بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

مسائل مالی همیشه یه معیار مهم برای ازدواج است. ازدواج با یه مرد ثروتمند همیشه خوبه، این زندگی شما رو آسون تر میکنه و شما نگرانی در مورد پول ندارین. اما بعضی انتخابا چالش برانگیزن، مثل ازدواج با مرد مسن. ممکنه مسائل مالی برای یه نفر آنقدر مهم باشه که حاضر به ازدواج با یه مرد با سن خیلی بیشتر از خودش بشه. اما نکات مهمی وجود داره که باید قبل از شروع رابطه ای مثل این، در نظر داشته باشین. از جمله، بلوغ عاطفی، امور مالی، فرزندان، همسر سابق و.... همه این مسائل ممکنه در ابتدا به چشم نیان اما بعدا میتونن به بزرگترین مشکل زندگیتون تبدیل بشن. به همین دلیل سعی میکنیم در اینجا چالش های ازدواج با مرد سن بالا رو مورد بررسی قرار بدیم. برای کسب اطلاعات جامع در مورد بهترین سن ازدواج لطفا کلیک کنید.

چالش های ازدواج با مرد پولدار و سن بالا

1. ممکنه همسرتون وقت آزاد بیشتر یا کمتری داشته باشه

اگه به فکر ازدواج با یه مرد مسن هستین بهتره این نکته رو در نظر بگیرین که ممکنه برنامه کاری منعطف تری داشته باشه. و بیشتر وقتش رو در خونه باشه. ممکنه بگید این که اصلا بد نیست. اما حقیقت اینه که داشتن اوقات فراغت و بیکاری زیاد فقط برای مدت کوتاهی لذت بخشه. یادتون باشه که چیزهایی که الان براتون جذاب و هیجان انگیزن، احتمالا همون مواردی هستن که بعدا باعث آزار و نگرانیتون میشن. اگه شوهرتون وقت آزاد زیادی داره، قطعا دوست داره تفریحات دو نفره بیشتری داشته باشید، که ممکنه این درخواست با ساعت کاری و مشغله های شما همخوانی نداشته باشه. به همین دلیل بعد از مدتی میفهمید که شما دو نفر ایده های کاملا متفاوتی دارید و همین سرآغاز مشکلاتتون خواهد بود.

البته عکس این موضوع هم احتمال داره. ممکنه همسرتون به دلیل مشغله کاری، شبها دیر برگرده و وقت کمتری برای شما بذاره. پس قبل از ازدواج با مرد مسن درباره این موضوع فکر کنین. یادتان باشد به خاطر این 9 دلیل ازدواج نکنید. برای دانستن این دلایل ازدواج کلیک کنید.

2. ممکنه از نظر احساسی آنقدر که فکر میکنید بالغ نباشین

افرادی که به دنبال ازدواج با مرد پخته هستن باید بدونن که قرار گرفتن در چنین رابطه ای به اون راحتی که فکر میکنن نیست. چون مردی با سن بالا، تجربیات بیشتری داره و از نظر احساسی باهوش تره. اما این لزوما چیز بدی نیست، اگه مطمئن بشید که در همون سطح بلوغ عاطفی در ازدواج قرار دارین. یه پیر مرد ممکنه مثل یه مرد جوان انرژی و هیجان نداشته باشه و خیلی برخورد رمانتیکی نداشته باشه. در عوض ممکنه هر چیزی که به ذهنش میاد رو به زبون بیاره. پس در چنین رابطه ای شما باید محافظه کار تر باشید و گاردهای دفاعی معمول خودتون رو کنار بذارید.

ازدواج با مرد سن بالا و مسن

3. ممکنه قبلا ازدواج کرده باشه و فرزندانی هم داشته باشه

یکی از مهم ترین چالش های ازدواج مرد مسن با دختر جوان اینه که این مردها معمولا قبلا ازدواج کردن. حتی ممکنه از ازدواج های قبلیشون فرزند هم داشته باشن. ازدواج مجدد چیز بدی نیست. حتی مردان مسن برای ازدواج مجدد، احتیاط و دقت بیشتری به خرج میدن. ولی شما قبل از ازدواج با مرد سن بالا لازمه از یه سری چیزا سر در بیارین و سوالاتی رو بپرسین. مثلا سن و سال بچه هاش رو بپرسین، آیا شما درگیر زندگی بچه ها میشین؟ چند وقت یه بار بچه هاش رو میبینه و...

این مسائل نیاز به گفتگوی جدی داره. جا دادن خودتون تو دل بچه ها و پذیرش شما به عنوان عضوی از خانواده، ممکنه سخت تر از اون چیزی باشه که فکرش میکنید. مخصوصا اگه همسرتون دختران بزرگی داشته باشه. چون مطالعات روانشناسان نشون داده که دختران استقبال کمتری برای ازدواج پدرشون با یه زن جوان نشون میدن.

4. اهداف و تصور شما از آینده با هم متفاوته

یکی از مشکلات اختلاف سنی در ازدواج اینه که، اگه درباره آینده با طرفتون حرف بزنین، دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به 10 یا بیست سال آینده داره. شاید شما بخواید دو تا بچه داشته باشین و مسافرت های مختلفی رو تجربه کنین. اما همسر مسن شما قبلا این کارها را انجام داده. باید درک کنین که شاید اون الان فقط دنبال اینه که یه خونه آروم داشته باشه تا دوران بازنشستگی را با آرامش پشت سر بذاره. البته حتی اگه با یه نفر کاملا همسن خودتون ازدواج کنید، بازم نباید انتظار داشته باشین که مسیر زندگیش رو دقیقا مثل شما مشخص کرده باشه. اما توصیه میکنم درباره اهداف و خواسته های آیندتون با طرف مقابل حرف بزنین. بهش بگید که میدونم تو قبلا این کارها را انجام دادی اما الان یه فرصت دوم داری، بیا از این فرصت استفاده کنیم. بعد از این مکالمه و شنیدن نظراتش میتونید در مورد اینکه آیندتون همسو هست یا نه، تصمیم بگیرین.

ازدواج با مرد سن بالا، ازدواج با پیرمرد پولدار

5. نیاز جنسی شما یکسان نیست

در هر ازدواجی معمولا یکی از زوجین، خواهان رابطه جنسی بیشتر یا کمتره. اما این میتونه در ازدواج با مرد مسن بارزتر بشه. طبیعیه یه مرد مسن بدن ضعیف تر و فرسوده تری داره. همین باعث میشه انرژی کمتری داشته باشه و یه میل جنسی متفاوت تر. اما این مسئله هم میتونه با یه بحث و گفتگو درباره رابطه جنسی و برآورده شدن نیازهای هر دو نفر، حل بشه. پس اگه واقعا قصد دارین با یه مرد مسن و بزرگتر از خودتون ازدواج کنین، دنبال حل این مسئله باشین.

ازدواج با مرد سن بالا چه خوبی هایی دارد؟

6. سبک های ارتباطی شما ممکنه متفاوت باشه

مردان مسن معمولا تمایل بیشتری به برقراری ارتباط دارن. چون همونطور که قبلا گفتیم این افراد به بلوغ عاطفی رسیدن و مهارت کافی برای برقراری ارتباط را دارن. اما ممکنه سبک ارتباطات شما با هم متفاوت باشه و همین باعث درگیری و اختلاف بشه. مثلا شما دوس دارین همسرتون براتون پیام های عاشقانه بفرسته، اما او این کار رو بلد نیست یا معتقده که ارسال پیامک برای نسل اون نیست. پس باید بدونید که ازدواج با مرد سن بالا این مشکلات را هم داره و شما دو نفر باید حلش کنین. برای مقابله با این مشکلات، مشاوره ازدواج هم میتونه بهتون کمک کنه.

7. مخالفت خانواده با ازدواج شما

وقتی یه دختر جوان تصمیم به ازدواج با مرد بیست سال بزرگتر میگیره، باید منتظر شنیدن نظرات مخالف هم باشه. باید بدونید که این موضوعی نیست که والدین شما به راحتی اون رو بپذیرن و ممکنه با همسرتون به مشکل بربخورند. اگه واقعا طرفتون رو دوست دارید و علت ازدواج شما عشقه، خانوادتون را باید متقاعد کنید. لطفا مقاله ازدواج عاشقانه یا عاقلانه را حتما بخوانید.

ازدواج با مرد سن بالا چه مزایا و معایبی دارد؟

8. مردم اغلب همسرتون را با پدرتون اشتباه میگیرن

اگه از دختران جوانی که ازدواج با مرد پخته و سن بالا رو انتخاب کردن، بپرسین چه چیزی بیشتر از همه آزارت میده؟ بیشترشون میگن: اینکه مردم فکر میکنن؛ ما پدر و دختر هستیم. همونطور که پذیرش ازدواج دختر با مرد سن بالا در خانواده سخته، پذیرش اون در جامعه هم سخته. و این موضوع میتونه براتون ناراحت کننده باشه. پس قبل از اینکه هر گونه تصمیمی بگیرین، خوب به این مسائل فکر کنین.

9. ممکنه احساس پیری و کسالت کنین

ممکنه بعد از گذشت مدتی از ازدواجتون احساس کنین که اگه با مردی همسن خودتون ازدواج کرده بودین، الان خوشبخت تر بودین. چون در زندگی با فرد مسنی که هیجان و شور شما رو نداره، شما هم احساس پیری میکنین. مگر اینکه به همه نیازهاتون پاسخ داده بشه. که در اکثر موارد این اتفاق نمیفته. برای اطلاع کامل در مورد عوامل ازدواج موفق کلیک کنید.

10. از نظر مالی با هم تفاهم ندارین

اگر چه دلیل اصلی بسیاری افراد از ازدواج با مردان مسن، پول و مسائل مالیه. اما همین مسائل مالی بعدا به یکی از مهم ترین اختلافات تبدیل میشه. مثلا ممکنه همسرتون مجبور باشه مقداری از درآمدش رو صرف بچه هاش کنه. اما شما با این مسئله مشکل داشته باشین. ولی یادتون باشه شما وقتی این مرد رو انتخاب کردین، تمام شرایطش را میدونستین پس باید با این مسئله هم کنار بیاید. یا میتونید قبل از ازدواج درباره مسائل مالی بحث کنین و همه چیز را شفاف سازی کنین.

یه نکته دیگه هم اینه که ازدواج با یه مرد ثروتمند و مسن این دیدگاه رو در اطرافیانتون به وجود میاره که تنها دلیل شما برای ازدواج، پول بوده. شما باید آمادگی روبه رو شدن با این برخوردها رو هم داشته باشین.

سوالات متداول

آیا ازدواج با مرد سن بالا کار درستیه؟

این موضوع به دلیل شما برای ازدواج، دیدگاه های شما به آینده و زندگی و... بستگی داره.

آیا در ازدواج با یه مرد مسن نیازهای جنسی دو طرف پاسخ داده میشه؟

ممکنه نیازهای یکسانی نداشته باشین. اما این مسئله هم میتونه با یه بحث و گفتگو درباره رابطه جنسی و برآورده شدن نیازهای هر دو نفر، حل بشه.

 همسر پیرم هر چیزی که به ذهنش میاد رو به زبون میاره چیکار کنم؟

در چنین رابطه ای شما باید محافظه کار تر باشید و گاردهای دفاعی معمول خودتون رو کنار بذارید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: ازدواج با مرد سن بالا

  • ۹۹/۰۹/۲۹
  • جللال میری

ازدواج با مرد سن بالا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی