بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

عوامل ازدواج موفق پسران

 

عوامل ازدواج موفق شامل چه مواردی می شود ؟ آیا تمامی افراد موفق یک سبک زندگی دارند ؟ آیا برای داشتن یک ازدواج موفق راهکار های خاصی وجود دارد ؟ شاید همه ما در زندگی به دنبال پاسخ این سوال ها بوده ایم . در مورد یک ازدواج موفق هیچ تضمین خاصی وجود ندارد . هیچ کسی نمی تواند ادعا داشته باشد که یک ملاک خوب حتماً باعث ازدواج موفق می شود . برای مثال مادیات و وضع اقتصادی از ملاک های بسیار مهم در ازدواج هستند .

عوامل ازدواج موفق

اما گاهی شاهد اختلاف بین زوج هایی هستیم که از لحاظ مادی تمکن کامل را دارند . اما می‌توان با رعایت استاندارد ها و با در نظر داشتن مزایا و معایب یک فرد ، احتمال اشتباه در انتخاب را کاهش داد . ممکن است هر کسی بنا بر تجارب خود نظرات مختلفی در مورد ازدواج موفق داشته باشد . اما تمام ویژگی ها و ملاک های خوب مشخص و شناخته شده هستند . این ما هستیم که باید صفات خوب و بد طرف مقابل را تشخیص دهیم و تصمیم بگیریم . از عوامل ازدواج موفق انتخابی است که با آگاهی ، شناخت و منطق صورت بگیرد . از مهمترین عوامل ازدواج‌ موفق انتخاب فردی است که بیشترین تناسب و نقاط مشترک را با شما داشته باشد .

مهمترین عوامل ازدواج موفق

مهمترین عوامل ازدواج موفق چه چیز هایی هستند ؟ چگونه می توانیم یک ازدواج موفق داشته باشیم ؟ طبیعتاً  برای ازدواج موفق فاکتور هایی وجود دارد که باید در نظر بگیریم  .باید ها و نباید هایی که همه ما تا حدودی با آنها آشنا هستیم . چهار چوب ها و سنت هایی که رعایت آنها می تواند مسیر خوشبختی را هموار سازد . برای مثال از مهمترین عوامل ازدواج موفق سلامت جسمانی و روانی طرف مقابل می باشد . چرا که یک فرد سالم می تواند یک خانواده سالم را به وجود بیاورد . در این مورد سلامت روانی بسیار حائز اهمیت است . موضوع مهم دیگر شرافت و اصالت خانوادگی فرد است .

وصلت با یک خانواده شریف و سالم می تواند نقش مهمی داشته باشد . یکی دیگر از مهمترین عوامل ازدواج موفق نوع درآمد و شغل فرد می باشد . اینکه چه میزان و از چه راهی درآمد کسب می کند . موارد دیگری مانند نیت و هدف فرد از تشکیل خانواده ، تناسب میان سن ، فرهنگ ، تحصیلات ، ظاهر ، سطح خانوادگی زوجین ، اهداف و برنامه های طرف مقابل از مهمترین عوامل ازدواج موفق می باشند .

مهمترین عوامل ازدواج موفق

اصلی ترین عوامل ازدواج موفق

عوامل ازدواج موفق شامل چه مواردی می شود ؟ آیا طرف مقابل باید تمام ویژگی ها و ملاک های خوب را داشته باشد ؟ اصولاً نباید توقع داشته باشیم که طرف مقابل تمام خواسته ها و ملاک های ما را داشته باشد . چرا که هیچ شخصی به طور صد در صد تمام و کمال نیست . اما می توانیم بسنجیم که آیا مزایای مخاطب ما بر معایبش برتری دارد یا خیر ؟ آیا خوبی های او آن قدر هستند که بتوانیم از برخی کاستی های او چشم‌ پوشی کنیم ؟ نکته مهم دیگر اینکه با مخاطب خود به تفاهم برسیم ، چرا که از اصلی ترین عوامل ازدواج موفق تفاهم بین زوجین است .

تفاهم به این معنا نیست دختر و پسر  از همه نظر شبیه هم باشند . بلکه تفاهم یعنی ایجاد سازگاری و پذیرفتن نقاط ضعف و قوت هم دیگر است . یکی دیگر از اصلی ترین عوامل ازدواج موفق نبودن اختلاف های چشمگیر بین زوجین است . در هیچ زمینه ای نباید اختلاف بیش از حد مجاز باشد ، چرا که ممکن است خطرساز شود .

عوامل ازدواج موفق دختران

عوامل ازدواج موفق دختران ممکن است به دقت و  جزئی نگری آنها مرتبط باشد . معمولا دختر ها بیشتر مسائل را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند . از آنجایی که دختران بسیار احساسی هستند ، از عوامل ازدواج موفق دختران عاقلانه و منطقی تصمیم گرفتن است . گاهی می‌ بینیم که خانم ها منطق را کنار گذاشته و صرفا از روی احساسات تصمیم می‌ گیرند . ازدواج موفق با در نظر گرفتن اخلاق و رفتار ، وضعیت اقتصادی و کاری ،سطح فرهنگی و خانوادگی و موارد دیگری میسر است . در این زمینه مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج و بهره گیری از تجارب و راهنمایی های متخصصین مشاوره خانواده تلفنی بسیار مفید است . به خصوص برای افرادی که شناخت یا جمع بندی و نظم خاصی از ملاک ها و معیارهای ازدواج خود ندارند .

عوامل ازدواج موفق دختران

عوامل ازدواج موفق پسران

عوامل ازدواج موفق پسران بیشتر به شرایط و شخصیت خود آنها برمیگردد . برای مثال آقایان باید بدانند که آیا به رشد عقلی و درک درست از ازدواج رسیده اند ؟ آمادگی پذیرش این مسئولیت یعنی تشکیل خانواد و یا پدر شدن را دارند ؟ از لحاظ مادی به رشد و استقلال کافی رسیده اند ؟ از آنجایی که آقایان تنوع طلب هستند باید در انتخاب خود به اطمینان کامل برسند . آیا این زن همان کسی است که تا همیشه دوست خواهند داشت ؟ آیا از لحاظ ظاهر ، اخلاق و رفتار ، تحصیلات ، فرهنگ ، خانواده ، عفاف و حجاب همان شخصی است که می ‌خواهند ؟ اینها مواردی از عوامل ازدواج موفق پسران هستند .

برخلاف خانمها آقایان سطحی نگر هستند . اما ممکن است در هنگام انتخاب همسر دقت و آگاهی کافی را نداشته باشند . بنا بر مسائل کلی تصمیم بگیرند و از کنار مسائل مهم و کلیدی بدون توجه رد شوند . لذا در مبحث ازدواج مشاوره خانواده میتواند برای آنها زمینه ساز یک ازدواج موفق باشد .

ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟

ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟ چگونه می توانیم بفهمیم که یک ازدواج موفق داشته ایم یا نه ؟ آیا یک ازدواج موفق شکل خاصی دارد ؟ نمی توانیم بگوییم ازدواج موفق لزوماً این ویژگی ها را دارد . چرا که ممکن است هر فردی به شکل خاصی احساس موفقیت و خوشبختی کند . به طور کلی در پاسخ به این سوال که ازدواج موفق چه ازدواجی است ؟ میتوان گفت ازدواجی که در آن رشد و سازندگی زوجین وجود دارد .

باعث پیشرفت و شکوفایی استعداد زوجین شود . ازدواجی که در مسیر رسیدن به خواسته ها ، اهداف و آرزوها باشد . زمانی که احساس کنیم به سمت موفقیت و پیشرفت حرکت می کنیم . هنگامی که زوجین در کنار یکدیگر احساس آرامش و عشق و علاقه داشته باشند . به همدیگر افتخار کنند و از با هم بودن لذت ببرند . برای زندگی و فرزندان خود برنامه های سازنده و هدفمند داشته باشند و بسیاری از موارد دیگر که در یک ازدواج موفق تاثیر گذار هستند را می توان نام برد.

 

سوالات متداول

عوامل موثر در ازدواج موفق چیست ؟

عوامل بسیاری در ازدواج موفق تاثیر گذار هستند . برخی از این موارد شامل : ازدواج با فردی که از لحاظ تدین ، فرهنگ ، اخلاق و رفتار ، سن ، تحصیلات و خانواده با شما هم سطح باشد .

مهم ترین ملاک ازدواج چیست ؟

مهم ترین ملاک این است که زوجین با هم تفاهم داشته باشند . از لحاظ عقاید ، طرز فکر ، اهداف ، برنامه های زندگی ، علایق و خواسته ها با هم سازگاری و نقطه نظر مشترک داشته باشند .

شروط ازدواج موفق چه میتواند باشد ؟

ممکن است هر کسی شرایط خاص خود را داشته باشد ‌ . اما شرایطی از قبیل استقلال مالی ، وضعیت مسکن ،موقعیت شغلی ، توقعات و انتظار ها شروط مهمی هستند که باید بیان شوند .

ازدواج سالم و موفق به چه ازدواجی گفته میشود ‌ ؟

ازدواجی موفق است که زوجین در آن امنیت و آرامش داشته باشند . ازدواجی که باعث پیشرفت و موفقیت در زندگی بشود . زوجین از همدیگر احساس رضایت و  عشق و محبت داشته باشند .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی