بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

 ارتباط قبل از ازدواج

فواید ارتباط قبل از ازدواج به شکل و نوع رابطه ایجاد شده بین پسر و دختر بستگی دارد . هر چقدر رابطه جنسی قبل از ازدواج سالم و با رعایت اصول و موازین اخلاقی باشد مفید تر است و در صورت عدم موفقیت در رابطه کمترین پیامد های منفی را به همراه خواهد داشت . از فواید ارتباط قبل از ازدواج ایجاد آشنایی و شناخت دختر و پسر با اخلاق ، رفتار ، طرز فکر ، اهداف و برنامه های زندگی یک دیگر است . از دیگر فواید ارتباط قبل از ازدواج این است که دختر و پسر می توانند در صورت نداشتن تفاهم و نقطه نظرهای مشترک پیش از رسمی شدن ارتباط و ایجاد یک زندگی مشترک با کمترین میزان لطمه به زندگی شخصی طرفین از همدیگر جدا شوند .

نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج

ارتباط قبل از ازدواج

ارتباط قبل از ازدواج باید به چه شکلی باشد ؟ نکته مهم در ارتباط قبل از ازدواج این است که دختر و پسر با هدف مشترک و مشخص وارد رابطه شوند . ارتباط قبل از ازدواج ممکن است پیامد های مثبت و منفی را به دنبال داشته باشد . این عواقب به نوع رابطه و دو شخص درگیر در رابطه بستگی دارد . ارتباط قبل از ازدواج همان قدر که ممکن است سازنده ، هدفمند و مفید باشد ، اگر در چهار چوب خاص و اصولی خود پیش نرود ممکن است مخرب و زیان آور باشد . در ارتباط قبل از ازدواج باید عقل و منطق را بیشتر از احساسات دخیل کرد . در این صورت چنانچه این رابطه به هر دلیلی ناموفق بود طرفین از لحاظ روحی و عاطفی کمتر لطمه می بینند .

 

نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج

نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج شامل مسائلی از قبیل احتیاط در میزان رابطه ، رعایت اصول شرعی ، میانه روی در ابراز احساسات ، نگرش منطقی و اصولی در زمینه ازدواج ، توجه به مباحث مهم و کلیدی در زندگی مشترک از جمله شرایط ادامه تحصیل ، محل سکونت ، وضعیت اشتغال و ... از دیگر نکات مهم ارتباط قبل از ازدواج این است که دختر و پسر بتوانند احساسات خود  را کنترل کرده و عقلانی تصمیم بگیرند . با دیدگاه منطقی نقاط ضعف و قوت همدیگر را تشخیص دهند . شخصیت ، اهداف و معیار های خود و طرف مقابل را ارزیابی کنند . بهتر است با مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج و زمینه سازی یک آشنایی اصولی و سالم در جهت یک ازواج موفق گام بردارید .

ارتباط قبل از ازدواج با همسر

ارتباط قبل از ازدواج با همسر نیز باید با رعایت قوانین و موازین شرعی پیش برود . اگر بین دختر و پسر محرمیتی جاری نشده باشد ، هرچند قصد ازدواج داشته باشند باز هم نا محرم محسوب می شوند . در ارتباط قبل از ازدواج که ممکن است طی دوران نامزدی باشد ، لازم است روابط کنترل شوند . هرچند زوجین شرعا موردی برای برقراری ارتباط نداشته باشند اما بهتر است در روابط فیزیکی و جنسی تا بعد از ازدواج میانه رو باشند . دختر و پسر باید در این دوران با اخلاق و رفتار ، شخصیت ، طرز فکر و اهداف ، ملاک ها و معیارهای ازدواج با همدیگر شناخت و درک نسبی پیدا کنند .

فواید ارتباط قبل از ازدواج با همسر

فواید ارتباط قبل از ازدواج با همسر این است که بستره آشنایی با جنس مخالف و فردی که قرار است شریک زندگی بشود را فراهم میکند . فواید یک ارتباط سالم و هدفمند شناخت روحیات و خلق و خوی طرف مقابل ، آشنایی با مزیت ها و معایب همدیگر ، آگاهی از اهداف و برنامه ها ، ملاک و معیار های زوجین می باشد . دختر و پسر می توانند با شناخت و درک نسبی از همدیگر وارد زندگی مشترک شوند و این آشنایی می تواند اختلاف نظرها و تفاوت ها را پایین آورده و اثر مثبتی برای تشکیل یک ازدواج موفق باشد . اگر از چگونگی ایجاد یک رابطه سالم و اصولی آگاهی ندارید و یا معیار های ازدواج موفق را نمیشناسید می توانید به مراکز مربوطه مراجعه کنید و از مشاوره ازدواج تحت نظر متخصصین در زمینه ازدواج بهره مند شوید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :what-makes-a-good-marriage-relationship 

  • ۹۹/۱۰/۳۰
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی