بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

"گسترش ارتباطات در دوران عقد"
گسترش ارتباطات در دوران عقد می‌تواند برای زندگی زوجین به شکل قابل توجهی مفید باشد. با پیشرفت فناوری و ارتباطات، امکاناتی همچون گفتگوی تصویری در فضای مجازی و ارسال پیام به سرعت دست یافتن به نتیجه‌های مطلوب را برای زندگی مشترک فراهم کرده است. ارتباطات مداوم و صحیح بین همسران تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی آن‌ها دارد. از طرفی، دسترسی به این امکانات می‌تواند به زندگی جنسی زوجین مثبت تأثیر بگذارد و به خودی خود یکی از عوامل تقویت روابط زوجین محسوب می‌شود. البته نباید فراموش کرد که ارتباطات مجازی نمی‌توانند جایگزین ارتباطات حضوری و صمیمانه باشند و در این میان باید توازنی مناسب بین دو نوع ارتباط حاصل شود.

هنگامی که شما تصمیم می گیرید با فردی ازدواج کنید👰🤵، باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که خانواده همسرتان بخش مهمی از روابط و زندگی مشترک شما را به خود اختصاص می دهند. هر خانواده ای فرهنگ، عقاید و آداب رفتاری مختلفی دارد. قوانین خانواده و بایدها و نبایدهای مختلفی در هر خانه وجود دارد. طبیعی است که در اوایل دوران عقد شما کمی گیج و سرگردان باشید😵. شاید خانواده همسرتان مانند خانواده خودتان رفتار نکنند. به هر حال دوران نامزدی و عقد دوران بسیار مهمی است. این دوران پایه های یک زندگی مشترک را تشکیل می دهد. پس شما باید ارتباط با خانواده همسر در دوران عقد و طرز صحیح رفتار با خانواده شوهر در دوران عقد را بلد باشید. سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر برای حفظ احترام های دو طرف بسیار ضروری است.👸

اکثر خانم ها بعد از اینکه ازدواج کردند و وارد دوران عقد شده اند با سوالات زیادی در ذهن خود رو به رو می شوند. مانند: چگونه با خانواده شوهر رفتار کنم🤔؟ ارتباط با خانواده شوهر در دوران عقد باید چگونه باشد🤔؟ مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی رفتار با خانواده همسر در دوران عقد و چگونگی برقراری ارتباط با خانواده شوهر پرداخته اند. آنها مقاله جامع و کامل زیر را در مورد سیاست رفتار با خانواده شوهر نگارش کرده اند. اگر به دنبال برقراری ارتباط سالم با خانواده شوهر هستید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.😊

✅ اهمیت ارتباط سالم با خانواده شوهر در دوران عقد

مسلما حفظ تعادل بین آنچه که خودتان می خواهید و آنچه که دیگران انتظار دارند کار ساده ای نیست. به ویژه حفظ تعادل بین انتظارات خانواده همسر با رفتار و کردار خود. البته ایجاد هماهنگی و ارتباط سالم با خانواده شوهر هم شدنی است و هم ارزش تلاش و صبر شما را دارد. اگر شما بتوانید در دوران عقد با خانواده شوهر خود ارتباط سالم و مفیدی برقرار کنید. مسلما در طول زندگی مشترکتان نیز این ارتباط و روابط سالم باقی خواهند ماند. اگر نمی دانید چگونه باید با خواهر شوهر خود رفتار کنید و طرز رفتار صحیح با او را بلد نیستید، به شما پیشنهاد می کنم مقاله طرز رفتار با خواهر شوهر را مطالعه کنید.

سیاست رفتار با خانواده شوهر به شما کمک می کند تا علاوه بر حفظ احترام دو طرف، بتوانید بر محبیوبیت خود در بین اعضای خانواده شوهر بیافزایید. به یاد داشته باشید که حفظ حرمت ها و احترام گذاشتن به بزرگترها مخصوصا پدر و مادر همسر باید از همان دوران عقد لحاظ شود. اگر رفتار با خانواده شوهر در دوران عقد خارج از احترام و نامناسب باشد. نمی توان رابطه سالمی ایجاد کرد. چنین خانواده هایی دائم با جنگ و نزاع با عروس خود روبه رو هستند. زیرا حرمت ها بین آنها شکسته شده است.

پس به طور کلی می توان گفت برقراری ارتباط سالم با خانواده شوهر بسیار مهم است زیرا:

 ارتباط سالم با خانواده شوهر باعث حفظ احترام بین شما و آنها می شود. 👩‍🦱

 ارتباط با خانواده همسر می تواند به ایجاد یک رابطه عالی بین زوجین کمک کند. 🧑🤍👩

 خانواده های دو طرف روابط سالمی با هم خواهند داشت. 🧓👴👨👩‍🦰

 حرمت ها و بایدها و نبایدها از بین نمی رود. 🤝

 درگیری های لفظی و یا کنایه زدن و تلافی کردن رفتار، برای چنین خانواده هایی معنا ندارد. 🙂

 باعث محبوبیت شما بین اعضای خانواده شوهر می شود. 👩‍🦱💕👵👴

 در کنار یکدیگر می توانید شاد باشید و اوقات خوشی را سپری کنید. 😊

ارتباط با خانواده شوهر در دوران عقد

در دوران عقد چگونه با خانواده شوهر خود رفتار کنیم؟ 🤔🤔

اگر شما بتوانید در اولین ملاقات های خود با خانواده شوهر بعد از دوران عقد، به درستی رفتار کنید و به قول معروف خشت اول را به درستی بنا کنید، مسلما می توانید روابط سالم و زندگی خوب در کنار آنها را برای خودتان رقم بزنید. برخی از افراد سیاست زنانه رفتار با خانواده شوهر را می دانند. به همین دلیل در سراسر مسیر و زندگی مشترک خود مشکلات کمتری با خانواده شوهر خود خواهند داشت. برخی از مهم ترین رفتارهای درست با خانواده شوهر در دوران عقد عبارتند از:

 صمیمیت بیش از اندازه ممنوع ⛔

شما با یک خانواده جدید و اخلاق و رفتارهای جدید قرار است آشنا شوید. مسلما به طور کامل نمیدانید آنها چگونه افرادی هستند و شناخت عمیقی نسبت به خانواده همسر خود ندارید. پس بهتر است زیاد خودمانی نشوید. صمیمیت بیش از اندازه با خانواده شوهر می تواند بعد از گذشت مدتی باعث شود که حریم خصوصی شما از بین برود و حد و مرزی بین شما و خانواده شوهر باقی نماند. رفتار شما با خانواده همسر باید متفاوت از رفتار شما در جمع دوستان باشد. شوخی های بی جا، استفاده از کلمات سبک و مسخره کردن، خندیدن های بی مورد و … همگی باید از ارتباط عروس با خانواده شوهر حذف شود. سعی کنید به خانواده همسرتان احترام بگذارید و در عین حال صمیمیت خود را حفظ کنید.

 هرگز نقش بازی نکنید ❎

یکی از مهم ترین رفتار با خانواده شوهر در دوران نامزدی یا عقد این است که خود واقعیتان باشید. شما با نقش بازی کردن و نشان دادن خودتان آنگونه که نیستید، نمی توانید در دل آنها جا باز کنید. مسلما شما تا آخر نمی توانید به این رفتار ادامه بدهید و بعد از گذشت مدتی خانواده شوهرتان متوجه می شوند که برای آنها نقش بازی کرده اید.

بعضی از عروس ها سعی می کنند در اولین ملاقات های خود با خانواده شوهر چنان تصویر عالی و جذاب از خود به نمایش بگذارند که باعث شود همه از آنها تعریف کنند و از این رفتارشان به وجد بیایند. اما بعد از گذشت مدتی بلاخره از فیلم بازی کردن خسته می شوند و رفتارشان زمین تا آسمان تغییر می یابد. این تغییر رفتار می تواند برروی ارتباط با خانواده شوهر تاثیر بگذارد و با واکنش های تند و منفی از جانب آنها مواجه شود.

 اخمو، گرفته و کسل نباشید ❌😠

چرا هنگام ملاقات با خانواده خود شاداب و پر انرژی هستید و دائما صدای خنده شما به گوش می رسد. اما هنگامی که در جمع خانواده شوهر قرار میگیرید، عبوس و گرفته می شوید؟ یکی از مهم ترین سیاست رفتار با خانواده شوهر حفظ تعادل در رفتار است. شما نیاز نیست آنقدر صمیمی شوید که حرمت ها از بین برود. یا آنقدر گرفته و اخمو باشید که همه فکر کنند با خانواده شوهرتان مشکلی دارید. به یاد داشته باشید که شوهر شما نیز مانند شما این حق را دارد که به دیدار خانواده اش برود و از آنها با چهره ای شاد استقبال کند. همچنین شوهرتان دوست دارد شما نیز همین گونه باشید و رفتار شما را با خانواده خودتان و خانواده خودش مقایسه خواهد کرد. بهتر است هنگام ملاقات با خانواده شوهر، صورتتان گرم و همراه با لبخند باشد.

مردان از زنانی که احترام خانواده آنها را حفظ می کنند، خوششان می آید. برای اطلاع از اینکه مردان چه زنانی را دوست دارند، مقاله ویژگی زنان مورد علاقه مردان را مطالعه کنید.

 در مسائل مربوط به اعضای خانواده شوهر دخالت نکنید ❌🚫

یاد بگیرید که اصلا در تعارضات و کشمکش های بین اعضای خانواده شوهرتان دخالت نکنید. به یاد داشته باشید که آنها اعضای یک خانواده هستند. در نهایت با یکدیگر خوب می شوند. اما شما عروس خانواده هستید که به تازگی وارد آن خانواده شده است. پس طرف هیچ کدام را نگیرید و خودتان را از چشم بقیه اعضای خانواده نندازید. بهتر است اگر هنگام دعوا و یا تعارضات خانواده شوهر حضور دارید، هیچ واکنشی نشان ندهید. یا با یک عذرخواهی محل را ترک کنید.

 ناراحتی ها و مشکلات خود را با خانواده خود مطرح نکنید ⭕💭

اگر با خانواده شوهرتان مشکلی دارید و یا از دست آنها ناراحت هستید، سعی کنید این ناراحتی و مشکلات را خانواده خودتان متوجه نشوند. برای اینکه بتوانید یک زندگی عالی داشته باشید، باید بدانید چگونه رفتار کنید. اگر مشکلات و ناراحتی های خود را برای خانواده خود بگویید، مسلما چون آنها شما را دوست دارند، پس گمان می کنند تقصیر طرف مقابل است. این موضوع می تواند باعث ایجاد اختلافات بین دو خانواده شود. پس سعی کنید مقابل خانواده خود آبروداری کنید.

 رابطه شوهرتان با خانواده اش جدا از رابطه شما با آنها است 🧓👴 🤷‍♀️ 👩‍🦱

اگر شوهرتان با خانواده خود مشکلی دارد، سعی کنید واکنش منفی نسبت به آن نشان ندهید. برعکس سعی کنید با مهربانی و محبت برای حل مشکل آنها قدم بردارید. اگر شوهرتان با پدر یا مادرش در مقابل شما به بحث و دعوا پرداخت، اصلا دخالت نکنید. مخصوصا اگر با خانواده شوهر زندگی می کنید.  واکنش ها و حرف های شما در ذهن پدرشوهر یا مادرشوهر باقی می ماند. دخالت نکردن در رابطه بین شوهرتان و خانواده اش باعث می شود حرمت شما حفظ شود. اگر شما نیز با پدر شوهر و مادر شوهر خود در یک خانه زندگی می کنید و یا ساختمان شما یکی است، مقاله زندگی با خانواده شوهر را مطالعه کنید تا بتوانید ارتباط مناسب و سالمی برقرار کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی