بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

شوهر زورگو فمیلیکو

ازدواج با یک همسر زورگو می تواند منجر به استرس ، اضطراب شود و ممکن است نشانه اولیه سوء استفاده باشد. با این وجود ، زورگویی همیشه با خشونت فیزیکی خود را نشان می دهد ، اگرچه این نیز می تواند نشانه ای از ازدواج شما با یک همسر زورگو باشد. کارین گلدشتاین ، درمانگر ازدواج و خانواده ، در مقاله ای بیان می کند که برخی از شرکا در نفی تاکتیک های زورگویی همسر خود زندگی می کنند ، زیرا "آنها نمی خواهند با این مسئله مقابله کنند". با این حال ، بدون مداخله ، این رفتار به احتمال زیاد بهبود نمی یابد.


 
تاکتیک های تهدید
آرون اندرسون ، مشاور ازدواج در مقاله ای که می گوید "آیا شما در ازدواج خود زورگو هستید؟" انگیزه زورگو "اجبار یا مجبور کردن فرد به رعایت" است. اگر شریک زندگی شما زورگو است ، ممکن است سعی کند با لحنی تهاجمی یا تهدیدهایی به شما ، فرزندان شما و دیگران صمیمیت دهد. علاوه بر این ، گلدشتاین توضیح می دهد که همسر شما ممکن است واکنش نشان دهد "گویی همه می خواهند او را بدست آورند." به عبارت دیگر ، ممکن است همسرتان به اشتباه بپردازد و از نظر کلامی یا جسمی بیش از حد دچار اشتباهات جزئی ، انتقادات سازنده یا اظهاراتی شود که نقطه نظر او را به چالش می کشد. علاوه بر این ، در زمینه رابطه ، شرکا می توانند با قطع رابطه جنسی یا درخواست صمیمیت برخلاف میل شما ، زورگویی کنند.

نظرات بی احترامی
اگرچه ممکن است اظهارات بی ادبانه گاه در هنگام مشاجره یا لکه های خشن در ازدواج شما طبیعی باشد ، اما الگوهای بی احترامی ممکن است نشان دهنده زورگویی باشد. اگر همسرتان دائماً به شما فحش می دهد یا نام شما را صدا می زند ، این ممکن است یک تاکتیک زورگویی باشد. به همین ترتیب ، اگر همسرتان به طور مکرر شغل ، مهارت های فرزندپروری یا سایر توانایی های شما را مورد بی اعتنایی قرار می دهد ، این ممکن است نشانه زورگو بودن او باشد ، روانشناس آن رنی تستا ، در قسمتی از کتاب خود ، "زورگویی درون رابطه شما" توضیح می دهد. چنین شرکایی همچنین ممکن است به فرزندان شما اظهارنظرهای بی احترامی کنند و از نمرات ، ظاهر ، مهارت های اجتماعی یا هوش آنها انتقاد کنند.

مشکلات مشارکت
زورگوها اغلب در ایجاد مشارکت موثر با همسران خود دچار مشکل می شوند زیرا آنها از پذیرفتن مسئولیت اقدامات خود امتناع می کنند. در ازدواج ، یک قلدر اغلب اشتباهات خود را کنار می گذارد و همسر خود را مسئول مشکلات ازدواج می داند. در نتیجه ، زوجین ممکن است برای تصمیم گیری ، برقراری ارتباط یا دستیابی به راه حل های مورد توافق طرفین برای مشکلات تلاش کنند. به عبارت دیگر ، اگر متوجه شدید که برای اجتناب از مشاجره تحت فشار قرار دادن همسرتان قرار می گیرید ، این ممکن است نشانه این باشد که شما با یک زورگو ازدواج کرده اید.

سوء استفاده فیزیکی
در شدیدترین شکل خود ، زورگویی در ازدواج می تواند به صورت ضربه زدن ، سیلی زدن ، ضربه زدن ، لگد زدن یا سایر انواع سوء استفاده فیزیکی باشد. این سوءاستفاده ممکن است بدون دلیل باشد یا در پاسخ به انتقاد یا هرگونه اظهارنظر دیگری باشد که قدرت همسر زورگو را به چالش بکشد. اگر شما سعی می کنید در خارج از خانه کاری پیدا کنید یا استقلال خود را تأیید کنید ، همسر زورگو ممکن است خشونت آمیز عمل کند. 

توقف زورگویی
در برخی شرایط ، همسر زورگیر ممکن است به میزان رفتار خود پی نبرد زیرا این رفتار به الگویی ریشه دار در رفتار او تبدیل شده است. در حالی که برخی از زورگوها ممکن است پس از مشاهده تأثیرات رفتار خود بر شما تغییر پذیر باشند ، برخی دیگر ممکن است از پذیرفتن اینکه رفتار آنها غیرقابل قبول است خودداری کنند. با این وجود ، هاوکینز اظهار می دارد که زورگوها اغلب قابل پیش بینی هستند "از آنجا که ما از عواقب آنها اطلاع داریم ، می توانیم پیش بینی کنیم که چگونه رفتار می کنند و می توانند منجمد شوند ، و نحوه انتخاب ما برای پاسخ به طغیان بعدی آنها را تعیین می کنیم. این دانش می تواند به متعادل سازی پیوسته قدرت کمک کند. ،" او توضیح می دهد. اگر رفتار زورگو به مرز سوءاستفاده برسد - یعنی جایی که شما یا فرزندانتان در معرض آسیب جسمی یا روحی هستید ، متوقف کردن قلدری ممکن است به معنای ترک زورگو و جستجوی مکانی امن برای زندگی باشد ، مانند زنان پناهگاه یا خانه اقوام در چنین مواردی ، مجریان قانون و سیستم دادگاه محلی شما نیز می توانند از شما در برابر انتقام جویی و ارعاب بیشتر شریک زورگویی شما محافظت کنند.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۱
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی