بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

رشته‌های مورد نیاز آزمون استخدامی بانک کشاورزی

بهار 1403، فصل شکوفه‌های امید برای علاقه‌مندان به کار در بانک کشاورزی فرا می‌رسد. در این مقاله، گشتی در باغ قوانین و شرایط استخدام این بانک خواهیم داشت و خواهیم آموخت که چگونه می‌توانیم با عطر تخصص و تعهدمان، در این بهار شکوفه‌ها، سهمی در شکوفایی نظام بانکی و کشاورزی کشور داشته باشیم.

بانک کشاورزی به‌عنوان اولین بانک تخصصی کشور شناخته می‌شود که تمرکز آن بر ارائه خدمات مالی و بانک‌داری به صنعت کشاورزی است. این بانک نیز مانند دیگر بانک‌های کشور، از طریق برگزاری آزمون استخدامی، در جهت تامین نیروی انسانی خود، اقدام می‌کند.

متقاضیان علاقمند به اشتغال در عناوین شغلی بانکی، می‌توانند در این آزمون خود را محک بزنند و در آزمون استخدام بانک کشاورزی ثبت نام کنند. در نظر داشته باشید شرکت در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، مستلزم داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ویژه‌ای است که در فراخوان استخدامی توسط بانک کشاورزی به اطلاع متقاضیان می‌رسد.

ثبت نام به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت اختصاصی بانک کشاورزی انجام می‌شود؛ از متقاضیان برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون، شرایط ورود به آزمون و نحوه ثبت نام، دعوت می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشند.

زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک کشاورزی 1403

متقاضیان با مراجعه به سایت استخدام بانک کشاورزی، به نشانی bki.ir، می‌توانند از زمان و نحوه برگزاری آزمون استخدامی مطلع شوند.

بانک کشاورزی در سال 1392، آخرین آزمون استخدامی خود را جهت تامین نیروی انسانی برگزار نمود و تا به امروز، آزمون استخدامی دیگری را برگزار نکرده است؛ از این‌رو از زمان ثبت نام آزمون استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۳، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

متقاضیان برای کسب اطلاعات دقیق از آزمون استخدامی، می‌توانند در انتظار انتشار فراخوان بانک کشاورزی در سایت اختصاصی آن باشند. با توجه به زمان آزمون استخدامی سال 1392، که در تاریخ 7 الی 16 اردیبهشت برگزار شده است؛ برگزاری آزمون سال 1403 نیز به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه خواهد بود.

شرایط استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۳

شرایط لازم جهت ثبت نام در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، در دفترچه استخدامی آن منتشر می‌شود. متقاضیان برای ثبت نام و ورود به آزمون استخدامی بانک کشاورزی، باید شرایط تعیین‌شده توسط بانک کشاورزی را داشته باشند.

شرایط استخدام به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود و متقاضیان باید تمامی شرایط مورد نظر را دارا باشند؛ در غیر این‌صورت امکان ثبت نام و شرکت در آزمون استخدام بانک کشاورزی را از دست خواهند داد. شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی بانک کشاورزی به این شرح است:

شرایط عمومی

  • متقاضیان باید دارای تابعیت ایرانی باشند؛
  • متقاضیان باید به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور معتقد باشند؛
  • متقاضیان باید به ولایت فقیه و قانون اساسی معتقد باشند؛
  • متقاضیان (آقایان) باید دارای کارت پایان خدمت با کارت معافیت دائم باشند؛
  • عدم اعتیاد متقاضیان به مواد مخدر و دخانیات؛
  • عدم سوء پیشینه کیفری متقاضی و هرگونه ممنوعیت از فعالیت‌های اجتماعی ؛
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با رده شغلی مورد نیاز بانک کشاورزی.

شرایط اختصاصی

  • متقاضیان باید دارای سن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 30 سال تمام باشند؛
  • به سقف سنی متقاضیان متاهل یک سال اضافه می‌شود؛
  • به متقاضیان دارای فرزند، به‌ازای هر فرزند یک سال اضافه می‌شود (سقف یک تا 5 سال)؛
  • آزادگان و فرزندان شهدا از شرایط سنی معاف خواهند بود؛
  • جانبازان بالای 25 درصد از شرایط سنی معاف خواهند بود؛
  • اسرای بالای یک سال، از شرایط سنی معاف خواهند بود؛
  • مادر، پدر، خواهر و برادر شهدا با 5 سال بیشتر از حداکثر سن مشخص شده، واجد شرایط خواهند بود؛
  • زمان خدمت سربازی برای آقایان، به حداکثر سن آن‌ها اضافه خواهد شد.
  • برای متقاضیانی که در حال اشتغال به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستند یا در ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مختلف، فعالیت دارند، امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت؛
  • متقاضیانی که در ارگان‌های دولتی و سازمان‌ها، تعهد خدمتی دارند، امکان ثبت نام در آزمون استخدامی بانک کشاورزی را نخواهند داشت؛
  • آزمون استخدامی بانک کشاورزی، مختص افراد بومی محل مورد تقاضای بانک کشاورزی است و متقاضیان غیر بومی، امکان ثبت نام در این آزمون را نخواهند داشت؛
  • ارائه حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌های مورد نیاز، الزامی خواهد بود؛
  • معدل مورد پذیرش در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، برای کارشناسی و مدارک بالاتر، حداقل 13 خواهد بود.
  • جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا از شرط حداقل معدل معاف خواهند بود؛
  • فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر از شرط حداقل معدل معاف خواهند بود؛
  • فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر ازشرط حداقل معدل معاف خواهند بود.

شرایط بومی‌بودن

بر اساس شرط بومی‌بودن، در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، اولویت پذیرش با افرادی است که بومی آن منطقه خاص باشند. سهمیه بومی‌بودن بر اساس کسب نمره حد نصاب در آزمون کتبی اعمال می‌شود؛ نمره داوطلبان بومی با ضریب ¼ و داوطلبان غیر بومی، با ضریب 1 محاسبه خواهد شد.

پونزمتقاضیان در صورت دارابودن شرایط زیر، می‌توانند از سهمیه بومی‌بودن استفاده کنند:

  • یکی بودن شهرستان محل تولد داوطلب با شهرستان مورد تقاضا؛
  • سکونت داوطلب به‌مدت حداقل 10 سال در شهرستان مورد تقاضا (با ارائه استشهاد محلی)؛
  • بومی‌بودن همسر یا والدین در شهر مورد نظر، تاثیری در پذیرش متقاضی نخواهد داشت.

مدارک لازم ثبت نام آزمون استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۳

متقاضیان واجد شرایط، جهت ثبت نام در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، ملزم به ارائه مدارک مورد نیاز و تعیین‌شده توسط بانک کشاورزی، خواهند بود.

در نظر داشته باشید که ثبت نام با مدارک ناقص و اشتباه، بلا اثر تلقی می‌شود؛ از این‌رو امکان ورود به جلسه آزمون وجود نخواهد داشت.

افراد برای شرکت در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، باید مدارک زیر را ارائه دهند؛ توجه داشته باشید این مدارک مربوط به آزمون‌های قبلی بانک کشاورزی است و امکان تغییر آن‌ها در آزمون‌های بعدی وجود دارد:

  • یک قطعه عکس 4*3 رنگی و زمینه سفید (عکس خانم‌ها با حجاب کامل باشد)
  • ارائه کارت ملی
  • ارائه کل صفحات شناسنامه
  • ارائه کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم سربازی (ویژه آقایان)
  • ارائه مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل با درج معدل

مراحل برگزاری آزمون استخدامی بانک کشاورزی

آزمون استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۳، در چندین مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول آزمون، به‌صورت کتبی است که فراخوان ثبت نام آن توسط بانک کشاورزی از طریق سایت اختصاصی آن، اعلام می‌شود.

مرحله دوم که مربوط به گزینش و مصاحبه داوطلبان است پس‌از برگزاری آزمون کتبی و اعلام نتایج انجام خواهد شد. در ادامه به جزئیات مراحل آزمون استخدامی بانک کشاورزی می‌پردازیم:

مرحله اول

همان‌طور که گفته شد، مرحله اول مربوط به آزمون کتبی است؛ متقاضیان علاقمند می‌توانند برای ثبت نام، به سایت بانک کشاورزی مراجعه و مراحل ثبت نام خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهند و برای آزمون آماده شوند.

پس‌از انجام ثبت نام، متقاضیان باید کارت ورود به جلسه را دریافت کنند؛ کارت ورود به جلسه، سه روز قبل‌از برگزاری آزمون صادر و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. ارائه کارت ورود به جلسه الزامی است؛ بنابراین در زمان مقرر برای دریافت آن اقدام کنید.

مرحله دوم

متقاضیانی که مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و در آزمون کتبی نمره قبولی را کسب کرده‌اند، می‌توانند برای مراحل بعدی آزمون آماده شوند. مرحله دوم آزمون استخدامی بانک کشاورزی، شامل مصاحبه حضوری، معاینه پزشک، گزینش و … است.

نتیجه آزمون مرحله دوم، در سایت بانک کشاورزی اعلام خواهد شد؛ متقاضیان پس‌از قبولی در این مرحله، موفق به استخدام و اشتغال در عناوین شغلی مختلف بانک کشاورزی می‌شوند.

رشته‌های مورد نیاز آزمون استخدامی بانک کشاورزی

بانک کشاورزی در هر دوره از آزمون استخدامی، متناسب با کمبود نیرو در عناوین شغلی مورد نیاز، به پذیرش و جذب نیرو می‌پردازد. بنابراین ممکن است رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز در هر دوره با دوره دیگر متفاوت باشد؛ از این‌رو برای اطلاع از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف مورد نیاز در آزمون استخدامی بانک کشاورزی 1403، به سایت کشاورزی و دانلود دفترچه آن بپردازید.

در نظر داشته باشید برای رشته‌های دانشگاهی مختلف، آزمون‌های تخصصی برگزار می‌شود؛ از این‌رو بهتر است متقاضیان برای آمادگی بیشتر و کسب نمره قبولی، منابع و مفاد آزمون کتبی را مطالعه کنند. به‌طور کلی بانک کشاورزی جهت تامین کادر خود در رشته‌های زیر نیرو می‌پذیرد:

رشته‌ها گرایش‌ها
حسابداری مدیریت بانکی
حسابرسی
علوم بانکی/ بانک‌داری
رایانه نرم‌افزار، سخت‌افزار، برنامه‌نویسی
فناوری اطلاعات IT
مهندسی کشاورزی کلیه گرایش‌ها
علوم اقتصادی کشاورزی، نظری، بازرگانی
مدیریت امور بانکی، بازرگانی، مالی، دولتی، بیمه، صنعتی، کارآفرینی
ریاضی کاربرد در کامپیوتر و کاربرد در مدیریت

 

منابع آزمون استخدامی بانک کشاورزی

متقاضیان واجد شرایط و دارای مدرک تحصیلی مورد نیاز، برای آمادگی و موفقیت در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، باید با منابع مورد نظر آشنا شوند.

آزمون استخدامی به‌صورت دروس عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. متقاضیان برای آشنایی بیشتر با منابع آزمون، می‌توانند دفترچه آزمون استخدامی بانک کشاورزی را در پایین همین صفحه دانلود کنند.

منابع عمومی

زبان انگلیسی عمومی
فن‌آوری اطلاعات
ریاضی و آمار مقدماتی
زبان و ادبیات فارسی
معارف اسلامی
اطلاعات سیاسی، اجتماعی و مبانی قانونی

 

منابع تخصصی

رشته منابع
رایانه و IT آمار و ریاضی کاربردی، زبان انگلیسی، حسابداری، حسابرسی
علوم بانکی و بانک‌داری، مدیریت و علوم اقتصادی سوالات تخصصی میان رشته‌ای

 

مراحل ثبت نام آزمون استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۳

ثبت نام در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، به‌طور معمول مانند دیگر بانک‌های دولتی انجام می‌شود. ثبت نام از طریق سایت بانک کشاورزی و در مراحل مختلف، صورت می‌گیرد که در ادامه به‌صورت مختصر و مفید این مراحل را تشریح می‌کنیم.

در نظر داشته باشید ممکن است بانک کشاورزی از طریق ارسال رزومه و بدون برگزاری آزمون، اقدام ‌به جذب نیروی مورد نیاز خود کند.

در این صورت متقاضیان می‌توانند با ارسال رزومه از طریق آدرس ایمیل مورد نظر، خود را برای ورود و اشتغال در بانک کشاورزی محک بزنند.

  1. به سایت استخدام بانک کشاورزی به نشانی ir وارد شوید.
  2. تمامی ضوابط، اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های ثبت نام را مطالعه کنید.
  3. اطلاعات مورد نیاز را در فرم اینترنتی ثبت نام، درج کنید.
  4. هزینه مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی را پرداخت کنید.
  5. مدارک تحصیلی و هویتی لازم را برای استخدام و شرکت در آزمون بارگذاری کنید.
  6. در نهایت کد رهگیری ثبت نام را دریافت و نگه‌داری کنید.

    با آویژه صندلی بانک کشاورزی را از آن خود کنید

    سال‌هاست که متقاضیان شاهد برگزاری آزمون استخدامی بانک کشاورزی نبوده‌اند؛ اکنون بر اساس اطلاعیه‌های جدید، بانک کشاورزی در نظر دارد در سال 1403، اقدام‌به جذب نیرو در عناوین شغلی مورد نیاز خود کند.

    زمان برگزاری و نحوه ثبت نام این آزمون، به‌صورت دقیق اعلام نشده است؛ از این‌رو برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید به مرکز مشاوره آویژه اعتماد کنید تا شما را در جریان آخرین اخبار قرار دهد.

    مجموعه آویژه علاوه‌بر ارائه اطلاعات به‌روز و دقیق، با مشاوره تخصصی شما را در کسب شغل مورد نظر و موفقیت در مصاحبه‌های حضوری یاری می‌رساند؛ بنابراین همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره حرفه‌ای تیم آویژه بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول

    سوال علامتآیا برای ثبت نام در آزمون استخدامی بانک کشاورزی، شرایطی در نظر گرفته شده است؟

    بله؛ متقاضیان باید تمامی شرایط عمومی و اختصاصی تعیین‌شده توسط بانک کشاورزی را دارا باشند.

    سوال علامتمراحل برگزاری آزمون استخدامی بانک کشاورزی به چه صورت است؟

    آزمون استخدامی بانک کشاورزی، در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه و گزینش برگزار می‌گردد.

    سوال علامتزمان برگزاری آزمون استخدامی بانک کشاورزی در چه تاریخی خواهد بود؟

    متقاضیان با مراجعه به سایت استخدام بانک کشاورزی می‌توانند از زمان برگزاری آزمون استخدامی مطلع شوند؛ اما با توجه به آزمون دوره‌های قبل، این آزمون در اردیبهشت‌ماه سال 1403 برگزار خواهد شد.

    سوال علامتثبت نام آزمون استخدامی بانک کشاورزی از چه طریقی انجام می‌شود؟

    ثبت نام آزمون استخدامی بانک کشاورزی به‌صورت اینترنتی و مراجعه به سایت بانک کشاورزی به نشانی bki.ir انجام می‌شود.


    لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

    قوانین لازم در استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۳

    شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

  • ۰۳/۰۲/۱۹
  • جللال میری

مرکز مشاوره آویژه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی