بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

تنبیه کودکان فمیلیکو

بنابراین ، شما نظم و انضباط کودک را امتحان کردید و فرزند شما به سادگی آن را کنار گذاشت. ممکن است فرزند شما به تنبیه کودکان پاسخ ندهد. برخی از والدین ممکن است وسوسه شوند که چنین کودکی را بچه ای سرسخت بنامند ، یا فقط بد بگویند. آنها نسبت به مهلت زمانی و سایر پیامدها با بی تفاوتی واکنش نشان می دهند. یا در نوجوانی عملاً با صدای بلند خمیازه می کشند. وقتی چنین سرسختی رخ می دهد ، والدین ناامید می شوند و از سر عصبانیت یا کینه با مجازات شدیدتری تلافی می کنند ، که بسیار منصفانه یا صادقانه ، موثر نیست.


انضباط موثر فقط مجازات نیست
به گفته کریستی کمپبل ، یک تحلیلگر رفتار دارای مجوز هیئت مدیره ، وادار کردن یک کودک به واکنش پشیمان در برابر مجازات شدید ، اصلاً چیزی نیست که لازم باشد. کمپبل می گوید: "وقتی به نظر نمی رسد که کودک به نظم و انضباط اهمیت می دهد ، این بدان معناست که بین دلیل تنبیه کودک و مجازات تعیین شده ناسازگاری وجود دارد." "اغلب ، والدین فکر می کنند که منزوی کردن کودک با فرستادن او به اتاق او موثر خواهد بود. با این حال ، مواقعی وجود دارد که فرستادن کودک به اتاقش تنها به عنوان عقب نشینی از هرج و مرج خانه است ، که همیشه مجازات نیست. "


اگر می خواهند والدین تنبیه مناسبی برای بچه ها در نظر بگیرند ، والدین بهتر می دانند که چرا در ابتدا این رفتار ناخواسته و شایسته انضباط رخ داده است. همچنین معلوم می شود که پی بردن به اینکه چرا کودک در یک موقعیت بد رفتار می کند ، در آینده از این رفتار جلوگیری می کند.

کمپبل پیشنهاد می کند: "به طور فعالانه ، بیان انتظارات به روش مشخص می تواند برای اجتناب از نیاز به مجازات موثر باشد." "این امر همچنین والدین را به عنوان" پسر بد "حذف می کند ، زیرا انتظارات سیاه و سفید هستند و کودک اکنون مسئول انتخاب کار درست است ، نه فقط به این دلیل که والدین از آنها" مراقبت "می کنند."


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۰۱
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی