بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

انگیزه ازدواج فمیلیکو

بسیاری از همسران  که می خواهند روزی ازدواج کنند دلیل ازدواج خود را امور مالی عنوان می کنند
در میان همسران بدون نامزدی که می خواهند روزی ازدواج کنند ، بسیاری از آنها دلیل ازدواج با شریک خود را از مسائل مالی عنوان می کنند
دو سوم بزرگسالانی که نامزد نیستند اما می گویند دوست دارند روزی ازدواج کنند یا شریک زندگی خود را آماده کرده اند و یا خودشان را از نظر مالی آماده نمی دانند ، به عنوان یک دلیل عمده یا جزئی برای نامزدی یا ازدواج با شریک فعلی خود. حدود سه در ده نفر (29٪) می گویند عدم آمادگی شریک زندگی آنها دلیل اصلی است و 24٪ دیگر می گویند که این دلیل جزئی برای نامزدی یا ازدواج آنها نیست. به طور مشابه ، 27 عدم آمادگی مالی خود را دلیل اصلی می دانند ، در حالی که 29 دلیل کوچک است.

در میان بزرگسالانی که با شریک زندگی می کنند و نامزد نیستند اما می خواهند روزی ازدواج کنند ، 21 درصد می گویند این واقعیت که در کار یا حرفه خود به اندازه کافی دور نشده اند دلیل اصلی ازدواج با فعلی خود نیست. شریک؛ 24 درصد دیگر می گویند این دلیل جزئی است.

این همسران به احتمال زیاد شریک خود  را نسبت به خود  آمادگی انجام چنین تعهدی را به عنوان دلیل ازدواج خود ذکر می کنند. 29 درصد عدم آمادگی خود را در این زمینه به عنوان یک دلیل جزئی عنوان می کنند (21 درصد در مورد عدم آمادگی شریک خود همین را می گویند) ، در حالی که حدود نیمی از آنها می گویند هر یک دلیل نیستند.

این نظرسنجی همچنین این سوال را برای زندگی مشترکانی که نامزد نیستند و مطمئن نیستند که می خواهند روزی ازدواج کنند ، مطرح کرده است. در بیشتر موارد ، این گروه کمتر از کسانی که می خواهند ازدواج کنند دلایل بالا را به عنوان توضیحی در مورد اینکه چرا در حال حاضر نامزد نیستند یا با شریک فعلی خود ازدواج نکرده اند ، ذکر می کنند. با این وجود دو استثنا وجود دارد. زندگی مشترکانی که مطمئن نیستند می خواهند ازدواج کنند ، به احتمال زیاد می گویند که آمادگی شخصی برای انجام چنین تعهدی را ندارند و مطمئن نیستند که شریک زندگی آنها فرد مناسبی برای آنها است ، دلایلی برای نامزدی یا ازدواج با فعلی خود شریک.

به طور کلی ، همسران فشار زیادی برای ازدواج احساس نمی کنند
بزرگسالانی که با شریک زندگی می کنند لزوماً برای ازدواج فشاری ندارند
سهم نسبتاً کمی از زندگی مشترکانی که نامزد نیستند می گویند برای ازدواج با شریک خود تحت فشار هستند: حدود یک چهارم آنها می گویند که حداقل از طرف اعضای خانواده (26 درصد) یا از طرف جامعه (26 درصد) تحت فشار هستند ، در حالی که سهمهای کوچکتری از آنها احساس می کنند فشار شریک زندگی (17)) یا دوستان (11). سهم مشابهی از همسران نامزد که پس از اقامت با شریک زندگی خود نامزد کرده اند ، می گوید که پس از زندگی مشترک با یکدیگر تحت فشار قرار گرفته اند.

 

آمریکایی ها تعهد را پیش نیاز ازدواج و زندگی مشترک می دانند
عموم مردم پیش نیازهای یکسانی را برای ازدواج و زندگی مشترک می بینند
اکثر بزرگسالان آمریکایی می گویند بسیار مهم است که شخص قبل از ازدواج (90٪) کاملاً به شریک زندگی خود متعهد باشد یا بدون ازدواج ازدواج کرده (81٪). برای شخصی که قبل از ازدواج (62٪) یا نقل مکان با شریک زندگی (60٪) شغل ثابت داشته باشد ، و 9٪ می گویند قبل از انجام هر یک از این کارها ، خرید خانه برای یک فرد بسیار مهم است. حدود نیمی (49٪) می گویند که ثبات مالی قبل از مهاجرت به شریک بسیار مهم است. 44 درصد می گویند این کار قبل از ازدواج برای یک فرد بسیار مهم است.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۶/۲۸
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی