بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

سبک زندگی مجردیمجرد بودن و تنها زندگی کردن میتواند بسیار جالب باشد. اگرچه این میتواند راه شما را در زندگی سخت تر کند و چالش هایی را برایتان دارد، اما در کل زندگی مجردی یک تجربه عالی است. زیرا نه تنها به شما اجازه میدهد کمی سرگرم شوید ، بلکه میتواند راهی عالی برای قرار گذاشتن با شخص شماره یک زندگی شما یعنی خودتان، باشد. در اینجا راه هایی برای مدیریت زندگی مجردی عنوان شده است.

  • مشاور ازدواج خوب میگوید زندگی مجردی شما فرصتی برای گذراندن وقت با کیفیت با کسانی است که بیشترین اهمیت را برای شما دارند. پس کار و زندگیتان را طوری تنظیم کنید که حتما بتوانید با پدر و مادر و دوستانتان وقت بگذرانید. درواقع زندگی مجردی به معنای قطع ارتباط با خانواده نیست. پس سعی کنید حداقل آخر هفته ها را با آنها باشید.
  • مطالعه کردن؛ مطالعه یکی از بهترین راه های سرگرمی و همزمان آموزش خودتان است. همه ما برای مطالعه و کتاب خوانده، بهانه یکسانی می آوریم؛ کاش وقت میکردم بیشتر بخوانم. اما در زندگی مجردی و در حالیکه مسئولیت های زندگی مشترک را ندارید، طبیعتا وقت بیشتری هم دارید که میتوانید آن زمان را صرف خواندن یک کتاب خوب کنید.
  • سخت کار کنید و سخت تفریح کنید. زندگی مجردی به شما این امکان را میدهد که روی شغل، درس و... تمرک. کنید. پس حالا که وقت و انرژی لازم برای این کار را دارید، سعی کنید بهترین خودتان باشید. اجازه ندهید هر چیزی مانع پیشرفت شما شود. در کنار سخت کار کردن، تفری و سرگرمی مناسبی هم برای خودتان داشته باشید، تا خستگی کار را از بین ببرد. و به شما انرژی دوباره ای ببخشد.
  • بازتاب کارتان را بررسی کنید. برای این کار میتواند طبق یک الگوی منظم هفتگی یا ماهانه مطمئن شوید که در شغل یا درس یا سایر اهدافتان خوب عمل کرده اید. آیا از کاری که امروز انجام داده اید راضی هستید؟ جایی برای پیشرفت وجود دارد؟ البته خیلی تند انتقاد نکنید، اما یادتان باشد وقت بگذارید و به خود و زندگی خود فکر کنید. مهم است که اجازه دهید این بازتاب ها شما را راهنمایی کنند.
  • کارهای و تجربه های جدید را امتحان کنید. مثلا به یک سرگرمی جدید بپردازید. آیا چیزی وجود دارد که اخیراً به آن علاقه مند شده باشید؟ مانند یوگا یا بافندگی؟ از حالت سکون خارج شوید و آنها را شروع کنید. در زندگی مجردی همه چیز در اختیار شما برای پیشرفت است، بنابراین چیزهای جدیدی را امتحان کنید.
  • هدف خود را پیدا کنید. همه هدفی دارند که واقعاً از انجام آن لذت میبرند. اما در زندگی مجردی، فارغ از اینکه هدف و خواسته ی شما در زندگی چه باشد، این شانس را دارید که تا آنجا که میتوانید روی آن تمرکز کنید. در نهایت همواره از فرصت هایی که سر راهتان قرار دارد استفاده کنید! چه بزرگ و چه کوچک. همچنین از آزادی خود لذت ببرید. شما میتوانید هر کاری که میخواهید انجام دهید. و بفهمید که واقعا کی هستید. این فرصتی برای شماست تا خود را بشناسید و واقعاً با ارزشها و افکار خود ارتباط برقرار کنید. از این فرصت برای ارزیابی این موارد استفاده کنید. بعداً، وقتی وارد زندگی مشترک شوید، به این اطلاعات در مورد خودتان نیاز خواهید داشت.سایت روانشناسی خانواده / مشاوره تلفنی قبل از ازدواج 

نظرات (۱)

  • محمدمهدی قاسمی
  • از قدیم گفتن سینگلیو عشقه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی