بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

اختلالات عصبی – رشدی مجموعه ای از بیماری هایی میباشند که در دوره رشد و نمو انسان ها آغاز میگردند . اغلب اختلالات عصبی – رشدی در آغاز روند رشد هویدا خواهند شد . سن آشکار شدن این نوع از اختلالات در بیشتر موارد قبل از این است که کودکان وارد مدرسه بشوند . اختلالات عصبی – رشدی با نشانه هایی شروع میشوند که در عملکرد شخصی ، اجتماعی ، تحصیلی یا شغلی نقایص عمده ای را ایجاد میکنند . گستره  این اختلالات روانشناسی از محدودیت های خیلی اختصاصی در یادگیری تا اختلالات بیشتر کلی تر مانند هوش را در برمیگیرد .

متاسفانه باید گفت اختلالات عصبی – رشدی غالبا با هم روی میدهند . برای مثال فرد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ناتوانی عقلانی را نیز به همراه دارند . اختلالات عصبی و رشدی در صورتی مشخص میشوند که فرد نمیتواند استقلال شخصی و همچنین مسئولیت های خود را در یک یا چند بعد از زندگی روزانه مانند تعاملات اجتماعی ، عملکرد تحصیلی یا شغلی در خانه ، محیط تحصیلی یا محیط اجتماعی برآورده کند .

منظور از اختلالات عصبی – رشدی چیست؟

زمانی که ما از اختلالات عصبی – رشدی نام میبریم منظور تاخیر رشدی عملکردهای فرد میباشد . اختلالات عصبی – رشدی در صورتی تشخیص داده میشوند که فرد قادر نباشد انتظارات رشدی و سنی را که از او به صورت معمول انتظار میرود یا برآورده کند . در مورد دلیل ابن اختلالات عصبی میتواند به عوامل متعددی اشاره کرد مانند : صدمه در دوران نمو و رشد فرد . مثلا جراحت شدید به سر .

مرکز مشاوره اختلالات عصبی – رشدی آویژه

مرکز مشاوره اختلالات عصبی – رشدی آویژه با استفاده از شاخص ها به تشخیص اختلالات عصبی – رشدی میپردازد . این شاخص ها شامل سن شروع ، شاخص های مرتبط با بیماری های جسمانی یا ژنتیکی یا عوامل محیطی است . این شاخص ها به متخصصان مرکز مشاوره اختلالات عصبی و رشدی آویژه امکان میدهد تا عواملی را ثابت کنند که ممکن است در علت شناسی اختلال نقش داشته باشند .

همچنین عواملی که ممکن است بر روند کلینیکی تاثیر داشته باشند . مرکز مشاوره اختلالات عصبی – رشدی آویژه در این متن سعی دارد که تمامی اختلالات عصبی و رشدی را برای خواننده به صورت اجمالی توضیح دهد .

یکی از کمک هایی که مرکز مشاوره اختلالات عصبی و رشدی آویژه میتواند انجام دهد این است که با کمک متخصصان مجرب در این حیطه به تشخیص گذاری دقیق به بیماران و والدین آنها یاری برساند . تا زمینه تشخیص و درمان آن را تسریع کند .

 

مشاوره اختلالات عصبی – رشدی تلفنی

مشاوره اختلالات عصبی – رشدی تلفنی میتواند در درجه اول به گرفتن تاریخچه رشدی کودک و شروع بیماری آن بپردازد سپس متخصصی مجرب در آن حیطه ره به مراجع محترم معرفی کند . افرادی که با کودکان دارای اختلال عصبی – رشدی مواجه هستند فشارها ، اضطراب و تنش بسیار زیادی را تجربه میکنند . این وضعیت حقیقتا یک وضعیت بحرانی است .

این وضعیت میتواند کانون هر خانواده ای را دچار تنش نماید . مشاوره اختلالات عصبی و رشدی تلفنی میتواند از شدت ایت تنش ها کم کند و به خانواده ها ، راهکارهایی برای مقابله با استرس های ناشی از این بیماری ها مقابله کنند . همچنین مشاوره اختلالات عصبی و رشدی تلفنی میتواند زمینه پیگیری را برای مراجع فراهم کند .

مشاوره اختلالات عصبی – رشدی تلفنی آویژه

مشاوره اختلالات عصبی – رشدی تلفنی آویژه خدمات متعددی را به مراجعانی که با این بیماری ها دست و پنجه نرم میکنند ، ارائه میدهد . مشاوره اختلالات عصبی و رشدی تلفنی آویژه به پیگیری مشکل مراجعان در این حیطه اهمیت میدهد . حتی باید گفت در مشاوره اختلالات عصبی و رشدی تلفنی آویژه یکی از اولویت ها این است که هر یک از مراجعان به صورت دوره ای پگیری شوند .

تجربه به ما ثابت کرده است افرادی که با کودکان دارای اختلالات عصبی و رشدی سروکار دارند در هر لحظه و هر موقعیت با مسئله ای جدید روبرو میشوند که متاسفانه آنها را سردرگم ، آشفته و نگران میکند .

چرا مشاوره اختلالات عصبی – رشدی تلفنی آویژه

مشاوره اختلالات عصبی – رشدی تلفنی آویژه سعی میکند به صورت کوتاه و تلفنی تا حدودی این مشکل را مرتفع کند . مشاوره اختلال عصبی – رشدی تلفنی آویژه از این طریق سعی دارد هزینه مراجعان را کاهش دهد و از طرفی در دسترس بودن متخصص برای هر خانواده را نه کاملا نامحدود ولی از محدودیت های آن کم کند . یکی از مهم ترین نقش های مشاوره اختلالات عصبی و رشدی تلفنی آویژه این است که زمانی که خانواده ای با مشکلی اضطراری مواجه میشود بتواند در سریع ترین زمان ممکن به متخصص خود دسترسی داشته باشد .

مرکز مشاوره روانشناسی اختلالات عصبی و رشدی سعی میکند این اختلالات را به صورت منظمی طبقه بندی کند . تا زمانی که با آنها مواجه میشوید سردرگم نشوید . اختلالات عصبی – رشدی شامل موارد زیر میشوند :

• ناتوانی های عقلانی
• اختلالات ارتباطی
• اختلالات طیف اوتیسم
• اختلال کاستی توجه و بیش فعالی
• اختلالات حرکتی
• اختلال حرکت قالبی
• اختلال تیک

مرکز مشاوره اختلالات عصبی – رشدی میتواند شما را در شناخت ، ارزیابی و درمان این اختلالات یاری رساند .
برای کسب اطلاعات بیشتر خواهشمندیم مقاله های سایر متخصصان ما را در این زمینه حتما مطالعه نمایید .

https://psychology.avije.org/

  • ۰۱/۱۰/۱۸
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی