بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

شروط ازدواج

شرایط ازدواج فمیلیکو

شرایط ازدواج مربوط به عوامل بیولوژیکی ، روانی و جامعه شناختی است. عوامل بیولوژیکی مربوط به سن ، جنس و وضعیت سلامتی همسران آینده است ، در حالی که عامل روانشناختی مربوط به آزادی اراده طرفین است. از سوی دیگر ، جنبه های جامعه شناختی به موضوعاتی مانند ازدواج بین افراد مرتبط با خویشاوندی و خویشاوندی و همچنین به فرزندخواندگی مربوط می شود و همچنین تعصب را شامل می شود. وقتی به منابع چنین محدودیتی می رسیم ، اودونوان موارد زیر را می گوید:

چنین موانعی برای  شناخته شده بود و موانع این اتحادیه را که از روابط قبلی ، از ازدواج قبلی یا از سن ناشی می شد ، پوشش می داد. همچنین ایراداتی که ناشی از خود مراسم بود شامل می شد. چنین ازدواج هایی ممنوع بود و در مواردی موجب تحریم های کیفری شد. بسیاری از موانع موجود در قانون مدنی حفظ شده است. اما موارد مربوط به احکام دین حذف شده است.

شرایط اساسی موجود در RFC از قانون مدنی مشتق شده است ، که به نوبه خود از Feteha Negest مشتق شده است. بنابراین می توان گفت که اکثر شرایط از Feteha Negest گرفته شده است.

در موضوعات فرعی زیر ، در مورد این شرایط ضروری برای عقد یک ازدواج معتبر بحث خواهد شد.

رضایت

ازدواج موسسه ای است که طرفین باید با رضایت کامل و رایگان آنها وارد آن شوند. کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد رضایت از ازدواج ، حداقل سن ازدواج و ثبت ازدواج و همچنین توصیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در سال 1965 به تصویب رسید رضایت را به عنوان پیش شرایط ازدواج ارائه می دهد.

بر اساس ماده 1 کنوانسیون سازمان ملل متحد ، هیچ گونه ازدواج به طور قانونی بدون رضایت کامل و رایگان هر دو طرف منعقد نمی شود. این الزام با توصیه بیشتر تقویت می شود. این کنوانسیون و همچنین این توصیه ، کشورهای عضو را ملزم می دانند که اطمینان حاصل کنند که همسران آینده با اراده و رضایت خود تصمیم به ازدواج گرفته اند. یکی از راههای رعایت این تعهد ، هماهنگی قوانین داخلی مطابق با تعهدات بین المللی کشورها است. اتیوپی یکی از کشورهایی است که به این کنوانسیون ملحق شده است. در نتیجه ، قانون اساسی و همچنین RFC و قوانین خانوادگی منطقه ای رضایت را به عنوان شرایط ازدواج در نظر گرفته اند.

در برخی از مناطق اتیوپی ، فرهنگ برای عقد ازدواج نیاز به رضایت همسران آینده ندارد. بلکه آنچه واقعاً مهم است تمایل والدین آنها برای بستن فرزندان خود در پیوند ازدواج است. در واقع بسیاری از ازدواجها نه بر اساس میل همسر ، بلکه بر اساس والدین آنها منعقد شده است. این امر زمینه ساز اختلافات زیادی در خانواده ها شده است. با توجه به این فرهنگ ریشه دار ، تلاش های زیادی برای ایجاد تغییر ، به ویژه از طریق استفاده از قوانین انجام شده است. از این نظر آنچه در پیش رو است قانون اساسی 1995 است. در ماده 2/34 قانون اساسی ، الزامی مبنی بر عقد ازدواج با رضایت کامل و آزاد طرفین مورد تاکید قرار گرفته است. علاوه بر این ، RFC رضایت کامل و رایگان طرفین را شرط لازم برای عقد ازدواج می داند.

هنگامی که اسناد حقوقی بین المللی و داخلی مستلزم وجود رضایت برای ازدواج است ، این بدان معناست که "نباید هیچ گونه زور و زوری در ازدواج یا هرگونه سوء تفاهم در مورد تأثیر مراسم ازدواج وجود داشته باشد." بنابراین ، RFC برخی از دلایلی که رضایت همسران را مختل می کند ، به رسمیت می شناسد.

 

اولین دلیل که به عنوان مبنایی برای جلب رضایت طرفین در نظر گرفته می شود ، اشتباه است. با این حال ، این همه خطاها نیستند که رضایت را مختل می کنند ، بلکه مطابق ماده 13/2 RFC ؛ خطا باید یک اشتباه اساسی باشد مواردی که قانون آنها را خطاهای اساسی می داند ، در زیر ماده 3 ماده 13 نشان داده شده است. این موارد عبارتند از:

خطا در هویت همسر در صورتی که شخصی که قصد ازدواج با او را داشته باشد این نیست: - در اینجا این اشتباه بیشتر به دلیل هویت است نه نسبت به نسبت. موارد جعل هویت را می توان خطای اساسی در این دسته دانست. با این حال ، اگر خطا مربوط به ویژگی شخص باشد ، به عنوان مثال اگر یکی از طرفین به اشتباه تصور می کرد طرف دیگر ثروتمند است ، نمی توان آن را بر اساس الزامات مقاله به عنوان یک اشتباه اساسی در نظر گرفت و از این رو ، زمینه ساز نخواهد بود. ازدواج را باطل کند.
خطا در وضعیت سلامتی همسر که تحت تأثیر بیماری قرار گرفته یا بهبود نمی یابد یا می تواند به فرزندان منتقل شود:-

منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۶/۳۰
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی