بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

ازدواج های دانشجویی اگر به صورت  درست و در روندی اصولی شکل بگیرد و به سرانجام برسد قطعا میتواند از بهترین انواع ازدواج باشد . ازدواج های دانشجویی از خیلی از مفاسد میتواند جلوگیری کند . یکی از نفع های مهم ازدواج های دانشجویی کم کردن فساد در جامعه و روابط است . مشاوره خانواده در این زمینه می تواند راهگشای شما عزیزان باشد. ازدواج های دانشجویی  چون اکثرا در سنین پایین اتفاق میافتد مانع بسیاری از مسائل غیر اخلاقی میشود . به دلیل اینکه کمی بعد از دوره بلوغ افراد در معرض آسیب های اخلاقی بسیاری قرار دارند ازدواج های دانشجویی میتواند نقش یک بازدارنده قوی را داشته باشند . چون جوانان در همان اوایل جوانی به مسئله تعهد جنسی و اخلاقی خو میگیرند . ازدواج های دانشجویی قطعا اگر در تعریف درست خود به انجام برسد در آینده فرد نیز برای رسیدن به شکوفایی تاثیر گذار و مهم خواهد بود و مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت .

مشاوره ازدواج دانشجویی

مشاوره ازدواج دانشجویی به دلیل اهمیت و حساس بودن سن در این دوره خاص باید به صورت دائم به زوجین ارائه شود . مشاوره ازدواج دانشجویی اگر خوب و صحیح باشد و از کیفیت لازم برخوردار باشد قطعا به یک تصمیم عالی منتهی میشود . از طرفی اگر ازدواج های دانشجویی به بن بست برسد احتمالا مشاوره ازدواج دانشجویی و موضوعات پیرامون خوب نبوده و یا ناقص بوده است . در هر صورت این نوع مشاوره باید توسط مشاوره خانواده و روانشناسی زبده و کار بلد انجام گیرد . معیارهای ازدواج دو نفر در مشاوره ازدواج دانشجویی به دقت باید بررسی شود . به این ترتیب دو نفر میتوانند به روشنی دریابند که چقدر با یکدیگر تناسخ و تناسب در مورد روابط زناشویی دارند . عشق تنها و احساسات زیبای بین دو نفر قطعا نمیتواند  معیار ازدواج باشد .

هزینه ازدواج های دانشجویی,مزایا و معایب ازدواج های دانشجویی,

هزینه های ازدواج دانشجویی

هزینه های ازدواج دانشجویی از سایر فایده ها و امتیازات مثبت آن بیشتر به چشم می آید . در دورانی که ما زندگی میکنیم هزینه های بالای شروع زندگی مشترک از اصلی ترین دلایل عدم تمایل افراد به ازدواج است . امکان دارد زوجینی باشند که تمام شروط لازم ازدواج را داشته باشند . اما ازدواج آنها به دلیل مشکلات مالی که گریبان گیر خیلی از جوانان است به تاخیر بیفتد یا حتی منتفی شود . در این مورد هزیّنه های ازدواج دانشجویی قطعا میتواند افراد را به سمت این نوع ازدواج جذب کند . هزینه ازدواج های دانشجویی ابعاد مثبت دیگری نیز دارد . مثلا از یک پسر دانشجو که در بهترین حالت یک شغل پاره وقت دارد اکثر خانواده ها انتظارات عجیب مالی ندارند . خانواده های دختران در صورت موافقت با ازدواج دختر خود با یک دانشجو عرفا موظف هستند که پسر را بیشتر درک کنند و کمتر به او سخت بگیرند .

مزایا و معایب ازدواج های دانشجویی

مزایا و معایب ازدواج دانشجویی قطعا در دورانی که دختر و پسر در حال مذاکره و آشنایی هستند باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند . جامعه ای که ما امروزه در آن زندگی میکنیم مخصوصا در شهرهای بزرگتر و پرجمعیت ، فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلفی وجود دارد . امکان دارد دو دانشجو از دو شهر و تفکر دور از هم در یک دانشگاه کنار هم قرار بگیرند . از این رو زوجین ممکن است در بعضی از مسائل و تفکرات خودشان به بن بست برسند . بررسی مزایا و معایب ازدواج دانشجویی نباید در سایه احساسات دو طرف نادیده گرفته شود و افراد به چند فاکتور سطحی برای ازدواج بسنده کنند . قطعا یک روانشناس ماهر میتواند در این راه زوجین را همراهی کند . او میتواند فراتر از دید دو نفر به ازدواج افراد نگاه کند . در این صورت ضریب انتخاب اشتباه زوجین بسیار پایین می آید .

خاطرات ازدواج های دانشجویی

خاطرات ازدواج های دانشجویی قطعا و بدون شک از بهترین خاطرات زوجی خواهد بود که ازدواج دانشجویی را انتخاب کرده اند . همیشه دوران دانشگاه از خاطره انگیزترین دوران زندگی یک فرد است . شاید افراد به قدری خاطره از این دوران برای تعریف کردن دارند که هیچگاه خاطره تکراری تعریف نکنند . حالا اگر زوجی که با هم ازدواج کرده اند از دوران دانشگاه خاطرات مشترکی داشته باشند و در خاطرات خوب هم در گذشته شریک باشند یک ابزار قوی برای خوب کردن حالشان دارند . خاطرات ازدواج های دانشجویی که معمولا به دلیل جوانی و در پی آن آسانی در نحوه ازدواج میتواند تا سالیان سال زوجین را با یک حال خوب عجین کند . دو نفر اگر با قناعت زندگی مشترک خود را آغاز کنند قطعا طعم موفقیت در آینده برایشان دلچسب تر خواهد بود . این نوع ازدواج میتواند بار روانی فوق العاده کمتری نسبت به مجالس پرخرج داشته باشد .

اختلاف سن

گاهی دختر و پسری که با یکدیگر در محیط دانشگاه آشنا میشوند تصمیم به ازدواج میگیرند . احتمالا آنها در مورد مسائل زیادی با یکدیگر به تفاهم رسیده اند . این تفاهم به دلیل این است که افراد در یک رشته و یک دانشگاه در معرض تربیت و یک تفکر همانند تربیت میشوند . پس در نگاه اول کاملا مناسب ازدواج با یکدیگر هستند و میتوانند زندگی مشترک خوبی به کمک هم بسازند . اما اغلب در این بین افراد معیارها و اصول اولیه ازدواج را فراموش میکنند . برای مثال فاکتور اختلاف سنی قطعا در هر شرایطی باید از اولویت های معیارهای ازدواج قرار گیرد . قطعا اختلاف سن باعث بروز مشکلاتی میشود که میتواند تمام ویژگی های خوب دیگر را خنثی کند . دو طرف به هیچ عنوان نباید از دو دوره رشدی متفاوت باشند تا بتوانند به خوبی درک مشترکی از هم داشته باشند .

افراط در ابراز احساسات

در تمام آموزش های مربوط به مدیریت یک زندگی مشترک به نحوه درست ابراز احساسات بر میخوریم . ابراز احساسات اگر درست و در جا و زمان درست باشد میتواند به استحکام  پایه های زندگی زناشویی کمک کند . شاید بتواند گاهی زندگی را از بدترین مشکلات و نابودی نجات دهد . دختر و پسری که در دانشگاه با هم قصد ازدواج و پیوند زناشویی را دارند نیز باید به این مسائل دقت کنند . زوجین نباید حد تعادل را در این مورد از دست بدهند . نباید به قدری رسمی در دوران آشنایی با طرف مقابل رفتار کنیم که دلگرمی او را به دلسردی تبدیل کنیم . از طرفی نباید به قدری غرق در احساسات شویم که کنترل خود را در این مورد از دست بدهیم . وابستگی های افراطی هم میتواند به خود فرد آسیب بزند و هم رابطه را تحت تاثیر قرار دهد .

مشاوره ازدواج های دانشجویی,هزینه ازدواج های دانشجویی,

در صورت شنیدن جواب رد در دانشگاه چه باید کرد ؟

گاهی اوقات افراد بعد از علاقمند شدن به فرد مقابل به او پیشنهاد ازدواج میدهند . باید بدانیم که همیشه درخواست ما با پاسخ مثبت و قطعی رو به رو نمیشود . گاهی نیز به هر دلیلی از جمله عدم توافق و تفاهم یا دلایل شخصی ازدواج صورت نمیگیرد . در این صورت افراد باید چه رفتاری را بروز دهند تا بتوانند از آسیب های شکست عشقی در امان بمانند و یا کمتر آسیب ببینند . افراد بعد از شنیدن جواب رد در مرحله اول باید کنترل خود را حفظ کنند  . برای این منظور حتما آموزش های کنترل خویشتن در مباحث روانشناسی میتوانند کمک کننده باشند . فرد باید بداند که موقعیت های بسیاری و شاید بهتر از موقعیت از دست رفته در انتظار آنها باشد . بنابراین ناامیدی معنی خود را از دست میدهد . افراد باید در یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی معتبر در این مورد آموزش ببینند .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Grants for Students Who are Married and Students Who Get ...

  • ۹۹/۱۰/۱۹
  • جللال میری

مشاوره ازدواج دانشجویی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی