بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

 

بدترین حالت

مزایای ازدواج فامیلی

مزایای ازدواج فامیلی هم کم نیست در ازدواج فامیلی معایب کمتر از دید ها پنهان است و همه با هم آشنا هستند از دیگر مزایای ازدواج فامیلی شناخت درست از همسر آینده میباشد زوجین با خلق و خو ، رفتار ، نگرش واندیشه هم آشنایی دارند و این مسئله را آسانتر میکند میزان اعتمادآنها  به هم روشن است  با نحوه  آداب معاشرت هم آشنایی دارند در بیشتر ازدواجها تفاوت فرهنگی اختلاف آفرین است .

برخی از عروس ها ویا دامادها برای اینکه ازدواج صورت بگیرد ممکن است از اغراق و یا دروغ استفاده کنند از مزایای ازدواج فامیلی اینست که دروغ جای جولان ندارد و همه همدیگر را میشناسند از مزایای ازدواج فامیلی اینست که به قول معروف نسبت به هم غیرت دارند از خطاها و اشتباهات هم راحتتر میگذرند  هنگام اختلافات خانوادگی برای وساطت پیشقدم میشوند و رفع اختلاف میکنند

هزینه ها و مخارج ازدواج های فامیلی چگونه است ؟

هردو طرف عروس و داماد احساس نزدیکی و قرابت میکنند  و برای دختر و پسر دلسوزی میکنند و آنها را غریبه نمیدانند در اینگونه ازدواجها در خرج و مخارج مراسم ازدواج صرفه جویی میکنند و سعی میکنند از مخارج اضافی دوری کنند  دختر و پسری که همدیگر را دوست دارند میتوانند در کمال اطمینان برای تحصیل به هم وقت بدهند دختر فامیل میتواند به پسر فرصت بدهد تا شغل اختیار کند .

دو غریبه اگر بخواهند ازدواج کنند نگران هستند که بعد از صرف وقت آیا این وصلت صورت خواهد گرفت یا نه البته تمام این وقایع در ازدواجهای غیر فامیلی نیز ممکن است اتفاق بیوفتد ولی ما در صد احتمالات را بررسی میکنیم در ازدواجهای فامیلی همیاری و همکاری به نفع زوج جوان بیشتر انجام میشود مثلا زنی که شاغل است و بچه کوچک دارد تعداد کسانی که برای نگهداری کودک کمک میکنند بیشتر از زمانیست که زوجین غریبه هستند .

معایب ازدواج فامیلی

معایب ازدواج فامیلی هم چون مزایای این ازدواج بسته به افراد فامیل ،  سطح توقع و فرهنگ معاشرت آنها دارد از معایب ازدواج فامیلی همین بس که زوجین به نقاط ضعف و کاستی ها ی هم  واقفند . علاوه بر زوجین بستگان نیز از گذشته دختر و پسر وهمینطور معایب و کاستی ها با خبر هستند . این نکته هنگام پیش آمدن کوچکترین اختلاف بین زوجین بروز میکند  بخصوص در خانواده هایی که به خود حق مداخله میدهند . در ازدواج فامیلی با بوجود آمدن اختلاف بین زوجین ممکن است روابط سایرین نیز دچار اختلال شود .

در برخی خانواده ها یی که چند همسری است همسر اول دختری از نزدیکان همسر دوم را برای برادر و یا نزدیکانش خواستگاری میکند  در واقع میتوان نام گرو کشی یا گروگانگیری نا محسوس بر آن نهاد  این نوع ازدواج همیشه در تزلزل و تحت الشعاع ازدواج اول است و بهتر است انجام نشود

توقعات خانواده ها در ازدواج های فامیلی

البته همه این موارد که نام برده شد استثنا هم دارد اما چون مسئله ازدواج یک عمر زندگیست بهتر است جوانب احتیاط رعایت شود چون در صورت نا فرجامی و طلاق ،  عواقب آن در ازدواج های فامیلی محسوس تر خواهد بود . در نظر بگیرید اگر من طلاق بگیرم خیلی کم در معرض دید و کنکاش همسر اولم خواهم بود اما در ازدواج فامیلی ممکن است لحظه به لحظه زندگی من رصد شود رصد شدن زندگی باعث بروز استرس و تصمیم گیری های غلط میشود .

انسانهای عاقل و عاقبت نگر احتمالات را جدی میگیرند در ازدواجهای فامیلی توقعات خانواده ها از زوج بیشتر است در ازدواج های غیر فامیلی دختر و پسر راحت حرفها و توقعات خود را بیان میکنند و با احتیاط تصمیم میگیرند  در ازدواج های فامیلی فرصت انتقاد کمتری به آنها داده میشود توقع همکاری بیشتری از آنها دارند و جوانب احتیاط کمتر سنجیده میشود .

بدترین حالت

مشاوره ازدواج فامیلی

مشاوره ازدواج فامیلی هم مانند دیگر مشاوره ها لازم است . مشاوره ازدواج فامیلی ممکن است برخی نکات را به ما یادآوری کند که در اثر روزمرگی برای ما عادی شده . برخی از نا هنجارها و ضدفرهنگها در اثر برخورد زیاد برای ما به صورت عادی در می آیند . برخی ضد ارزش ها در اثر تکرار و روزمرگی به صورت عادت درمی آیند و چه بسا دلنشین میشوند . همین عادتهای غلط زندگی ها را دچار بحران و اختلاف میکند .
بعد از ازدواج نه مشاجره جواب میدهد نه دخالت بزرگترها مشاوره ازدواج فامیلی غربالگری اخلاقی و فرهنگی نموده و سبب رفع اختلاف میشود این باور اگر قبل از ازدواج قابل تغییر وترمیم باشد که با مشاوره درمان میشود اگر قابل ترمیم نباشد به شما گوشزد میشود این بهتر است تا بعد از ازدواج دچار آسیب روحی شوید برای همه آرزوی زندگی سرشار از سلامت و سرزندگی داریم بخصوص عروس خانمها و آقا دامادها .

 

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج فامیلی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   The Worst Marriage Advice Ever! Focus on the Family

نویسنده: زهره حبیبی نوده

  • ۹۹/۱۰/۱۹
  • جللال میری

ازدواج های فامیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی