بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

 

اگر از مشکلات خانوادگی رنج می برید که نمی توانید از پس آن برآیید،نگران نباشید خیلی ها مثل شما هستند. همه ما هنگام زندگی در یک خانواده از آن رنج می بریم. ازدواج با فردی که دوستش دارید و تشکیل خانواده یک افسانه نیست. در زندگی مشترک برخی از مشکلات به وجود می آیند، اما مشاوره خانوده راه های زیادی نیز برای رسیدگی به این مسائل وجود دارد.

هر خانواده ای مشکلاتی دارد و هر چه زودتر متوجه شویم که هیچ "پایان خوش" برای هیچ داستانی وجود ندارد، بهتر می توانیم وضعیت را مدیریت کنیم. هر فردی و هر خانواده ای دارای عیب هایی است. اما، مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید برای همه رایج هستند، حتی اگر فکر کنید که بدترین وضعیت ممکن را شما دارید.

بیایید ببینیم رایج ترین مشکلات خانوادگی چیست و چگونه می توانید آنها را مدیریت کنید.

1. دعواهای همیشگی خسته کننده

دعواها همیشه بد نیستند اما، دعواهای بدی وجود دارد که محیط را برای همه اعضای خانوداه خراب می کند. این نوع دعواها روابط را خراب می کند و همچنین بسیار خسته کننده است. گاهی اوقات، در یک رابطه، همه چیز به این بستگی دارد که به جای اینکه در مورد چه چیزی با هم بحث می کنید، چگونه در مورد راهکار ها با هم بحث می کنید.

پس بهتر است آرام بمانید، یک قدم به عقب بردارید تا انعکاس رفتار های منفی از خانوداه خارج شود. اگر شما با همان شدت طرف مقابل بحث و مشاجره کنید، دیگر نمی توان به چنین مسائل خانوادگی رسیدگی کرد.

2.اختلافات در تصمیمات والدین

بیشتر اوقات، دعواهای خانوادگی همه بر سر این است که بچه ها چگونه باید تربیت شوند. همه چیز با تصمیم گیری در مورد داشتن یا نداشتن بچه شروع می شود. در ادامه، ممکن است بر سر آموزش انضباطی، مدرسه، مذهب و بسیاری چیزهای دیگر در مورد کودک دعوا کنید. اشکالی ندارد که اختلاف نظر داشته باشید زیرا شما دو فرد مجزا هستید اما چنین مسائل خانوادگی نباید رابطه شما را از بین ببرد.

فهرستی از اولویت‌ها تهیه کنید و در مورد کارهایی که باید در آن زمینه انجام شود، بحث و گفتگوی کامل داشته باشید. اگر این ازدواج را پشت سر گذاشته اید، می توانید راه خود را از این طریق بیابید.

3. ایجاد تعادل بین و کار و زندگی

زندگی گاهی ناعادلانه است شما رویاهایی دارید اما برای تحقق آنها باید گاهی اوقات وقت خانواده خود را فدا کنید. شما این کار را برای خانواده‌تان انجام می‌دهید، اما اغلب آنها نمی‌فهمند. این تقصیر آنها نیست.

فقط باید کمی بیشتر زمان خود را مدیریت کنید. نیازی نیست به خودتان یا خانواده سخت بگیرید. فقط درک کنید که زمان با کیفیتی که با یکدیگر می گذرانید بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین، برای آنها نیز وقت بگذارید.

4. مدیریت خانواده

به اندازه کافی سخت است که خود را سازماندهی کنید، اکنون خانواده ای دارید که باید از آن مراقبت کنید. وقتی شریک زندگی و فرزندانی برای مدیریت دارید، هرج و مرج اجتناب ناپذیر است.

 

بنابراین، بهتر است به دنبال یک راه حل هوشمند باشید. چندین برنامه به شما امکان می‌دهند کارهایتان را مدیریت کنید، یک برنامه معمولی بسازید و در موارد دیگر کمک کنید. همچنین می‌توانید همه اطرافیان خود را برای کمک به شما و ایفای نقش در خانواده برای جلوگیری از چنین مسائل خانوادگی تشویق کنید.

5. عدم ارتباط مناسب

وقتی علاقه دارید که خودتان را برای یک همکار ثابت کنید، خوب است. اما، شما نباید همان تمرین را در خانه انجام دهید. وقتی بین اعضای خانواده ارتباط نادرست وجود دارد، خیلی چیزها با هم اشتباه می شود. ارتباط موضوع هر رابطه ای است. اگر در آن ضعیف باشید، روابط نمی توانند رشد کنند.

اگر در خانواده مشکلات تعاملی دارید، باید با آنها صحبت کنید و راه حلی پیدا کنید. همیشه بهتر است ارتباط برقرار کنیم تا ارتباط نادرست.

6. برخی از اعضا به شما استرس وارد می کنند

این فرد می تواند همسر، شوهر، خواهر و برادر، بچه ها یا هرکسی که وقتی وارد خانه می شود منبع استرس شما باشد. درگیری های شخصی همیشه استرس زا و سخت هستند. گاهی ما را دیوانه می کنند.

اگر تعدادی از این اعضا را در خانه دارید، بهتر است قبل از ورود به خانه آماده باشید. مواجهه و درگیری پیش بینی نشده دردناک است تا اینکه از قبل برای آن آماده باشید. به خودتان زمان بدهید و درک کنید که آنها تغییر نمی کنند.

7. تقسیم کردن کارها

وقتی صحبت از کارهای خانه است، هیچ کس از آنها لذت نمی برد. اما از آنجایی که آنها چیزهای زیادی به ما یاد می دهند. شما نمی توانید فقط از این کارها اجتناب کنید. شما باید به فرزندان خود بیاموزید که چگونه می توانند نقشی در خانواده ایفا کنند و چرا باید این کار را بکنند. اگرچه کار آسانی نیست، اما راه هایی برای انجام آن وجود دارد.

قوانینی در خانواده تنظیم کنید و از برنامه‌های کنترل والدین برای کنترل آن‌ها استفاده کنید. به فرزندان نشان دهید که چه کسی رئیس است و از آنها بخواهید که کمک کنند.

8. دور بودن از خانواده

اگر به خانواده خود نزدیک نیستید، برای شما استرس بزرگی است. تعطیلات سخت ترین زمان هایی است که در کنار آنها نیستید. دلتنگی در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد.

می توانید با آنها چت تصویری کنید، بیشتر اوقات با آنها صحبت کنید تا از این دلتنگی خلاص شوید. در اطراف خود دوستان خوبی پیدا کنید که باعث می شوند احساس کنید در خانه هستید.

9. یک عضو خانواده از بیماری روانی رنج می برد

زمانی که یکی از اعضای خانواده از بیماری روانی رنج می برد، یکی از سخت ترین مسائل خانواده است. این یک مسئله جدی است و می تواند اعضای خانواده را با شدت بالا تحت تاثیر قرار دهد. اما این افراد بیشتر از همه به حمایت شما نیاز دارند.

با این حال، کمک حرفه ای مشاوره خانواده ضروری است. شما نباید فقط به این دلیل که آن فرد یکی از اعضای خانواده است، موضوع را نادیده بگیرید. صبر داشته باشید و هر زمان که لازم بود از متخصص کمک بگیرید.

10. طلاق در خانواده

طلاق خانواده را نابود می کند. این یکی از مسائل واقعاً دردناک خانوادگی است. ساختار خانواده مطمئناً به این دلیل مختل شده است. اما، شما باید در کنار خانواده خود باشید و به آنها گوش بدهید. شما نباید در این ساعت نیاز به آنها ضربه بزنید یا آنها را ترک کنید.

طلاق برای همه سخت است. بنابراین، اگر فکر می کنید به آن نیاز دارید کمک بگیرید و در کنار خانواده خود باشید.

اینها برخی از رایج ترین مشکلات خانوادگی هستند که ممکن است با آنها روبرو شوید. اکنون که می دانید چگونه با آنها رفتار کنید، به مشکلات خانواده خود پایان خوشی را بدهید که شایسته آن است و خودتان زندگی آرامی داشته باشید.

منبع: مرکز مشاوره روانشناسی آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی