بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

دوستی قبل از ازدواج

دوستی قبل از ازدواج خوب است یا بد ؟ اثرات مثبت و منفی دوستی قبل از ازدواج چیست ؟ در ابتدا می‌ خواهیم بگوییم هر کاری که بدون آگاهی و قاعده و قانون خودش باشد میتواند زیانبار باشد .  دوستی قبل از ازدواج امروزه سرپوشی است برای بسیاری از روابطی که جوانان با جنس مخالف برقرار می کنند . از آنجایی که روابط دوستی با جنس مخالف در عرف جامعه ما زیاد مقبول نیست . متاسفانه گاهی جوانان برای توجیه روابط ناسالم و دوستی های ناپایدار خود از عنوان دوستی قبل از ازدواج استفاده می کنند .

در صورتی که ممکن است هیچ شناخت و درک درستی از دوستی قبل از ازدواج نداشته باشند . این رابطه در صورتی قابل قبول است ، که بتواند برای آینده و زندگی مشترک فواید ی داشته باشد . البته هر دوستی که به ازدواج ختم شود دلیل بر درست بودن آن رابطه نیست . دوستی موفق و سازنده است ، که در آینده زوجین نیز  اثرات مثبت به جای بگذارد و منجر به یک ازدواج موفق شود .

دوران دوستی قبل از ازدواج

دوران دوستی قبل از ازدواج باید به چه شکلی باشد ؟ رابطه ما باید چگونه باشد که به یک دوستی موفق و سالم تبدیل شود ؟ و ده ها اما و اگر دیگری که ذهن بسیاری از جوانان را درگیر خود کرده است . دوران دوستی قبل از ازدواج باید بتواند مسیر ازدواج را برای شما هموار سازد . دوران دوستی قبل از ازدواج در صورتی مفید است ، که به شما شناخت و آگاهی لازم در مورد جنس مخالف و ازدواج را بدهد . اگر در دوران دوستی قبل از ازدواج دچار مشکل هستید . اگر از لحاظ روحی و روانی باعث ناراحتی شما می شود . اگر با طرف مقابلتان در حال کشمکش و درگیری هستید .

بهتر است بدانید در یک رابطه ناسالم و زیانبار قرار گرفته اید .اگر احساس می کنید در دوران دوستی قبل از ازدواج خود دچار مشکل شده اید و یا مهارت و شناخت کامل از چگونگی برقراری ارتباط با جنس مخالف را ندارید . بهتر است به مراکز مشاوره قبل از ازدواج مراکز مراجعه کنید و از تجارب و تکنیک ها ی تخصصی مشاوره ازدواج بهره مند شوید .

اشتباهات دوستی قبل از ازدواج

پیامدهای دوستی قبل از ازدواج

پیامدهای دوستی قبل از ازدواج به نوع رابطه و طرفین درگیر در رابطه بستگی دارد . یک رابطه اگر به شکل درست و اصولی پیش برود . می ‌تواند موفقیت آمیز و سازنده باشد . به همین خاطر است که می‌ گوییم پیامد های دوستی قبل از ازدواج به چگونگی برقراری این رابطه بستگی دارد . دوستی قبل از ازدواج نیز چهار چوب و قوانین خاص خود را دارد .

اگر بخواهیم یک رابطه سالم و موفق داشته باشیم . باید با شناخت و آگاهی کامل وارد رابطه شویم . شخصی را انتخاب کنیم که از بیشتر لحاظ با ما تناسب داشته باشد  . دوران دوستی را بیشتر برای شناخت از یکدیگر و معیارهای ازدواج صرف کنیم . پیامد های دوستی قبل از ازدواج دچار افرادی می شود ، که این رابطه را برای سرگرمی ، خوش گذرانی . یا نیاز های روحی و جنسی در نظر می گیرند . همین امر سبب می شود از لحاظ روحی ، جسمی و جنسی طمه و آسیب ببینند .

پیامدهای دوستی قبل از ازدواج

اشتباهات دوستی قبل از ازدواج

اشتباهات دوستی قبل از ازدواج دامنگیر افرادی می شود که رابطه را بدون هدف خاص و یا ایجاد اصول و رعایت ها پیش می برند .  این رابطه در صورتی موفقیت آمیز است که از ابتدا با هدف ، شناخت و آگاهی شروع شود .اشتباهات دوستی قبل از ازدواج امروزه بیشتر شامل آسیب های ناشی از روابط نا مشروع می باشد . که در این بین دختران بیشترین صدمه روحی ، روانی و جمسانی را متحمل می شوند . این آمار بیشتر در جمعیت جوانانی است که در بلوغ جنسی به سر میبرند ‌. اما به بلوغ عقلی نرسیده اند .

دوستی های بی پایه و اساسی که از بدو شروع اشتباه و ناسالم هستند . دوستی های اینترنتی ، روابط بی ثبات مجازی ، دوستی های بی شناختی که اکثر افراد بیوگرافی دور از حقیقتی را به همدیگر می دهند . همین موارد سبب می شوند دوستی ها و روابط از اهداف و عرف و شرع خود دور شوند . از این رو رابطه ای که می تواند به بهترین شکل بر قرار شود ، روابط مستحکم و پایداری را به وجود بیاورد ، آینده ساز و هدفمند باشد . به خاطر نا آگاهی و شیوه های نا صحیح منجر به صدمات روانی و گاه جسمی می شود که جبران نا پذیر هستند .

فواید دوستی قبل از ازدواج

فواید دوستی قبل از ازدواج چیست ؟ آیا اصلا این روابط اثرات مثبتی بر زندگی متاهلی دارند ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم دوستی قبل از ازدواج تحت شرایط خاص خود جواب مثبت می دهد . اگر میخواهید از فواید دوستی قبل از ازدواج بهره مند شوید باید . با اصول و قواعد خاص خود رابطه بر قرار کنید . یک رابطه باید قبل از هر چیزی با شخصیتی که با شما همخوانی دارد صورت بگیرد . رابطه ای سالم و آینده ساز است که با شناخت ، آگاهی ، منطق ، شعور و درک درست از دوستی و آشنایی باشد . رابطه ای که با رعایت اصول و موازین شرعی و اخلاقی باشد . طرفین با ذهنیت و هدف درست وارد رابطه شوند . نه سرگرمی و لذت های نفسانی . رابطه باید باعث افزایش فهم و شخصیت شناسی پسر و دختر از همدیگر شود .

آنها را با ملاک ها ، معیار ها ، خواسته ها ، انتظارات ، عقاید ، فرهنگ ، طرز فکر و شخصیت همدیگر آشنا سازد . رابطه ای مفید است که حتی اگر طرفین بفهمند با هم سازگاری و تفاهم ندارند و به جدایی ختم شود . کمترین صدمات و آسیب های روحی ، روانی و جسمانی با به جای بگذارد . در صورتی یک رابطه را مفید میگوییم که در طی دوران دوستی رابطه ای سالم باشد . برای آینده و زندگی مشترک راه را هموار سازد . علاوه بر این آنقدر مفید باشد که بتواند یک زندگی مستحکم و پایدار را تشکیل دهد . در این زمینه کمک گرفتن از مشاوره ازدواج یکی از راه های مناسب برای کسب مهارت های کافی است .

اشتباهات دوستی قبل از ازدواج

  • ۹۹/۰۹/۲۰
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی