آن‌ها آموخت. کنترل خشم به کودکان کمک می‌کند تا بهبود در روابط شخصی و اجتماعی خود داشته باشند و با چالش‌های روزمره بهتر سازگار شوند. پیشنهاد می کنم در این زمینه با مشاوره خانواده تلفنی تماس بگیرید. در زیر چند راهبرد عملی برای آموزش کودکان در مدیریت خشم آورده شده است:

  1. آموزش تمرین‌های آرامشی: به کودکان بیاموزید که از تمرین‌های آرامشی برای کاهش خشم و آرامش خود استفاده کنند.
  2. ۲. ارائه راهکارهای مشخص: به کودکان یاد دهید که در هنگام خشم به جای عصبانیت و فریاد زدن، از راهکارهای مشخصی استفاده کنند.

رنگ قرمز

ایست، اول آرام شو و فکر کن (نفس عمیق و شمارش معکوس؛ مثلا از پنج به یک بشمار)

رنگ زرد

-مشکل، احساس خودت و نیازی را که داری بیان کن.

-خواسته ی تو چیست؟
-چه راه حل هایی برای آن پیشنهاد میکنی؟
-چه پیامدهایی دارد؟
-انتخاب نهایی تو که بیشترین فایده و کمترین ضرر را داشته باشد، کدامست؟

رنگ سبز

حالا اجرا و تمرین کن (راهکار مطلوب را چندین بار تمرین می کنیم.)

در ادامه ی بحث شناختی تصویر ساده ای از مغز انسان را روی تابلو یا کاغذ نقاشی کنید یا از کودک بخواهید این تصویر را بکشد و نشان بدهد که در مغز چه قسمت هایی وجود دارد و چه کاری انجام می دهند. سپس آن را با مغز مثلا یک اردک، بز یا ماهی که روی کاغذ کشیده اند، مقایسه کنند.

این مقایسه به کودک تفاوت توانمندی انسان را با موجودات دیگر نشان می دهد. در ادامه توضیح بدهید که مغز انسان و برخی موجودات پیشرفته تر دارای یک قشر روی مخ هست. این بخش کمک می کند انسان هم مانند سایر موجودات احساسات را درک کند و واکنش احساسی داشته باشد، با این تفاوت که بتواند آگاهانه و سنجیده تر رفتار کند. درباره ی این ویژگی مغز انسان و امکانات و کاربردهایش بحث کنید.

برای بچه های کوچکتر می توانید از زبان ساده تری استفاده کنید. اگر کودک بداند که چه توانایی هایی دارد به تدریج یاد می گیرد که موقع خشم از این توانایی استفاده کند و کنترل بیشتری روی خودش داشته باشد.

همچنان که تمرین شیوه های ابراز آزادانه ی خشمش به شیوه ای مطلوب و بدون آسیب زدن به دیگران به او کمک می کند از آسیب های تکانشی رفتار کردن به دور باشد و سلامت روانی بیشتری داشته باشد. یادمان باشد ما نیز ممکن است به این یادگیری ها و تمرین کردنش در کنار کودکمان نیاز داشته باشیم، پس فرصت خوبیست که با هم تمرین کنیم.

همچنین فراموش نکنید که در صورت نیاز به مشاوره در خصوص کودکان و فرزندان خود ، اموری نظیر : بیش فعالی کودکان ؛ عدم تمرکز ؛ اختلال در یادگیری و … هم اکنون می توانید با مشاوره آنلاین خانواده یا مشاوره خانواده رایگان تماس حاصل فرمایید .

  • ۰۲/۰۳/۰۸
  • جللال میری

مشاوره خانواده

کنترل خشم کودکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی