بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

شاید وقتی از اطرافیان خود بپرسید ازدواج راه دور چطوره؟ همیشه اول از معایب آن برای شما میگویند و کلا گفتگو را به سمتی پیش ببرند که شما را از انجام آن منصرف کنند. ولی در این مقاله ابتدا خوبی های آن را به شما می گوییم تا ببینید آن چنان هم بد نیست و خوبی هایی در کنار آن دارد.

1. آشنایی با فرهنگی جدید

وقتی که شما خواستگار راه دور دارید و از یک قوم و یا نژاد دیگری هست شانس آشنایی با آن فرهنگ و مردم آن را بدست میاورید. اگر بخواهم نظر شخصی خودم را به شما بگویم به شخصه از آشنایی با فرهنگ های مختلف استقبال می کنم، اگر شما هم چنین آدمی هستید می توانید به رابطه از راه دور به عنوان یک فرصت استفاده کنید و از تنوعی که ایجاد می شود لذت ببرید. برای خواندن مقاله معیار های ازدواج از نظر دکتر هلاکویی کلیک کنید.

ازدواج از راه دور

2. شرایط زندگی در محیطی جدید

این که بخواهید تصمیم بگیرید که در کجا زندگی کنید کاملا بستگی به شما و خواستگارتان دارد. ولی خب معمولا یا در شهری که خانواده شما ساکن است زندگی خواهید کرد و یا شهری که خواستگارتان زندگی می کند. اگر تصمیم بگیرید که از شهر خودتان دور شوید فرصت زندگی در یک محیط جدید را به دست می آورید و می توانید در یک محیط جدید به فکر پیشرفت زندگیتان باشید. اما در نظر داشته باشید ازدواج و رفتن به شهر دیگه می تواند چالش برانگیز باشد. برای خواندن مقاله خصوصیات یک زن ایده آل برای ازدواج کلیک کنید.

مزایا و معایب ازدواج از راه دور چیست؟

2. فرصت زندگی مستقل

وقتی که از خانواده خودتان دور می شوید قطعا کمک هایی که خانواده اول ازدواج به تازه عروس و داماد می کند را از دست خواهید داد. ولی در مقابل شما می توانید توانایی هایتان را برای داشتن یک زندگی مستقل تقویت کنید. تجربه ازدواج راه دور می تواند درس های زیادی را به شما بیاموزد که در کل زندگی اتان موثر است. برای خواندن مقاله خصوصیات یک مرد ایده آل از نظر زنان کلیک کنید.

تصمیم گیری در مورد ازدواج از راه دور

عواقب ازدواج راه دور

تا به اینجا خوبی های ازدواج راه دور را برای شما توضیح دادیم. چیزی که شاید در خیلی از صحبت ها در مورد این موضوع بیان نمی شود. ولی همانطور که می دانید این نوع ازدواج چالش های مخصوص خودش را نیز دارد که باید به آن ها توجه کنید. در ادامه با عواقب ازدواج راه دور با ما همراه باشید. مقاله بهترین سن برای ازدواج را حتما مطالعه کنید.

توصیه های کلیدی برای ازدواج از راه دور

1. مشکلات با خانواده همسر

شاید بتوان گفت این مورد نیز به نوعی با تفاوت فرهنگی در ارتباط باشد و درست هم هست. ممکن است شما با همسرتان در دانشگاه و یا محیط کار آشنا شده باشید و به علت این که  هر دو در یک مکان بوده اید عقاید و نظرات شبیه به یکدیگر داشته باشید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید. ولی باید در نظر داشته باشید که وقتی با یک نفر ازدواج می کنید تنها با او در ارتباط نخواهید بود و از این پس شما با یک خانواده جدید در ارتباط هستید. یکی از مشکلات ازدواج در شهر دیگر پذیرفته شدن توسط خانواده همسرتان است. به احتمال زیاد آن ها به روشن فکری فرزندشان نخواهند بود و تا جایی که ممکن است ترجیح می دهند که همسری از شهر خودشان و با فرهنگ خودشان برای فرزندشان انتخاب کنند.برای خواندن مقاله زنان خطرناک برای ازدواج کلیک کنید.

ازدواج از راه دور درست است یا خیر؟

2. دلتنگی

طبیعتا وقتی که تصمیم بگیرید که در شهری دیگر ازدواج کنید و در همان جا زندگی کنید باید بعد مسافت در ازدواج را نیز در نظر بگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که نمی توانید در فواصل زمانی کوتاه خانواده خودتان را ببینید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که زیاد به خانواده خود وابسته هستید پیشنهاد می کنم که در مورد ازدواج راه دور به دقت فکر کنید زیرا احتمال پشیمانیتان زیاد خواهد بود. برای خواندن مقاله مردان خطرناک برای ازدواج کلیک کنید.

شرایط ازدواج از راه دور

3. کنار نیامدن با شرایط شهر محل زندگی

شرایط ازدواج از راه دور مخصوصا وقتی که قرار است از یک کلان شهر به شهر کوچکتری بروید بسیار سخت است. فرض کنید شما در شهر بزرگی همانند تهران یا مشهد بزرگ شده اید و حالا قرار است به شهر کوچک تری بروید. طبیعی است که شهرهای کوچک تر امکانات کلان شهر ها را نخواهند داشت. شاید با خود بگویید که زندگی در این شهرها نیز برایتان مشکلی را به وجود نخواهد آورد. ولی باید بدانید که تجربه نشان داده است زندگی در چنین شرایطی به مراتب سخت تر از آن چیزی است که در ذهن شما وجود دارد.

4. عدم شناخت کافی

وقتی هر دو نفر در یک شهر باشند برقراری ارتباط راحت تر است و خانواده ها می توانند در مورد فرد مورد علاقه فرزندشان تحقیق بکنند. بدین ترتیب اگر مشکلی وجود داشته باشد می توانند در همان ابتدا به آن پی ببرند و از یک ازدواج ناموفق جلوگیری کنند. ولی وقتی که بحث ازدواج از راه دور به میان می آید شرایط متفاوت می شود. زیرا شما شناختی از یکدیگر ندارید و زمینه تحقیق کردن نیز بسیار سخت است به همین دلیل ممکن است شناخت کافی را بدست نیاورید و در آینده با مشکلات زیادی مواجه شوید

به طور کلی اگر چیزی به عنوان قوانین ازدواج از راه دور وجود ندارد و زمانی که دو نفر عاشق هم هستند و در کنار عشق با یکدیگر سازگاری دارند هیچ فاصله ای نمی تواند آن ها را از یکدیگر جدا کند. ولی باید در نظر داشته باشید که اگر در دوراهی ازدواج راه دور قرار گرفتید به هیچ  وجه شتاب زده عمل نکنید و تا جایی که ممکن است از تجربه افرادی که چنین ازدواجی داشته اند استفاده بکنید.

دوراهی ازدواج راه دور

سوالات متداول

آیا ازدواج راه دور درست است؟

هیچ قانونی در مورد این موضوع وجود ندارد و اگر افراد با یکدیگر سازگاری داشته باشند هیچ اشکالی ندارد.

معایب ازدواج راه دور چیست؟

عدم تطابق فرهنگ ها، دوری و دلتنگی، عدم شناخت کافی و ... می تواند از بزرگترین معایب ازدواج راه دور باشد.

با خواستگاری از راه دور ازدواج کنم؟

اگر به شناخت کافی در مورد آن خواستگار رسیده اید و مشکلی وجود ندارد ازدواج کردن با او هیچ عیبی نخواهد داشت.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: معایب ازدواج راه دور

  • ۹۹/۱۰/۱۶
  • جللال میری

قوانین ازدواج از راه دور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی