بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

موانع ازدواج فمیلیکو

عدم سازش
مردم توانایی حل مشکلات با همسر یا فرزندان خود را ندارند و هنگام بروز درگیری عمیقاً دچار سردرگمی می شوند.

پرسشگر: شوهر معتقد است که این همسر اوست که باید سازش کند و نه او.

داداشری: بله این بدان معناست که حد مجاز رسیده است. اگر همسر مجبور به سازش باشد و او این کار را نکند ، این بدان معناست که همه چیز به سر و سامان رسیده است. از سوی دیگر ، آقایی به گونه ای صحبت می کرد که همسرش را خوشحال کند. او به این ترتیب جلو می رفت ، اما شما طوری رفتار می کنید که وضعیت شما هفته ها و ماه ها بعد رکود می کند. هیچ چیز حل نمی شود مگر اینکه در ذهن طرف مقابل بسته شدن وجود داشته باشد ، با مشکلاتی روبرو خواهید شد. بنابراین ، شما باید سازش کنید.

تضاد ناشی از عقل
پرسشگر: دلیل این اختلاف نظر چیست؟

داداشری: تفاوتها به این دلیل رخ می دهد که شوهر فکر می کند او باهوش است و زن فکر می کند که او باهوش است. در اینجا دو کیسه پر از هوش آمده است! اگر این کیف ها را بفروشید حتی یک سکه هم نمی گیرید! در عوض ، هوشیار باشید و هوش او را مشاهده کنید ... اوه من! چقدر باهوش است! به این ترتیب حتی او آرام می شود. اما اگر عقل خود را به کار گیرید و او نیز همین کار را انجام دهد ، دعوا می شود. چه کسی اختلاف بیشتری را تجربه می کند ، شما یا او؟

پرسشگر: او کسی است که بیشتر ناراحت می شود.

داداشری: اختلاف چیست؟ بگذار توضیح بدهم. آیا تا به حال بازی طناب کشی کرده اید؟

پرسشگر: بله.

داداشری: دو تیم بازیکن طنابی را در انتهای مخالف می کشند. درگیری مترادف بازی طناب کشی است. اگر هردو در انتهای مخالف قوی بکشید ، چه اتفاقی می افتد؟

پرسشگر: می شکند.

داداشری: اگر خراب شد ، باید در آن گره بزنید. به جای اینکه مجبور شوید گره بزنید ، چه اشکالی دارد که طناب را دست نخورده بگذارید؟ اگر او به سختی می کشد ، شما فقط باید او را رها کنید.

پرسشگر: اما از بین این دو ، چه کسی باید اولین کسی باشد که رهایش کرد؟

داداشری: آنکه فهم دارد. کسی که درک درست داشته باشد رها می شود و کسی که از عقل اشتباه استفاده می کند به کشش خود ادامه می دهد. اما وقتی رهایش می کنید ، ناگهان رهایش نکنید ، زیرا اگر این کار را بکنید ، او سقوط می کند. به تدریج رها کنید ، در غیر این صورت فرد فقیر در طرف مقابل ، زمین می خورد. پس از این به بعد این طناب را رها می کنی؟ رها کنید ، در غیر این صورت مجبور خواهید شد در آن گره بزنید و سپس از آن استفاده کنید. آیا هر روز گره زدن به آن خوب به نظر می رسد؟ باید دوباره از آن طناب استفاده کنید! شما چی فکر میکنید؟ آیا در خانه اختلاف دارید؟ اصلاً نباید اتفاق بیفتد. اگر این اتفاق بیفتد ، شما یک شوهر نامناسب هستید ، و اگر زن این کار را انجام دهد ، او یک همسر نامناسب است.

بی خبر از هنر زندگی
علت اصلی همه درگیری ها و یکی از دلایل موانع ازدواج ها جهل فوق العاده است. مردان و زنان نمی دانند چگونه در این دنیا زندگی کنند. یک مرد نمی داند چگونه پدر شود و همچنین نمی داند چگونه شوهر باشد. به همین ترتیب ، یک زن نمی داند چگونه باید همسر باشد. آنها هنر زندگی را نمی شناسند. با همه راحتی ها ، مزایا و راحتی های مادی ، هنوز این همه بدبختی وجود دارد. مردم در اقیانوس سعادت زندگی می کنند و با این حال آنها به دنبال یک قطره آب هستند!

داداشری: آیا تا به حال دعوا در خانه دارید؟ نظر شما در مورد درگیری در خانه چیست؟ آیا آن را دوست دارید؟

پرسشگر: جهان بدون نزاع کار نمی کند.

داداشری: پس خدا هرجا نزاع وجود دارد نمی ماند.

پرسشگر: اما حداقل باید نزاعی وجود داشته باشد!

داداشری: نه ، نباید هیچ مشاجره ای وجود داشته باشد. چرا باید درگیری وجود داشته باشد؟ دلیل نزاع چیست؟ آیا با دعوا راحت هستید؟ چند ماه می توانید با درگیری ها زندگی کنید؟


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۶/۲۷
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی