بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مشاوره زناشویی و زندگی مشترک

روابط زناشویی و زندگی مشترک یکی از خدمات ارائه شده توسط متخصصان بهداشت روان است . رابطه زناشویی یک ارتباط در قالبی خاص از روابط انسانی است . رابطه زناشویی با روابط دیگر انسانی تفاوتی بسیار دارد . در این رابطه ابعاد زیستی ، معنوی ، اجتماعی و عاطفی به شراکت گذاشته می شوند . در یک مشاوره زناشویی و زندگی مشترک موفق می بایست به تمام این ابعاد توجه خاصی شود . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک مستلزم به وجود آوردن ثبات بین تعامل زوجین است . رابطه زوجی که به سمت پویایی در جریان باشد . می بایست پیش بینی پذیر و منعطف باشد . رابطه ی زناشویی به زمانی خاص نباید محدود شود . مربوط به موقعیت خاصی نیز نیست . در کلیه زمن ها و موقعیت های افراد نمود پیدا میکند .

چرا مرکز مشاوره ی و زندگی مشترک آویژه

مرکز مشاوره و زندگی مشترک آویژه سعی می کند برای افرادی که دید و نگرش متفاوتی دارند آینده ای مشترک ترسیم کند . رابطه ی زوجین نیازمند پشتیبانی است . زوجین می بایست بدانند از نیاز های خود آگاهی کسب کنند . آخرین چیزی که می توانند به آن فکر کنند خود محوری است . مشاوره ی زناشویی و زندگی مشترک آویژه بین نیاز های افراد درگیر رابطه زناشویی تعادل ایجاد میکند . هر عضو یک زندگی مشترک می تواند هویت و فردیت خود را حفظ کند .

در عین حال به خاطره خانواده و زندگی که برای آن سرمایه گذاری کرده است نباید فردیت خود را تباه کند . زندگی مشترک نیز دارای مراحل و سیر تکاملی است . این رابطه معمولا از دوره ی نامزدی آغاز می گردد و با شور و شوق اولیه به پیش میرود . گاهی سرخوردگی و همکاری و سازش را تجربه می کند و بهترین حالت به درک متقابل و پختگی منجر میشود . مرکز مشاوره ی زناشویی و زندگی مشترک آویژه سعی بر این دارد که مهارت های لازم را در اختیار زوجین قرار دهد تا رسیدن به مرحله بعدی زندگی کم هزینه تر شود .

مشاوره زناشویی و زندگی مشترک تلفنی

مشاوره خانواده تلفنی راهی برای یاری رساندن که به زوجین درگیر مشکلات زناشویی . رضایت زناشویی آنها را افزایش دهد و زمینه را برای بروز مشکلات حاد تر از جمله طلاق کاهش دهد . ریشه ی بسیاری از مشکلات زوجین عدم مهارت کافی برای مدیریت زندگی است . این مدیریت می تواند در عرصه های مختلف خود را نشان دهد . عرصه های روابط عاطفی ، روابط خانوادگی ، تعامل مشترک و روابط جنسی از مهمترین آنهاست .

ریشه بسیاری از این مشکلات عدم وجود همین مهارت ها است که بسیاری از آنها پیچیده نیز نیستند . این مهارت ها از طریق مشاوره ی زناشویی  و زندگی مشترک تلفنی نیز قابل فراگیری است . مهارت هایی مانند گوش دادن فعالانه ، توجه به نیاز های همسر ، توانایی مذاکره بجای تهدید کردن و گفت و گوی صادقانه گوشه ای از این مهارت ها است .

باورهای مهم در مشاوره زناشویی و زندگی مشترک

ما در مشاوره زناشویی و زندگی مشترک آویژه بر این باوریم که برخی تعارض های زوجین ریشه در شناخت و طرح واره های اولیه آنها دارد . زوج هایی که با انواع مشکلات تعاملی به روانشناس مراجعه می کنند اغلب در دام افکار منفی تحریف های شناختی خود گیر کرده اند . آنها به جای اینکه مشکلات خود را بی واسطه ، صریح و واضح بیان کنند آن را وسیله ای برای زیر سوال بردن طرف مقابل می بینند . یا از سوی دیگر در لفافه بیان می کنند . اغلب این رفتار ها را باید در تجربیات اولیه زندگی جستجو کرد .

همین امر به نحوی بر کنش و واکنش تاثیر می گذارد . زوج ها در بیشتر مواقع با خود واقعی همسر تعامل و مذاکره نمیکنند . به جای آن به یک تصویر کلیشه ای که از او در ذهن خود ساخته اند پاسخ میدهند . بر فرض مثال همسر از شوهر خود تصویری بی منطق و لجوج دارد بر اساس همین تصویر ذهنی استدلال میکنند که اگر این خواسته را بیان کنند با فلان واکنش منفی روبرو خواهد شد . بر همین اساس رفتار های همسر در قبال شوهر از این الگوی نامطلوب پیروی میکند .

مرکز مشاوره زناشویی و زندگی مشترک آویژه

مرکز مشاوره زناشویی و زندگی مشترک آویژه علاوه بر مسائل فوق به این نتیجه رسیده است که اغلب زوجین سعی میکنند همسرشان را مطابق میل خود تغییر دهند . اینگونه از او فردی دوست داشتنی بسازند . اما این ، فرآیندی معیوب است زیرا با پذیرش در تقابل است و پیامد آن افسردگی ، ناامیدی و درماندگی است . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک فرض را بر این میگذارد که عدم مهارت های درست زندگی کردن مساوی با افزایش درگیری و تنش و در نتیجه کاهش رضایت مندی از زندگی است .

مرکز مشاوره زناشویی و زندگی مشترک امروزه به یکی از خدمات ضروری جامعه تبدیل شده است . چه زمانی که زوجین در طی فرآیند ساختن یک زندگی مشترک هستند و چه زمانی که به این نتیجه رسیده اند که ادامه ی زندگی آنها به صلاح نیست .

در مرکز مشاوره زناشویی تلفنی و حضوری آویژه شما میتوانید خدماتی نظیر این موارد را دریافت کنید :

  • مهارت های پایه زناشویی
  • مهارت مذاکره و حل مساله
  • مدیریت خشم و تنش
  • کمک به درک متقابل و روند های مشکل زا
  • شناسایی و تشخیص مسائل و قواعد ناکارآمد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی