بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

هدف از ازدواج چیست؟

همانطور که می دانید مهم ترین تصمیمی که هر کس در طول زندگی اش می گیرد، انتخاب همسر برای ازدواج و تشکیل زندگی است. اگر شما همدم خوبی را برای خود انتخاب نکنید دچار مشکلات بزرگی می شوید که تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اما قبل از این که به ازدواج کردن فکر کنید باید بتوانید به سوال چرا باید ازدواج کنیم پاسخ دهید. یعنی این که باید اهداف اصلی ازدواج را برای خودتان تعیین کنید تا بتوانید زندگی موفقی را تشکیل دهید. اگر شما هم جواب مشخصی برای سوال طرح شده ندارید به شما پیشنهاد می کنم در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا ببینید هدف شما از ازدواج چیست؟

هدف ازدواج از دیدگاه روانشناسان

زندگی هر شخصی به برهه های زمانی مختلفی تقسیم می شود و با توجه به شرایطی که دارد نیازهای متفاوتی نیز دارد. وقتی که شما کوچک تر هستید نیاز به تحصیل و آموزش دارید. کمی که بزرگ تر می شوید نیاز به حضور در جامعه و کسب تجربه را دارید. به همین ترتیب زمانی فرا می رسد که حس می کنید باید تشکیل یک خانواده را شروع کنید و آمادگی دارید زندگی خودتان را وارد مرحله ای جدید بکنید. اگر چنین تغییری در طرز فکر و نیازهای خود احساس کردید باید بگویم که وقت آن رسیده که به ازدواج فکر کنید.در جواب سوال هدف از ازدواج: معمولا در این شرایط به یکی از موارد زیر فکر می کنید و کمبود آن ها را در زندگی خود احساس می کنید:

1. نیاز به همدم

اگر از من بپرسید هدف عمده و مهم زندگی مشترک چیست قطعا خواهم گفت داشتن همدم در اولویت است. یک فضای دلنشین و راحت که بتوانید در آن آرامش را تجربه کنید و حرف هایی که نمی توانید به هیچکس بگویید را با کسی به اشتراک بگذارید. این فضا فقط توسط ازدواج به دست می آید. اگر نیاز به کسی دارید برای تفریح و یا اینکه کسی که کارهای خانه را انجام بدهد می توانید یک دوست پیدا کنید و یا یک مستخدم را استخدام کنید ولی مطمئن باشید که هیچ وقت کار یک همسر را برای شما انجام نخواهد داد. لطفا برای خواندن مطلب معیارهای ازدواج از دیدگاه دکتر فرهنگ هلاکویی کلیک کنید.

هدف واقعی از ازدواج چیست؟

2. عشق و محبت

انسان ها نه تنها نیاز دارند که مورد عشق و محبت قرار بگیرند بلکه نیاز دارند که به کسی عشق بورزند و به او محبت کنند. چنین حسی عالی ترین نیاز بشر است. وقتی که شما حس کردید که آماده هستید به کسی محبت کنید و از او مراقبت کنید لازم است که به نوعی به این نیاز پاسخ دهید. ازدواج بهترین راه پاسخ دادن به نیاز عشق ورزیدن و مورد عشق واقغ شدن است. وقتی که ازدواج کنید همسرتان همیشه در کنار شما خواهد بود و می توانید بهترین لحظات عاشقانه را تجربه کنید. پیشنهد میکنم مقاله ازدواج عاشقانه یا عاقلانه را مطالعه کنید.

هدف از ازدواج و دلایل منطقی آن از نظر روانشناسی

3. داشتن حامی

یکی از مهم ترین اهداف ازدواج از نظر روانشناسی داشتن حامی در زندگی است. مطمئنا شما در زندگی خود اهداف و رویاهایی دارید که می خواهید به آن ها برسید. ولی گاهی اوقات دستیابی به این اهداف بسیار سخت است به طوری که احساس می کنید تنهایی از پس آن بر نخواهید آمد. یکی از اهداف زندگی مشترک داشتن حامی ای است که همه جوره به شما اطمینان دهد تا بتوانید در راه اهدافتان قدم بردارید. نه تنها داشتن حامی می تواند جزو اهداف باشد بلکه حمایت کردن از فردی دیگر نیز می تواند یکی از اهداف ازدواج موفق باشد. شما تا وقتی که ازدواج نکنید هیچ تصوری از حس خوب حمایت کردن فردی که مهم ترین شخص زندگی اتان است نخواهید داشت.

4. رشد

اگر بخواهیم به دنبال بهترین جواب برای هدف از ازدواج بگردیم تنها به یک کلمه خواهیم رسید و آن رشد است. رشد در هر زمینه ای مهم ترین هدف ازدواج است. شما می توانید با همسرتان در مورد مسائل مختلف همانند مالی، اخلاقی، اجتماعی و ... صحبت کنید و تجربه کسب کنید. اگر بخواهید در کارتان و یا به طور کل در زندگی پیشرفت کنید مطمئن باشید بهترین کسی که می تواند به شما کمک کند یک همسر خوب است.

5. رابطه جنسی

رابطه جنسی نیاز فیزیکی هر شخصی است. معمولا در جامعه مرسوم است که هدف مردان از ازدواج را رابطه جنسی تلقی کنند. ولی خب حقیقت این است که هم مرد و هم زن به رابطه جنسی نیاز داردو سالم ترین راه پاسخ به این نیاز از طریق اردواج می باشد.

مهم ترین اهداف ازدواج از دیدگاه های مختلف

6. لذت بخش تر کردن زندگی

شاید با خود بگویید که زندگی مجردی بسیار خوب است و همین الان هم از زندگی خود راضی هستید و لذت می بریدو اما باید بدانید که انسان موجودی اجتماعی است، وقتی که کاری را با کس دیگری انجام می دهد لذت آن کار برایش دو چندان خواهد شد. اگر بخواهید به جواب سوال هدف از زندگی مشترک چیست فکر کنید به نظرم همین مورد می تواند قانع کننده باشد. زیرا ما فقط یکبار زندگی می کنیم و چرا در طول زندگی امان کاری نکنیم که بیشترین لذت را از آن ببریم. مطمئن باشید که یک شریک زندگی و همسر خوب می تواند مسیر زندگی را برای شما به بهترین شکل ممکن تغییر دهد.

7. رسیدن به آرامش

اگر بخواهیم هدف از ازدواج در یک جمله بیان کنیم رسیدن به آرامش می تواند بهترین پاسخ باشد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم ازدواج و تشکیل خانواده یک نیاز است که همانند سایر نیازها به وقتش به سراغ انسان می آید. همین احساس نیاز است که به شما یک انگیزه مضاعفی می دهد که بخواهید به دنبال راه حلی برای رفع نیازتان بگردید و مطمئن باشید تا وقتی که به این نیاز پاسخ ندهید به آرامش نخواهید رسید. پیشنهاد میکنیم مقاله دوستی های قبل از ازدواج را از دست ندهید.

8. تجربه های جدید

اگر از شما پرسیده شود که هدف شما از ازدواج چیست می توانید تنها با همین یک دلیل فرد مقابلتان را قانع کنید. برخی از تجربیات و حس ها هستند که فقط از طریق ازدواج می توانید آن ها را درک کنید. حس همسر بودن، مادر و پدر بودن، مراقبت از فرزندان و تماشای رشد آن ها، حس های دلنشینی هستند که فقط از طریق ازدواج قابل درک خواهند بود

9. امنیت

شاید بتوان گفت مهم ترین هدف از ازدواج از نظر روانشناسی برای خانم ها امنیت و به خصوص امنیت مالی باشد. ازدواج کردن ویژگی های مالی خاصی را به همراه دارد. اگر کسی که به خواستگاری شما می آید از جایگاه مالی و اجتماعی خوبی برخوردار باشد می توانید تصور کنید که در آینده از این لحاظ به مشکل برنخواهید خورد. امنیت اقسام دیگری دارد که باید مورد توجه شما قرار بگیرد. علاوه بر امنیت مالی، امنیت عاطفی هم بسیار مهم می باشد. امنیت عاطفی یعنی اینکه بدانید یک نفر همیشه در هر حالی به شما عشق می ورزد و شما را دوست دارد. برای خواندن مقاله ازدواج سفید کلیک کنید.

اهداف اصلی ازدواج چیست؟

10. دوری از انحرافات

واضح ترین جواب سوال هدف از ازدواج چیست می تواند دوری از انحرافات باشد. همانطور که گفتیم انسان نیازهای مختلفی دارد که اگر به آن ها پاسخ ندهد به آرامش نخواهد رسید. بنابراین هر طور که شده است سعی می کند نیازهایش را برطرف کند. ازدواج چارچوبی قانونی و درست است که می تواند نیازهای مختلفش را براساس آن برطرف کند. اگر ازدواجی صورت نگیرد نمی توان بیخیال شدن نیازها شد و بدین ترتیب ممکن است که فرد به انحرافات مختلفی کشیده شود.

11. اعتبار بیشتر

اگر از شما سوال شود هدفتون از ازدواج چیه می توانید اینگونه پاسخ دهید که ازدواج به نوعی همانند یک اعتبار مضاعف می باشد که برای هر شخص در نظر گرفته می شود. اگر به جامعه نگاه کنید متوجه خواهید شد که افراد متاهل از اعتبار بیشتری برخوردارند. وقتی که متاهل باشید در محیط کار، محیط خانواده  و یا حتی محیط دوستان به نوع دیگری به شما نگاه می کنند و همین موضوع باعث می شود که احساس بهتری داشته باشید.

سوالات متداول

هدف از ازدواج چیست ؟

ایجاد یک زندگی همراه با تفاهم و شاد است که به رشد شخصیت فرد کمک کند . زندگی که در آن احترام و اعتماد وجود داشته باشد . هدف از ازدواج تولد فرزندیست که در سایه این تفاهم به بهترین شکل تربیت شود .

هدف ازدواج از نظر روانشناسی چیست ؟

هدف از ازدواج پذیرش مسئولیت و پرورش احساس مسئولیت است . از نظر مشاوره خانواده متعهد شدن نسبت به ساختن و مراقبت از یک زندگی اصلی ترین هدف ازدواج است .

هدف ازدواج از نظر اسلام چیست ؟

هدف از ازدواج دادن جواب درست به غریزه جنسی است . ازدواج از نظر اسلام عامل عفت و پاک دامنی و خوش اخلاقیست . هدف ازدواج بوجود آمدن عشق ومحبت درست در سایه خانواده است .

اصلی ترین هدف ازدواج چه میتواند باشد ؟

اصلی ترین هدف ازدواج پیدا کردن همراه و همسفریست که بیشترین شباهت را با ما داشته باشد . تا بتوانیم کنار یکدیگر یک هدف و یک مسیر را برای ادامه زندگی و رسیدن به ازدواج موفق برنامه ریزی کنیم .

هدف از ازدواج در طول زندگی برای افراد چیست ؟

هدف داشتن همسریست که باعث آرامش خاطر ما بشود نه اینکه خودش تبدیل به دغدغه زندگی ما بشود . همسری که در کنارش احساس شادی و لذت و رضایت همیشه وجودداشته باشد .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: اصلی ترین هدف ازدواج

  • ۹۹/۰۹/۳۰
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی