بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

تفاوت

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج  را نمیتوان به سادگی تعیین کرد . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج را درحالت معمول بین سه تا هفت سال عنوان کرده اند . یا در مورد تفاوت سنی مناسب برای ازدواج گفته اند که بهتر است مرد بزرگتر از زن باشد . تفاوت سن مناسب ازدواج به عوامل گوناگونی بستگی دارد که سعی می کنیم در این مقوله به آن بپردازیم . پیش ازاینکه به تفاوت سنی مناسب برای ازدواج بپردازیم ببینیم سن یعنی چه  وانواع آن کدام است ؟ سنی که همه با آن آشنا هستند سن سجلی یا تقویمی است . از روزی که انسان متولد میشود سنش به تعداد سال های گذشته از این تاریخ محاسبه میشود . سن فیزیولوژیکی سنی است که بدن شما و ترکیب صورت شما نشان میدهد . ممکن است سن تقویمی شما چیزی باشد و ترکیب ارگانیک شما سن دیگری را نشان بدهد .

سن هوشی ، سن اجتماعی ، سن ورزشی  و سن ورزشی در تفاوت سنی مناسب برای ازدواج تاثیر دارند . هرکدام از این طبقه بندی به نسبت خاصی موثر هستند . مهمترین سن تاثیر گذار سن هیجانی است . این دسته بندی بیشتر به کنترل عواطف واحساسات و هیجانات جنسی مربوط میباشد . هر شخص در بخشی از سنین یاد شده ممکن است کاستی یا بیشینه داشته باشد . که به نسبت داشتن این سنین میتوان تفاوت سنی مناسبش را برای ازدواج تعیین کرد . حال بر سر درنظر گرفتن این سنین و دخالت دادن این عامل در ازدواج اختلاف هست . برخی اعتقاد دارند بر اساس این سنین باید تفاوت را درنظر گرفت و برخی با عکس آن موافقند . آنها سن تقویمی را مهمترین عامل تفاوت میدانند .

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج ازنظر روانشناسی بین چهار تا هفت سال عنوان شده است . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی این سن را بدون توجه به انواع سنین تعیین کرده است . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی با دخالت دیگر سنین تفاوت خواهد داشت . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر روانشناسی روحیات ، آسیب ها و عقده ها را بررسی میکند . بسیاری از عوامل در ازدواج دخالت دارد . دختری که بدون وجود پدر بزرگ شده یا پسری که بدون وجود مادر بزرگ شده است . این دختر و پسر ممکن است علاوه بر نیاز به همسر محبت والد نیز نیاز داشته باشند . یا ممکن است تحت تاثیر عقده اودیپ باشد . این عوامل در انتخاب همسر تاثیر مستقیم خواهد داشت . اما بحث اینجاست آیا این عوامل اجازه دخالت دارند ؟ برخورد مناسب با این عوامل چیست ؟

مشاوره قبل از ازدواج به راحتی به این سوال پاسخ میدهد . ضمن اینکه شما در تست های ازدواج شرکت خواهید کرد . عقده ها و سنین هیجانی ، اجتماعی و هوشی شما سنجیده خواهد شد . اگر دچار عقده اودیپ هستید و یا عقده های دیپر راهنمایی خواهید شد . برخی به جای همسر گزینی بدون آگاهی والد گزینی میکنند . این انتخاب نابجا بعدها تاثیر مستقیم  و جدی بر روابط زناشویی و خانوادگی خواهد داشت . پسرانی که از محبت مادر بی بهره بوده اند تمایل شدید به همسری با سن بالاتر از خود دارند . این پسران پس از چندین سال احساس نیاز به همسر خواهند داشت . چون تاکنون با کسی زندگی میکردند که جایگزین مادر بود نه همسر مناسب . اکنون در خانه کسی را دارند که مانند مادر دوستش دارند اما یک جای خالی در زندگی نمودار شده است .

سنی

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر اسلام

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج از نظر اسلام نیز سن بین دو تا هفت سال را در حالت معمولی تایید میکند . ولی هیچ مانعی برای تفاوت زیاد و یا کم تعیین نمیکند . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج ازنظر اسلام شاید برای اولین ازدواج بین دو تا هفت سال تعیین شده اما نیاز مرد و زن مهم است . موقعیت اجتماعی اهمیت دارد . موقعیت پسر و دختر در تعیین تفاوت سنی برای ازدواج از نظر اسلام در نظر گرفته میشود . موقعیت اقتصادی و مالی مهم است . پس از نظر اسلام محدودیتی برای این تفاوت تعیین نشده اما از معیارهای اسلام برای ازدواج به کفو برمیخوریم . پسر و دختر باید کفو هم باشند . البته این هم واجب نیست بلکه معیار است . کفو یا هم کفو بودن شامل تمام سنین مطرح شده میباشد . سن سجلی یا تقویمی باید نزدیک به هم باشد .

سن هیجانی یعنی از نظر احساسات ، عاطفه و بلوغ لازم است نزدیک به هم باشند . یک پسر و دختر از نظر هوش اجتماعی بهتر است باهم همسان باشند . حرف هم را بفهمند در کنار هم در اجتماع فعالیت داشته باشند یا مانع رشد اجتماعی هم نباشند . و تمام این مسائل که آنها را به هم نزدیک میکند . بر درک متقابل می افزاید . تفاهم را بیشتر میکند و میتوان گفت درکنار یکدیگر احساس سلامت و امنیت میکنند . این تفاهم و این درک متقابل در واقع همان سکینه بودن را پدید می آورد که در قرآن به آن اشاره شده است .

مناسب

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفق

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفق  نیز هم طراز بودن را میطلبد . در نظر داشته باشید پسر و دختری که دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته است . تفریح کرده و حتی با جنس مخالف خود معاشرت داشته اند شاید بهتر بتوانند تفاوت سنی بیشتر یا کمتر و یا بزرگتر بودن زن از مرد را بپذیرند . ولی دختر و پسری که تازه میخواهند با جنس مخالف به عنوان همسر معاشرت کنند فرق میکند . آنها  مسلما کسی را میخواهند که تفاوت سنیشان کم باشد . وقتی با هم معاشقه میکنند هردو طالب باشند . نه یکی تشنه و دیگری سیراب . وقتی برای تفریح به کوه یا دامان طبیعت میروند پابه پای هم بالا بروند ، بدوند و هیجان داشته باشند . اما درنظر بگیرید کسانی که مثلا بیست سال تفاوت دارند . یک مرد چهل ساله مانند یک دختر بیست ساله نمیتواند از کوه بالا برود .

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفق همان سن نزدیک به هم است . همان بزرگتر بودن مرد از زن است . بانوان همان قدر که از مردان شادابتر هستند از نظر ارگانیسم نیز زودتر فرتوت میشوند . مردی که بیست سال دارد با یک بانوی سی ساله ازدواج میکند . زن پنجاه سالگی یائسه میشود و غدد جنسی از فعالیت باز داشته میشوند . این درحالی است که مرد تازه چهل ساله شده و عین جذابیت و مردانگی اوست . بر همین اصل اعتقاد بر بزرگتر بودن مرد از زن میباشد . مرد و زن باهم پا به سن بگذارند . از نظر جسمی و جنسی باهم تکامل پیدا کنند و لحظه های زندگی به کام هردو باشد . مشاوره ازدواج میتواند کمک خوبی برای دریافتن این مسئله باشد .

برای ازدواج

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج دختران

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج دختران به اندازه ای لازم است که دختر درکنار همسرش احساس رضایت کند . بتواند به او به چشم یک تکیه گاه نگاه کند . دختران دوست دارند همسرشان مدیر و مقتدر باشد . تفاوت سنی باید اندازه ای باشد که معادله بر هم نخورد . تفاوت سنی مناسب برای ازدواج دختران باید به اندازه ای باشد که ناز دختر با نیاز پسر همخوانی داشته باشد . قهرش همراه با ناز و آشتیش با عشق باشد . تفاوت سنی کم ممکن است همراه با ناز کردن دو طرف بوده و منجر به کدورت شود . برخی دختران اعتقاد دارند مردان سن بالا بهتر هستند . اعتقادشان براینست که مرد مسنتر هم تمکن مالی بیشتری دارد و هم قدر دختر را بیشتر و بهتر میداند . این ازدواج ها چون مصلحتی است برای دختر همیشه حسرت هم صحبتی با یک پسر جوان باقی میماند .

مشاوره ازدواج همیشه راه گشاست . در مشاوره خانواده و روانشناسی شما ده قدم جلوتر را خواهید دید . ممکن است شما سال ها بعد به نتایجی برسید که دیر باشد . کسانی که مشاوره میگیرند کمتر برایشان دیر میشود .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : What Is the Ideal Age Difference for a Happy Marriage? | ...

  • ۹۹/۱۰/۲۲
  • جللال میری

تفاوت سنی مناسب برای ازدواج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی