بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

رابطه جنسی دهانی می تواند بخشی سالم و لذت بخش از روابط بزرگسالان باشد. اما مواردی وجود دارد که بسیاری از مردم در مورد رابطه جنسی دهانی نمی دانند. در اینجا به واقعیت هایی از رابطه جنسی دهانی میپردازیم که ممکن است شما را متعجب کند.

  • رابطه جنسی دهانی با سرطان گلو در ارتباط است

بله، عجیب است اما شما می توانید از طریق رابطه جنسی دهانی به سرطان گلو مبتلا شوید. البته این رابطه جنسی دهانی، به خودی خود عامل سرطان نیست، بلکه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که می تواند در طی رابطه جنسی از جمله رابطه دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

 

محققان دریافته اند که برخی از سرطان های دهان، حلق و لوزه ها احتمالاً توسط نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. HPV شایع است، اما همیشه باعث سرطان نمی شود. اگر در حین رابطه دهانی در مبتلا HPV نباشید، در معرض خطر سرطان نیستید.

 
  • رابطه جنسی دهانی برخی روابط بزرگسالان را بهبود میبخشد، برخی دیگر را دچار تنش می کند.

رابطه جنسی دهانی باعث ایجاد استرس در برخی از زوجین و افزایش صمیمیت برای برخی دیگر می شود. استرس در مورد رابطه جنسی دهانی اغلب به نگرانی های یکی از زوجین در مورد مسائل بهداشتی مربوط می شود. بعضی از افراد همچنین ممکن است از عملکرد خود مضطرب باشند. آنها نگرانند که آیا این کار را به اندازه کافی خوب انجام می دهند تا یک همسر خود را راضی کنند، یا نه.

  • رابطه دهانی بدون محافظت شایع است، اما خطراتی دارد

چندین بیماری مقاربتی از جمله HIV، تبخال، سفلیس، سوزاک، HPV و هپاتیت ویروسی از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شود.درواقع رابطه دهانی، یک رابطه جنسی امن نیست. این خطرات به موارد مختلفی بستگی دارد ، از جمله اینکه شما چه جنسیتی دارید و چه نوع روابط جنسی دهانی را انجام می دهید. اما رعایت نکات بهداشتی مثل استفاده ا کاندوم میتواند خطر ابتلا به بیماریهای مقاربتی را کاهش دهد. اما اکثر مردم این نکات را رعایت نمی کنند. این احتمالاً به این دلیل است که بسیاری از مردم نمی دانند که بیماریهای مقاربتی می توانند به صورت دهانی منتقل شوند.

 

البته خطرات ابتلا به بیماری مقاربتی از طریق رابطه جنسی دهانی بدون محافظت به طور معمول بسیار کمتر از خطرات ناشی از رابطه جنسی مقعدی و واژینال بدون محافظت است.

  • رابطه جنسی دهانی در بین جوانان معمول است.

بسیاری از جوانان رابطه جنسی دهانی دارند. آنها این کار را خطرناک نمی دانند. همین امر میتواند احتمال ابتلا به بیماریهای مقاربتی که از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل میشود را بالا ببرد.

درنهایت اگر درباره رابطه جنسی دهانی و اثرات مختلف آن سوالات و ابهاماتی دارید، یک مشاوره جنسی خوب میتواند بسیار کمک کننده باشد. این مشاوره ها میتواند به شما و همسرتان کمک کند تا به درک درستی از رابطه جنسی دهانی برسید و مشکلات خود را برطرف کنید. مقاله مشاوره جنسی تلفنی را مطالعه کنید.

منبع : فمیلیکو
familico.ir // nhs.uk

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی