بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

افزایش تمرکز در کودکان فمیلیکو

تمرکز عنصر اولیه ای است که کارها را به انجام می رساند ، اما توانایی تمرکز کردن چندان ساده نیست - این یک ویژگی گریزان است که به سختی قابل تصور است - حتی برای بزرگسالانی که از خود آگاهی بیشتری دارند و به قهوه تازه دسترسی دارند!

تمرکز حتی برای فرزندان ما سخت تر است ، اما مهم است و برخی از کارهایی که ما به عنوان والدین می توانیم برای کمک به آنها انجام دهیم وجود دارد.

معامله بزرگ در مورد تمرکز چیست؟
سیستم آموزشی چرخه های خود را در مورد آنچه در مد است و یا خارج از مد است دارد و بحث بی پایان در مورد مهارتهای مهم و نحوه آموزش آنها وجود دارد. به طرز شگفت آوری ، تمرکز به ندرت به عنوان یک مهارت یا کیفیت ظاهر می شود که در کنار ارتباطات ، تخیل ، اعتماد به نفس ، خلاقیت ، کار گروهی توسعه می یابد. به (همه چیز نیز مهم است!). به

این شگفت آور است زیرا اگرچه شیوه های تدریس در کلاس درس طی سی سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است - کمتر از گچ و صحبت هایی که ما متحمل شده ایم - سیستم امتحان یک ذره تغییر نکرده است - و در اینجا تمرکز همه چیز است.

این فقط در مورد امتحانات نیست - تمرکز برای گوش دادن به معلم ، تمرکز بر وظایف کلاس درس و بیشتر جنبه های یادگیری لازم است.

چگونه والدین می توانند کمک کنند
گاهی اوقات فراموش می کنیم که فرزندان ما تمام روز خود را در کلاسی با حدود سی کودک دیگر می گذرانند که توجه فردی در آنها کم است. این بدان معناست که احتمالاً فرزند شما در طول تکالیف خانه بیشتر از یک روز در مدرسه مورد توجه شما قرار می گیرد.

ما می توانیم تأثیر زیادی در آموزش و پرورش در خانه داشته باشیم و می توانیم تمرکز بیشتری را تضمین کنیم. در اینجا برخی از جنبه های زندگی فرزند شما وجود دارد که سبب افزایش تمرکز در کودکان می شود :

ورزش
چندین مطالعه تحقیقی نشان می دهد که ورزش برای افزایش تمرکز در کودکان مدرسه مفید است.

این مطالعه از دانمارک حتی نشان می دهد پیاده روی تا مدرسه - برخلاف رانندگی - باعث افزایش تمرکز می شود و این اثر تا صبح ادامه دارد. گذشته از مزایای آشکار ورزش برای سلامتی ، دانستن اینکه برای تمرکز نیز مفید است مفید است.

فرستادن بچه ها به خارج برای بازی 15 دقیقه ای در طول یک تکلیف طولانی می تواند یک موقعیت برد-برد باشد.

آرامش
البته استراحت و آرامش برای تمرکز بسیار مهم است - بنابراین یادگیری در خانه را با زمان وقفه تعادل دهید.

شخصاً کمی نگران هستم که برخی از زمان های خرابی مانند بازی های کنسول در واقع از نظر تمرکز خسته کننده است. من به طور خاص به آرامش پس از بازی توجه می کنم که معمولاً سی دقیقه یا بیشتر طول می کشد تا از بین برود. در مقاله ای دیگر به این موضوع برمی گردم.

حواس پرتی و تمرکز
برای بچه های کوچکتر ، میز آشپزخانه محل ایده آل برای انجام تکالیف است - زیرا احتمالاً برای کمک به آنجا هستید - اما باید به خاطر داشته باشید که تلویزیون ، رادیو و حتی مکالمات تلفنی می تواند حواس شما را پرت کند.

با رسیدن دانش آموزان به ده سال یا بیشتر و استقلال بیشتر ، میز کار را در اتاق خواب یا اتاق دیگری در نظر بگیرید و بهتر است در هنگام انجام تکالیف به دستگاه ها اجازه ندهید. همچنین ، از آنها بخواهید که زمان مشخصی را برای تکمیل کار تعیین کنند - این می تواند به تمرکز آنها کمک کند.

تمرکز به عنوان یک عادت خوب
با ایجاد محیط و شرایط برای یادگیری در خانه و القای این ایده که یادگیری مهم است ، می توانیم تمرکز را بهبود بخشیم. اگر این کار را به طور مداوم انجام دهیم ، به یک عادت خوب تبدیل می شود - و شاید حتی یک مادام العمر.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۰۱
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی