بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

زودرنجی در دوران بارداری فمیلیکو

چه زمانی تغییر خلق و خوی در بارداری را تجربه خواهید کرد؟
هیچ دو زنی بارداری یکسانی ندارند. در حالی که برخی از مادران متداول ممکن است تغییرات خلقی چشمگیری را تجربه کنند ، برخی دیگر در طول سفر نه ماهه خود از نظر عاطفی پایدار خواهند بود. حتی ممکن است  تغییر خلق و خوی در بارداری های شما متفاوت باشد.

با این حال ، شایان ذکر است که زنانی که نوسانات خلقی قبل از قاعدگی را گزارش می دهند ، در دوران بارداری نیز آنها را تجربه می کنند. همچنین مطالعه ای از منبع معتبر 2015 نشان داد که بین PMS و افسردگی پس از زایمان ارتباط وجود دارد ، بنابراین احساسات خود را از قلم نیندازید.

کسانی که بین سرخوشی و تشدید تنش می کنند ، عموماً این فشار احساسی را احساس می کنند و در اوایل عصبانیت در بارداری ، هنگامی که سطح استروژن و پروژسترون در حال افزایش است و/یا در اواخر سه ماهه سوم با نزدیک شدن به زایمان ، احساس فشار می کنند.

بسیاری از زنان به طور همزمان هیجان زده ، وحشت زده و بی تاب خواهند شد. تعجبی ندارد که ممکن است روحیه شما متفاوت باشد ، زندگی شما در حال تغییر است.

نوسانات خلقی دوران بارداری چگونه است؟
همه نوسانات خلقی دوران بارداری شبیه به هم نیستند. ممکن است قسمت های شوخی و لحظات غم را تجربه کنید. ممکن است به خاطر کوچکترین مشکل عصبانی شوید یا به دلیل احمقانه ای بی اختیار بخندید.

شما می توانید از شریک خود یا دوستان غیر باردار بخاطر اینکه می توانید شیوه زندگی عادی خود را از سر بگیرید ، ناراضی باشید ، یا می توانید اضطراب فزاینده ای را در مورد "اگر" زایمان و زایمان احتمالی داشته باشید.

اگر با خوشحالی آماده می شوید تا برای تختخواب های کودک آماده شوید ، لباس های شسته شده را تمیز کنید و کابینت های کودک و لبه های تیز مبلمان را تمیز کنید ، ممکن است احساسات شما در رفتارهای لانه سازی ظاهر شود. آن غریزه مادری را پرورش دهید و از این زمان آرام آرام آماده سازی لذت ببرید.

البته ، تمایز بین فراز و نشیب های عادی عصبانیت در بارداری و افسردگی قبل از تولد بسیار مهم است. در حالی که گام های مهمی در شناسایی و رفع انگ زدایی افسردگی پس از زایمان برداشته شده است ، بسیاری از زنان نمی دانند که عصبانیت در دوران بارداری نیز ممکن است.

اگر احساس می کنید دائماً ناراحت ، مأیوس یا ناامید هستید ، ضروری است که با پزشک خود صحبت کنید - برای سلامتی خود و نوزاد خود.

برای تغییرات خلقی دوران بارداری چه می توانید انجام دهید؟
نوسانات خلقی یک عارضه جانبی طبیعی برای رشد یک انسان کوچک در بدن شما (و هزینه کمی است) است ، اما اگر آنها زندگی روزانه شما را در خانه ، محل کار و همه جا در بین راه مختل کنند ، راهکارهایی وجود دارد که می توانید برای مدیریت بهتر آنها به کار بگیرید.

خوب بخور
اگر تا به حال دچار "گرسنگی" شده اید ، می دانید که کمبود غذا می تواند منجر به طغیان نامطلوب شود. عصبانیت در دوران بارداری درونی خود را خاموش کرده و با وعده های غذایی سالم و مقوی و میان وعده هایی که بدن شما را تغذیه می کند و به مغز شما انرژی می بخشد اشتهای خود را فرو می نشاند. انرژی پایدار به آرامش و جمع آوری شما کمک می کند.

ورزش کنید
ورزش یک استرس قوی و تقویت کننده خلق و خو است. اگر به طور غیرمنتظره ای احساس کبودی یا بی حسی دارید ، تمرینات قلبی سبک و کم فشار مانند پیاده روی یا شنا را در نظر بگیرید. امتیازات مفید برای ورزش در فضای باز - هوای تازه باعث طراوت و سرزندگی شما می شود. به علاوه ، ترشح اندورفین باعث ایجاد احساس مثبت و شادی می شود.

یوگا و مدیتیشن نیز بسیار مفید هستند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید نگران نباشید - برنامه ای برای آن وجود دارد. می توانید کشش ، حرکت یا تنفس را در لحظات شدید یاد بگیرید.

خواب را در اولویت قرار دهید
دریافت با کیفیت در دوران بارداری بسیار مهم است. در حالی که احساس استراحت واقعی در سه ماهه اول بارداری غیرقابل دستیابی به نظر می رسد ، می توانید با رعایت روال قبل از خواب ، رعایت برنامه صبحگاهی و چرت زدن در صورت لزوم ، چشم بسته را به حداکثر برسانید.

با نزدیک شدن به زایمان ، با وجود ناراحتی عمومی که احتمالاً احساس می کنید ، می توانید آرامش را تقویت کنید. قبل از خواب به برخی از تمرینات تنفسی بپردازید و از بالش برای بالا بردن خود به هر نحوی که به شما کمک می کند نسبتاً راحت باشید استفاده کنید (به یاد داشته باشید که خوابیدن در کنار سه ماهه سوم بهتر است).

سرانجام ، به خاطر داشته باشید که اگر بهانه ای برای چرت زدن وجود دارد ، اکنون زمان آن است.

با عزیزان خود صحبت کنید
اطمینان حاصل کنید که دوستان و اعضای خانواده شما احساس شما را درک کرده اند و در چه حالی هستند. به آنها توضیح دهید که ممکن است گهگاه ضربه بزنید یا به طرز شگفت انگیزی واکنش نشان دهید.

اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شود ، می توانید شما و عزیزان خود را برای ارتباط روان تری آماده کنید.

همچنین می توانید ارتباط خود را با سایر مادران آینده که می توانند با وضعیت فعلی شما ارتباط برقرار کنند ، در نظر بگیرید. به یک گروه محلی محلی بپیوندید یا از طریق رسانه های اجتماعی گروه مجازی خود را پیدا کنید.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۶/۲۹
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی