بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مشکلات ازدواج در سن بالا

1. کم تحمل بودن

کسی که مدت زیادی را مجرد بوده است و تجربیات مختلفی به دست آورده است فردی کاملا مستقل است که شاید برخی از شرایط زندگی مشترک برایش دشوار باشد. اینجور شخصی تحمل پایینی برای اشتباهات فرد مقابلش دارد. این کم تحمل بودن و تجربه این که می تواند بدون حضور کسی زندگی راحتی داشته باشد باعث ایجاد ناسازگاری بین زوجین می شود. برای خواندن مطلب بهترین سن ازدوج کلیک کنید.

2. نبودن شور و شوق جوانی

خیلی از تجربیاتی که شما می توانید در دوران جوانی با همسر خود بدست بیاورید دیگر برای شما جذاب نخواهد بود. تحقیقات در این زمینه نشان داده اند که یکی از بزرگترین مشکلات ازدواج بالای 40 سال همین موضوع است. زیرا زوجین به سختی تلاش می کنند که موضوع جالبی برای صحبت کردن پیدا کنند ولی موفق نمی شوند.

3. افت جسمانی

افراد با افزایش سن نه تنها از لحاظ روحی بلکه از لحاظ جسمی نیز توانایی جوانی خود را نخواهید داشت. بروز بیماری های مختلف، از کار افتادگی و از همه مهم تر مشکلات باروری از معضلات جسمی ازدواج در سن بالا هستند. مشکل باروری به خصوص در خانم ها بسیار حائز اهمیت است زیرا بر اساس علم پزشکی شانس متولد شدن فرزندی با مشکلات ژنتیکی پس از 35 ساگلی مادر او دو برابر این شانس در سنین جوانی است. بنابراین اگر زوجی به بچه دار شدن اصرار داشته باشند باید ختما این موضوع را در نظر بگیرند. برای بررسی مزایا و معایب ازدواج در سن پایین کلیک کنید.

4. مشکل در روابط زناشویی

با بالا رفتن سن مرد و زن مشکلات جنسی زیادی برای آن ها پیش می آید. یکی از مهم ترین آسیب های ازدواج در سنین بالا همین مورد است. زیرا با بالاتر رفتن سن  توانایی جنسی مردان کاهش می یابد و از طرفی زنان نیز سرد مزاج می شوند. اگر زن و شوهر نتوانند این موارد را برطرف کنند در بقیه قسمت های زندگی آن ها نیز مشکل به وجود می آید و ممکن است ازدواج آن ها را تهدید کند. مقاله معیارهای ازدواج از نظر دکتر هلاکویی را مطالعه کنید.

5. کمرنگ شدن نقش هر شخص

زندگی مجردی به مدت زیاد باعث شده است که هر شخص بتواند به صورت مستقل زندگی خود را اداره کند. به طور مثال خانمی که در سن بالا ازدواج می کند طبیعتا توانسته است که به استقلال مالی برسد و در طرفی دیگر مردی که در سن بالا ازدواج می کند قطعا می تواند کارهای خانه اش را خودش انجام دهد. همین موضوع باعث شده است که نقش هر کس در خانه به طور کامل معلوم نباشد و ممکن است این ذهنیت برای زوجین ایجاد شود که ازدواجشان اشتباه بوده است.

6. شانس ازدواج در سن بالا کم است

این موضوع برای خانم ها بسیار مهم است. زیرا به طور طبیعی مردان به خواستگاری زن ها می روند و خب قاعدتا ترجیح یک مرد مستقل برای ازدواج یک خانم جوان تر خواهد بود. همین موضوع باعث می شود که شانس ازدواج در سن بالا برای خانم ها کمتر باشد و گزینه های زیادی برای انتخاب کردن نداشته باشند.

7. اختلاف سنی با فرزندان

تربیت فرزندان اصلی ترین وظیفه یک زوج است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی والدین نیاز به درک و مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود دارند. وقتی شما به ازدواج در میانسالی تن می دهید باید این نکته را در نظر داشته باشید که درک فرزندتان در آینده برای شما سخت خواهد بود. حتما پست ایده آل ترین فاصله سنی برای ازدواج را بخوانید.

مزایای ازدواج در سن بالا

شاخص ترین بدی های ازدواج در سن بالا را برای شما شرح دادیم و حالا نوبت به خوبی های آن می رسد.

1. درک بالا از زندگی

آن ها کاملا درک کرده اند که زندگی پر از ریسک است و سرد و گرم زندگی را چشیده اند به همین خاطر با هر مشکل و تنشی از خود بی خود نمی شوند و آرامش خود را حفظ می کنند. از هدفی که در زندگی دارند منحرف نمی شوند و آرام و پیوسته به سمت آن حرکت می کنند. برای خواندن مقاله با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ کلیک کنید.

2. کنترل کردن اختلافات

داشتن یک زندگی شاد و موفق به این معنی نیست که نباید هیچوقت دعوا کنید. بلکه به این معنی است که چطور مشکلات پیش آمده را حل می کنید. افرادی که در سن بالا ازدواج می کنند متوجه هستند که قدرت تعیین کننده نتیجه دعوا نیست و مشکلات بین خودشان را از طریق گفتگو حل می کنند. آن ها با یک دعوا از زندگی دلسرد نمی شوند و می دانند که از اینجور مسائل بین زن و شوهر پیش می آید.

3. روند پیری را قبول می کنند

مرد و زن درک می کنند که شانس ازدواج در سن بالا کمتر می شود. همین موضوع سبب می شود تا آن ها روند پیری را قبول کنند و به آن به چشم یک عیب نگاه نکنند. هر دو قبول می کنند که توان دوران جوانی در آن ها وجود ندارد و بنابراین با مشکلات جسمی و روانی یکدیگر کنار می آیند. با این زنان ازدواج نکنید، مقاله زنان خطرناک برای ازدواج را مطالعه کنید.

4. دانستن قدر یکدیگر

افراد مسن وقتی به گذشته خود نگاه می کنند می بینند که نسبت به آن زمان توان کمتری دارند و در مقابل نیاز دارند که کسی از آن ها مراقبت کند. وقتی می بینند که یک نفر همیشه در کنار آن ها است و می توانند بر روی او حساب کنند این موضوع را بسیار ارزشمند می دانند و به همین دلیل سعی می کنند که این شرایط را از دست ندهند. افراد مسن سعی می کنند با بهترین حالت ممکن با یکدیگر رفتار بکنند.

5. عدم وجود مشکل مالی

از مزایای ازدواج در 35 سالگی که در ازدواج در سنین جوانی وجود ندارد عدم وجود مشکلات مالی است. وقتی دو نفر دوران جوانی خود را صرف کار کردن و رسیدن به شرایط مالی ایده آل کرده اند در هنگام ازدواج با یکدیگر دغدغه مالی نخواهند داشت. زیرا هر دوی آن ها توانای مالی برای اداره کردن یک زندگی را دارند و بدین ترتیب در زندگی مشترک به مشکل برنخواهند خورد. مقاله راه های شناخت همسر مناسب برای ازدواج را ازدست ندهید.

6. کاهش آمار طلاق

افرادی که در میان سالی با یکدیگر ازدواج می کنند بسیاری از شرایط و موضوعاتی که به طلاق ختم می شود را ندارند. آن ها می دانند که دقیقا از زندگی چه می خواهتد، مشکلات مالی که یکی از بزرگترین دلایل طلاق هست در زندگی افراد میانسال جایی ندارد، تجربیات لازم را کسب کرده اند و در پی هوس بازی نیستند و موارد بسیاری وجود دارند که باعث می شود آمار طلاق در میان افراد میانسال پایین باشد. مقاله تشخیص دختر خوب برای ازدواج لطفا مطالعه کنید.

7. فرصت تشکیل خانواده در بهترین زمان

یک زن و شوهر میانسال به استقلال مالی رسیده اند، درک درستی از زندگی دارند و در کمترین سطح مشکل با یکدیگر  قرار دارند. همین موضوع باعث می شود که بتوانند وقت بیشتری را به تشکیل خانواده و تربیت فرزندان بدهند و بدین ترتیب کیفیت زندگی آن ها بیشتر می شود.

به طور کلی تعیین زمان خاصی برای عشق و عاشقی کار درستی نیست. ما نمی توانیم همه ی مردم را به ازدواج در سن بالا تشویق کنیم و همچنین نمی توانیم کسی را از این کار منع کنیم. علاوه بر این پیچیدن یک نسخه برای همه کار اشتباهی است. ممکن است برای یک نفر ازدواج در 35 سالگی زود محسوب بشود و برای شخص دیگری سن مناسب باشد. بنابراین بدون در نظر داشتن سن سعی کنید میزان تفاهم و تناسبتان را با شخص مقابل برای ازدواج بسنجید. با این مردان ازدواج نکنید، برای خواندن مقاله مردان نامناسب برای ازدواج کلیک کنید.

منبع: شانس ازدواج در سن بالا

  • ۹۹/۱۰/۱۶
  • جللال میری

ازدواج بالای 40 سال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی