بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز که پر از مشکلات و اختلافات است، چگونه می توانیم همیشه شاد و پرانرژی باشیم؟ چه راهکارهایی وجود دارد برای اینکه بتوانیم یک زندگی شاد داشته باشیم؟ طبیعی است که در زندگی زمان های خاصی احساس شادی بیشتری نسبت به زمان های دیگر داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید الگوی ثابتی از رضایت و شادی را در زندگی خود بیابید. شما باید ابتدا یاد بگیرید که چگونه خوشحال باشید. مثبت اندیشی و شکرگذاری را در زندگی روزمره خود تمرین کنید. اما مهم این است که برای شاد بودن باید چه کرد؟

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به بررسی روش هایی برای شاد بودن در زندگی و امید به زندگی پرداخته اند. برای داشتن یک زندگی شاد، عادت ها و رفتاری را به شما معرفی می کنند که می توانید خلق و خوی مناسب و شادی داشته باشید. اگر شما نیز می خواهید یک زندگی شاد و بدون غم و اندوه را داشته باشید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

شاد بودن در زندگی

راهکارهایی برای داشتن احساس شادی و خوشبختی در زندگی

مواردی که در این قسمت گفته شده است، به شما کمک می کند تا شادی و احساس خوب را به زندگی خود هدیه بدهید.

خودتان را دوست داشته باشید

برای خوشبختی، یاد گرفتن دوست داشتن خود بسیار مهم است. زیرا به این معنی است که شما خودتان را همان گونه که هستید پذیرفته اید. دوست داشتن خودتان و داشتن احساس رضایت نسبت به خود می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

سعی کنید لیستی از چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید بنویسید. این لیست می تواند شامل ویژگی های فیزیکی، مهارت ها و یا ویژگی های شخصیتی شما باشند. زمانی که عزت نفس شما پایین است، این لیست را بخوانید.

جلوی آینه بایستید و دوست داشتن را به خودتان ابراز کنید. مثلا می توانید بگویید من عاشق خودم هستم. هیچ چیز نمی تواند من را تغییر دهد.

به خودتان بگویید که توانا هستید بر هرچیزی غلبه کنید

به یاد داشته باشید که مردم اغلب همان چیزی می شوند که خودشان باور دارند. اگر شما باور داشته باشید که نمی توانید کاری را انجام دهید، مسلما از انجام دادن آن ناتوان خواهید شد. در عوض سعی کنید به خودتان یاد آوری کنید که از عهده هر کاری بر می آیید. ایمان به توانایی های خود می تواند به شما کمک کند تا بر هر مشکلی غلبه کنید. اگر با مشکلی روبه رو شدید، به جای تسلیم شدن، به خود بگویید من می توانم این کار را انجام بدهم. به مشکل به عنوان فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید فکر کنید. از شکست نترسید. اگر اشتباهی مرتکب شدید، سعی کنید به دنبال راهی برای جبران باشید. دوباره امتحان کنید. به یاد داشته باشید که هر شکست فقط یک فرصت یادگیری جدید برای شما است.

هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

به یاد داشته باشید که زندگی هر کسی متفاوت است. پس از مقایسه کردن خود با دیگران اجتناب کنید. موفقیت ها، فرصت ها و استعدادهای خود را به یاد بیاورید. این یادآوری به شما کمک می کند تا شاد باشید. سعی کنید برای آنچه که هستید إحساس شادی داشته باشید. زمان خود را صرف مقایسه کردن نکنید. زیرا در نهایت افسوس و حسرت های بیهوده برای شما باقی خواهد ماند.

رسانه های اجتماعی می توانند باعث شوند که افراد خود را با دیگران مقایسه کنند. اگر إحساس می کنید که درگیر مقایسه کردن خودتان با دیگران هستید، سعی کنید از رسانه های اجتماعی دوری کنید. یا زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی را کاهش دهید.

شاد و انرژی در زندگی

وقتی اشتباه می کنید خودتان را ببخشید

هنگامی که کار اشتباهی انجام می دهید، با خودتان همان طور رفتار کنید که در آن موقعیت با یک دوست رفتار می کنید. روی اشتباهات خود تمرکز نکنید. سعی کنید متعهد شوید که در آینده بهتر عمل می کنید. اگر بخواهید دائم به خاطر اشتباهات خود، ناراحت باشید و خود را سرزنش کنید دیگر زمانی برای شاد بودن و شاد زندگی کردن پیدا نمی کنید. به خودتان زمان کافی بدهید تا به کار، زندگی اجتماعی، فعالیت های خانوادگی، علایق شخصی رسیدگی کنید.

اگر با ایجاد تعادل بین کار و زندگی مشکل دارید. سعی کنید یک برنامه روزانه داشته باشید. زمان را برای استراحت و فعالیت های اجتماعی محدود کنید. اگر شما بتوانید برای زندگی خود برنامه مناسبی داشته باشید، مسلما استرس و اضطراب های شما در زندگی کاهش یافته و می توانید یک زندگی بدون استرس را تجربه کنید. کاهش استرس و اضطراب در زندگی به شما کمک می کند تا زندگی شادی را داشته باشید.

ورزش کنید

ورزش کردن به شدت باعث افزایش شادی و انرژی در زندگی شما می شود. سعی کنید یکی از رشته های ورزشی مورد علاقه خود را ادامه بدهید. مراقبت های جسمی مانند ورزش کردن و رسیدگی به بهداشت فردی می تواند باعث شود انرژی خوبی در زندگی شما روانه شود.

مثبت اندیشی را تمرین کنید

هنگامی که ذهن شما به سمت تفکرات منفی رفت، مانند من نمی توانم این کار را انجام دهم یا چه روز بدی است و ... جلوی خود را بگیرید. سعی کنید فکر خود را به چیز مثبتی تغییر دهید. مانند من می توانم این کار را انجام دهم. برای اینکه به خودتان یادآوری کنید که مثبت اندیش باشید، می توانید پیام های انگیزشی را روی تلفن، رایانه، آینه یا کیف پول خود بچسبانید. مثلا بنویسید من عالی هستم، من به اهدافم خواهم رسید و ... .  اگر اغلب با افکار منفی دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید فهرستی از دلایلی که باعث شده چنین احساسی داشته باشید را تهیه کنید. به راه هایی فکر کنید که می توانید زندگی خود را تغییر دهید یا بهبود بخشید تا احساس خوش بینی بیشتری داشته باشید.

از خودتان تعریف کنید

خودتان را به خاطر تلاش ها و موفقیت هایتان، حتی برای موفقیت های کوچک، تحسین کنید. به خود یادآوری کنید که چقدر قوی، با استعداد یا سخت کوش هستید. مثلا به خود بگویید: امروز خیلی خوب کارهایت را انجام دادی، تو عالی بودی. هنگامی که کار بزرگ و عالی را انجام دادید به خودتان جایزه بدهید. می توانید خودتان را برای شام در یک رستوران دعوت کنید و یا با عزیزانتان کاری سرگرم کننده انجام دهید.

وقتی احساس ناراحتی کردید لبخند بزنید

گاهی أوقات تنها لبخند زدن می تواند حال شما را بهتر کند. وقتی استرس دارید، مضطرب یا ناراحت هستید، سعی کنید لبخند بزنید. یک لبخند و یا خندیدن از ته دل می تواند خلق و خوی شما را تغییر بدهد. همچنین تنش ها را از بین ببرد.

سپاس گزاری را فراموش نکنید

برای اتفاقات خوب و افرادی که در کنار شما هستند، سپاس گزاری کنید. هر روز، چند چیز را شناسایی کنید و بابت این نعمت ها سپاس گزار باشید. خاطرات مورد علاقه، دوستان، خانواده شاد، کار مورد علاقه و ... می توانند مورد سپاس گزاری قرار بگیرند. افکار خود را هرروز در یک دفتر یادداشت کنید. هنگامی که إحساس ناراحتی یا إحساس منفی دارید، دفترچه خود را بخوانید تا بتوانید شادی را به روز خود برگردانید. به خانواده و دوستان خود بگویید که چقدر دوستشان دارید. این کار باعث می شود که هر دوی شما إحساس شاید بهتری در زندگی داشته باشید.

زندگی شاد

سخن آخر

شاد بودن و داشتن احساس خوشبختی، با تلاش و کوشش خودتان به دست می آید. شما باید بخواهید و برای به دست آوردن این شادی، تفکرات منفی و بدبینی و ... خود را کنار بگذارید. با هر انرژی منفی مبارزه کنید و به دنبال راهی برای شاد زندگی کردن و لبخند زدن باشید. اگر احساس می کنید در زندگی خود شادی و انرژی را کم دارید و یا نمی توانید تفکرات منفی را از خود دور کنید، می توانید از مشاوره خانواده تلفنی در این زمینه کمک بگیرید.

مشاوره خانواده تلفنی رایگان ۲۴ ساعته

  • ۰۲/۰۲/۲۳
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی