بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

۸۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رسته های استخدامی دانشگاه کوثر

خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افتخاری بزرگ و جاودان است. دانشگاه افسری کوثر، مسیر ورود به این عرصه مقدس را برای زنانی که واجد شرایط هستند، هموار می کند. با ورود به این دانشگاه، شما به جمع مدافعان حریم ولایت و ارزش های انقلاب اسلامی می پیوندید و در حفظ امنیت و آرامش کشور سهیم خواهید شد. خدمت در این عرصه مقدس، نه تنها افتخاری بزرگ برای شما خواهد بود، بلکه فرصتی برای کسب ثواب و اجر الهی نیز به شمار می رود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مورد نیاز خود را از میان داوطلبان آقا و خانم در هر سال انتخاب می کند. بسیاری از بانوان ممکن است که تمایل به خدمت در ارتش داشته باشند بنابراین داوطلبان بسیاری برای عضویت در ارتش وجود دارد.

در سال های گذشته استخدام ارتش از میان بانوان توسط کنکور سراسری انجام می گرفته است.

اما در طی چند سال اخیر دانشگاه افسری کوثر( ویژه بانوان) تمامی مراحل را از صفر تا صد به دست گرفته است و از میان داوطلبان واجد شرایط، افرادی را که در آزمون کتبی، مصاحبه شفاهی و تست های سلامت جسمانی و روانی نمره مورد قبول را کسب می کنند، دعوت به همکاری به عمل می آورد.

موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه نیازمند برنامه ریزی و بررسی دقیق شرایط است. استفاده از تجربیات یک مشاوره خبره می تواند به شما برای موفقیت در این مسیر کمک کننده باشد.

مرکز مشاوره آویژه با سال ها تجربه در زمینه ارائه خدمات مشاوره انتخابی مطمئن برای موفقیت شما است. ما مفتخریم که در مسیر موفقیت همراه شما باشیم.

زمان آزمون افسری دانشگاه کوثر در سال 1403

با توجه به اینکه دانشگاه کوثر هر ساله اقدام به عضوگیری نمی کند بنابراین تاریخ دقیق و منظمی ندارد. این دانشگاه در صورتی که قصد پذیرش داوطلبان واجد شرایط را داشته باشد از چند ماه قبل برای آن اطلاعیه هایی را منتشر می کند تا داوطلبان مشتاق از روند برگزاری آزمون مطلع شوند.

اگر شما هم مایل هستید تا از تاریخ دقیق این آزمون اطلاع داشته باشید می توانید با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید. ثبت نام این آزمون که هر چند سال یکبار انجام می شود را از دست ندهید.

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش و استخدام بانوان در دانشگاه کوثر شرایط عمومی

این موارد به عنوان معیارهای اصلی برای انتخاب دانشجویان در دانشگاه افسری کوثر مطرح شده‌اند.

پونزاز این رو، فرد متقاضی تحصیل در این دانشگاه باید به این موارد پایبند باشد و این اصول را رعایت کند:

  • اعتقاد به دین اسلام به عنوان اصل اولیه و نقطه شروع است.
  • برای ادامه مسیر، توجه به سلامت جسمی و روانی داوطلبان مطرح است.
  • داوطلبان باید اعتقاد راسخ و راستین به ولی مطلقه فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
  • هیچ یک از داوطلبان نباید وابستگی و یا سابقه فعالیت در گروه های سیاسی دارای اهداف مغایر با نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته باشد.
  • داوطلبان برای پذیرش باید مجرد باشند.
  • هیچ یک از داوطلبان نباید سابقه اعتیاد به هیچ نوع ماده مخدری را در سابقه خود داشته باشند.
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری یکی از اصول اصلی برای پذیرش است و نشان دهنده پایبندی به اصول اخلاقی از طرف داوطلب است.
  • داوطلبان نباید هیچ نوع ممنوعیتی را در زمینه فعالیت های دولتی داشته باشند.
  • هیچ یک از داوطلبان نباید شهرت به فساد یا موارد منفی در گذشته خود داشته باشند.

شرایط اختصاصی

  • داوطلبان جهت استخدام نباید به هیچ سازمان و یا ارگان دولتی و خصوصی متعهد به خدمت به صورت پیمانی، رسمی و آزمایشی باشند.
  • ملاک پذیرش داوطلبان معدل آخرین مدرک تحصیلی آنها است. این معیار برای مدرک کارشناسی معادل 16 و کاردانی برابر با 14 است.
  • میزان قد مورد پذیرش در دانشکده افسری کوثر برای بانوان برابر با 160 سانتی متر است.
  • داوطلبان برای استخدامی باید حداقل سن 18 و حداکثر 23 سال را داشته باشند.
  • داوطلبانی که فرزند شهدا، آزادگان، جانبازان هستند و یا از گروه نخبگان و یا حافظ قران می باشند دارای امتیازات اختصاصی می باشند و در اولویت استخدام هستند.

چگونه در دانشکده افسری کوثر برای ازمون سال 1403 ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام دانشکده افسری کوثر در سال 1403 باید از طریق سایتgozinesh.police.ir اقدام نمایید.

پونزمراحل زیر را دنبال کنید تا ثبت نام را با موفقیت طی نمایید:

  • یک اسکن خوانا از کلیه مدارک شناسایی( کارت ملی، تمام صفحات شناسنامه)، عکس پرسنلی( با حجاب اسلامی)، اسکن آخرین مدرک تحصیلی ( درصورتی که شخص در حال تحصیل است یک اسکن از گواهی اشتغال به تحصیل فرد ضروری است)، اسکن گذر نامه داوطلب( در صورت وجود)، اسکن از مدارک شناسایی پدر و مادر تهیه کنید.
  • وارد سایت police.ir شوید و به بخش ثبت نام بروید.
  • در مرحله اول لازم است شرایط و مقررات ثبت نام را مطالعه کنید. در پایان روی دکمه با شرایط موافق هستم کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
  • در پنجره باز شده اطلاعات لازم را وارد نمایید و روی گزینه ثبت نام و ورود به سامانه کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
  • سپس فرم نهایی را تکمیل کنید و از صحت اطلاعات مطمئن شوید. در این مرحله ثبت نام شما به پایان خواهد رسید.

لازم به ذکر است دانشگاه افسری کوثر همه ساله اقدام به پذیرش داوطلبان جدید نمی کند و در زمان نیاز با توجه به اهداف اقدام به عضوگیری می کند. درصورتی که داوطلبان در آزمون ورودی موفق شوند یک مرحله مصاحبه حضوری ( عقیدتی و سیاسی) خواهند داشت و سپس تست های سلامت کامل بدنی و تست های ورزشی را انجام خواهند داد.

درصورتی که در کلیه مراحل با موفقیت عمل کنید استخدام خواهید شد.

رسته های استخدامی دانشگاه کوثر در سال 1403

دانشگاه کوثر در سال 1403 برای تامین نیروی مورد نیاز ارتش جمهوری اسلامی ایران از بین داوطلبان اقدام به جذب نیروهای مورد نظر از بین بانوان معتقد و متعهد می نماید. بانوان امکان استخدامی در تمامی رشته ها را نخواهند داشت.

پونزبرخی از رسته های این دانشکده که در سال 1403 نیازمند جذب داوطلبان هستند عبارتند از:

  • راهنمایی و رانندگی
  • کشف جرائم
  • اطلاعات انتظامی و آگاهی
  • رایانه

دروس امتحانی برای ازمون ورودی دانشکده افسری کوثر در سال 1403

برای پذیرش دوره های دانشکده افسری کوثر دروس زیر در آزمون ورودی این دانشگاه گنجانده شده است که داوطلبان باید نمره مورد قبول را اخذ نمایند.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر و یا در صورتی که هر پرسشی در این زمینه دارید با ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید. پرسنل مجرب و متعهد ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

نام درس منابع
هوش و استعداد تحصیلی هوش و توانمندی های عمومی نشر آراه
هوش و استعداد تحصیلی و شغلی نشر آیین طب
کامپیوتر کتاب کاربر ICDL 2016 نشر صفار،
کتاب کامپیوتر نشر امید انقلاب
کتاب کامپیوتر ICDL نکته پلاس نشر آیین طب
کتاب علوم رایانه نشر آراه
زبان انگلیسی زبان انگلیسی دوره دوم متوسطه از اول تا سوم
ادبیات فارسی ادبیات فارسی 1، 2، 3 مربوط به مقطع تحصیلی متوسطه دوم
احکام و معارف اسلامی دین زندگی 1، 2،3
ریاضی و آمار علوم انسانی: ریاضی و آمار، ریاضی و آمار 3

 

علوم تجربی: ریاضی، ریاضی 3

ریاضی فیزیک: ریاضی، هندسه، آمار و احتمال سال یازده، حسابان، حسابان، هندسه، ریاضیات گسسته

اطلاعات عمومی کتاب استخدامی اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی نکته پلاس نشر آیین طب
کتاب استخدامی اطلاعات عمومی انتشارات آرسا
کتاب استخدامی اطلاعات عمومی انتشارات امید انقلاب

 

موفقیت در استخدامی دانشگاه افسری 1403 با موسسه آویژه

موفقیت در آزمون های استخدامی تصادفی نیست و حاصل تلاش، آزمون و خطا و استفاده از تجربیات افراد خبره است. داوطلبانی که علاقه مند به پذیرش در آزمون استخدامی ارتش در سال 1403 هستند نیز نیازمند مطالعه دقیق و با برنامه هستند.

برنامه مورد استفاده برای هر داوطلب باید با توجه به نقاط قوت ضعف او تهیه شود. بنابراین تهیه این برنامه نیازمند تخصص و مهارت است. همچنین یکی از چالش هایی که در مقابل داوطلبان وجود دارد مصاحبه حضوری، سوالات آن و نحوه مدیریت زمان و کنترل استرس در جلسه مصاحبه است.

تمامی موارد فوق به شما نشان می دهد که برای موفقیت نیازمند استفاده از خدمات یک مشاور حرفه ای هستید. مرکز مشاوره آویژه یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ارائه کننده خدمات مشاوره با سال ها تجربه در این زمینه است.

این مرکز مشاوره خدمات متتنوعی در زمینه ارائه خدمات مشاوره به تمامی پایه های تحصیلی از ابتدایی تا دکتری، استعدایابی و آزمون‌های استخدامی است.

مشاوران خبره آویژه با توجه به توانمندی های شما و براساس نقاط قوت ضعف شخصیتان، برنامه ای کاربردی برای موفقیت در این ازمون برای شما تدوین خواهند کرد. همچنین اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای مصاحبه حضوری استرس دارید باید بدانید که با استفاده از خدمات مرکز مشاوره اویژه دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

مشاوران ما سال ها تجربه در این زمینه دارند و تا رسیدن شما به اهدافتان در کنار شما خواهند بود. پس زمان را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

استخدامی نیروی دریایی ارتش

نام خود را در تاریخ پرافتخار نیروی دریایی ارتش ایران ثبت کنید! این نیرو، از دیرباز نقش مهمی در حفظ امنیت و صیانت از مرزهای آبی کشور ایفا کرده است. شما نیز می‌توانید با پیوستن به این نهاد، سهمی در حفظ دستاوردهای نیاکان خود داشته باشید.

نیروی دریایی یکی از بخش های مهم در ارتش است که وظیفه حفاظت و حراست از امنیت دریاها، انجام عملیات نظامی در آب‌های بین‌المللی، حفاظت از مرزهای دریایی و سواحل، حمل و نقل دریایی، مبارزه با تهدیدهای دریایی، و اجرای قوانین و مقررات دریایی را بر عهدا دارند.

نیروی دریایی در زمان نیاز اقدام به استخدام کمبود نیروهای خود از بین داوطلبان واجد شرایط استخدام می نماید.

در سال 1403 هم مانند سال های پیشین این ازمون برگزار خواهد شد و داوطلبان می توانند برای ثبت نام به مراکز مشخص شده مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که پذیرش در این ازمون استخدامی با اگاهی از نکات کاربردی و مهم می تواند برای داوطلبان ساده تر شود.

اگر شما هم می خواهید در این ازمون شرکت کرده و پذیرفته شوید بهتر است از خدمات یک مشاور حرفه ای استفاده کنید. مرکز مشاوره اویژه به کمک مشاوران خبره و حرفه ای خود به شما مشاوره ای اصولی ارائه می کند تا در این مسیر با موفقیت عمل کنید.

شرایط استخدامی نیروی دریایی ارتش در سال 1403

برای استخدام شدن در نیروی دریایی ارتش تمامی داوطلبان باید شرایط عمومی و تخصصی مورد نظر ارتش جمهمری اسلامی ایران را داشته باشند.

توجه داشته باشید که درصورتیکه هر کدام از داوطلبان شرایط مورد نظر را احراز نکنند از ادامه باقی مراحل توسط آنها جلوگیری خواهد شد. شرایط عمومی ذکر شده در پایین بین تمامی داوطلبان مشترک است.

شرایط عمومی:

  • داشتن تعهد به اصول دینی و اجرای فرایض دینی و اطلاع کامل و صحیح از احکام شرعی برای شرکت در ازمون ضروری است.
  • داوطلبان باید توانایی قرائت و روخوانی صحیح و روان قرآن کریم را داشته باشند
  • اعتقاد بی قید و تردید به دین اسلام، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای داوطلبان است.
  • تابع جمهوری اسلامی ایران بودن، یک شرایط لازم و ضروری است و نشان از پایبندی به اصول نظام و اراده بی‌تزلزل به خدمت به این سرزمین است.
  • اعتقاد قلبی به جمهوری اسلامی و آمادگی کامل برای انجام امور با توجه به صلاح دید نظام و فداکاری برای رسیدن به اهداف تعیین شده در نظام جمهوری اسلامی ایران. این امانت و آمادگی، نمایانگر پیوند عمیق با اراده نظام و اهداف آن است.
  • التزام عملی و اعتقاد راسخ و بی قید و شرط به ولایت مطلقه فقیه،اصول انقلابی و ساختار نظامی ایران
  • داوطلبان نباید هیچ گونه سابقه و یا پرونده ای در زمینه فعالیت های ضد نظام جمهموری اسلامی داشته باشند.
  • داوطلبان نباید برای استخدام و فعالیت در ارگان های دولتی هیچگونه ممنوعیت و محدودیتی داشته باشند.
  • داوطلبان نباید سابقه فعالیت و یا عضویت در گروه های سیاسی غیر قانونی، حزب های سیاسی مختلف، نهادها و فرقه های مختلف را در سابقه خود داشته باشند.
  • نداشتن سابقه فساد اخلاقی و شناخته شدن به آن ضروری است.
  • داوطلبان نباید سابقا از هیچ گونه مواد مخدری استفاده کرده و یا به آن اعتیاد داشته باشند.
  • داوطلبان موظف به ارائه مدارک اثبات نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری از مراجع ذی‌ صلاح و مورد تایید هستند.
  • سلامت جسمانی و روانی کامل داوطلبان و تایید آن توسط کادر درمان نیروی زمینی ارتش برای اطمینان از توانمندی داوطلبان برای انجام وظایف محوله ضروری است.
  • به عنوان یک شرط ضروری داوطلبان باید میانگین قدی 165 به بالا را برای ورود به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
  • داوطلبان باید دارای دید حداقل 0.8 برای چشم باشند.
  • داوطلبان باید آماده خدمت در هر نقطه از کشور با توجه به نیاز بوده و روحیه رزمندگی و علاقه مندی به خدمت را در خود داشته باشند.
  • دو شاخصه تدین و انقلابی بودن، به‌عنوان مولفه‌های اساسی، نشان‌دهنده تعهد به اصول دینی و اراده قاطعانه برای حمایت از انقلاب و اهداف نظام می‌باشند و در تمامی مراحل مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • استخدام در این سازمان براساس نیازهای سازمان انجام می‌شود و نیازمندی های داوطلبان مورد توجه قرار نخواهد گرفت.
  • داوطلبان موظف هستند تا متعهد شوند اگر در هر صورتی از دوره آموزشی اخراج شده و یا انصراف خود را اعلام دارند، مبلغی بالغ بر 2 برابر هزینه صرف شده برای آموزش را پرداخت نمایند.
  • داوطلبانی که به هر دلیل پزشکی از خدمات سربازی معاف شده اند و یا دفترچه اعزام به خدمت آنها دارای مهر غیبت سنواتی است حق ثبت نام در این آزمون را نخواهند داشت.
  • داوطلبان برای این آزمون باید حداقل 17 سال تمام و حداکثر 23 سال داشته باشند. درصورتی که داوطلبان خدمت سربازی را گذرانده باشند طول دوره خدمت به سن آنها اضافه خواهد شد.
  • درصورتی که بنیاد شهید و ایثارگران تایید نماید فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان می توانند از شرایط سنی و معدل معاف شوند.
  • پذیرش داوطلبان حافظ قرآن، ایثارگر و فرزندان آزادگان و شهدا در اولویت است.

شرایط اختصاصی

  • کلیه داوطلبان موظف هستند برای خدمت به جمهوری اسلامی ایران تعهد محضری برابر با قوانین ارائه کنند.
  • داوطلبان باید حداقل مدرک دیپلم در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی، فنی‌حرفه‌ای و دریانوردی و رشته های مهارتی کاردانش با حداقل معدل کل 13 را ارائه نمایند.
  • کسب نمره مورد نظر در آزمون های علمی، معاینات پزشکی ( سلامت و مقاومت جسمانی) و صلاحیت لازم برای گزینش برای پذیرش ضروری است.
  • داوطلبان نباید برای خدمت به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیچ گونه تعهدی به سایر دستگاه های دولتی و یا بخش خصوصی داشته باشند.
  • کلیه دانشجویان در حال تحصیل درصورتی که دارای شرایط فوق هستند می توانند برای آزمون ثبت نام کنند. لازم به ذکر است در صورت پذیرش و کسب نمره قبولی در مراحل بالا ثبت نام منوط به ارائه برگه انصراف از دانشگاه می باشد.

تبصره1: توجه داشته باشید که درصورتی که در هر مرحله از فرآیند پذیرش مشخص شود داوطلب فاقد شرایط اعلام شده است امکان ادامه فرآیند برای او وجود نداشته و حذف خواهد شد.

تبصره2: ثبت نام به صورت حضوری بوده و به مدارک ارسال شده از طریق پست ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نیروی دریایی ارتش در سال 1403

  • 2 قطعه عکس در ابعاد 3*4 – اطلاعات کامل داوطلب در پشت عکس نوشته شود.
  • 3 سری کپی از تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی به همراه اصل شناسنامه ی عکس دار و اصل کارت ملی داوطلبان
  • 3 سری کپی از اصل و یا گواهی موقت دیپلم که به تایید اداره آموزش و پرورش رسیده باشد.
  • ریز نمرات دیپلم داوطلبان که لازم است به تایید اداره آموزش و پرورش رسیده باشد.
  • در صورتی که از خانواده های شهدا ،جانبازان ،آزادگان، فرزندان کارکنان نیروهای مسلح و بسیجیان فعال هستید لازم است تا در هنگام ثبت نام اصل نامه معتبر از سازمان مربوطه را جهت برخورداری از امتیازهای مصوب ارائه نمایند در غیر این صورت امتیازی محاسبه نمی شود.
  • درصورتی که مشغول به خدمت سربازی هستید لازم است اصل نامه اشتغال به خدمت یا معرفی نامه از کانون بازنشستگان ،والدین جهت فرزندان کارکنان نیروهای مسلح را ارائه نمایید.
  • داوطلبان در زمان ثبت نام موظف به ارائه اصل کارت پایان خدمت، کارت معافیت غیر پزشکی، گواهی اشتغال به تحصیل یا برگه اعزام به‌ خدمت بدون مهر غیبت می باشند.
  • داوطلبان باید مبلغ یکصد هزار تومان به حساب 5151579007008 بانک سپه ( به نام تمرکز وجوه عواید دارایی پشتیبانی قرارگاه نداجا) واریز کرده و اصل برگۀ واریزی در زمان ثبت نام ارائه نمایند. توجه داشته باشید که این مبلغ به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.
  • توجه داشته باشید که لازم است اصل کلیه مدارک تحصیلی و شناسایی صرفا جهت کنترل همراه داوطلبان باشد و پس از کنترل و بررسی به داوطلب عودت داده می شود.
  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

استخدامی نیروی زمینی ارتش

استخدام در ارتش فرصتی بی‌نظیر برای ساختن آینده‌ای روشن است. از ثبات شغلی و امنیت اجتماعی بالا برخوردار شوید، از آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای بهره‌مند گردید و با ارتقای شغلی، طعم موفقیت را بچشید.

ارتش جمهوری اسلامی ایران که وظیفه حراست و حفاظت از مرزها و امنیت کشور را عهده دار است در چهار بخش نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی دریایی و نیروی هوایی فعالیت می کند.

تمامی این بخش ها با توجه به نیازهای خود به دنبال بکارگیری نیروهای خبره و کارآمد هستند. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1403 نیز همانند سال های پیشین اقدام به تکمیل کادر پرسنل خود از طریق آزمون استخدامی خواهد کرد.

این ازمون مستقل از ازمون افسری می باشد و داوطلبان باید در آزمون ورودی مخصوص نیروی زمینی ارتش در سال 1403 در یکی از مقاطع افسری پیمانی، درجه داری، کارمند علمی پیمانی و علمی رسمی و کارمند هیئت علمی دانشگاه افسری ثبت نام نمایند.

نیروهای استخدامی واجد شرایط عمومی و اختصاصی بوده اند و در زیرمجموعه نیروهای مسلح به صورت پیمانی 5 ساله و کارمند علمی پیمانی یا تجربی پیمانی 6 ساله استخدام خواهند شد.

لازم به ذکر است به جز ثبت نام افسری ارتش سایر ثبت نام های نیروی زمینی ارتش به شکل حضوری در دفاتر جذب و عضویابی انجام می شود و حوزه امتحانی نیز براساس محل سکونت داوطلب تعیین می گردد.

زمان و نحوه ثبت نام درجه داری نیروی زمینی ارتش 1403

توجه داشته باشید که متقاضیان برای استخدام در نیروی زمینی ارتش را باید در زمان تعیین شده در دفاتر عضویابی و گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یابند و مدارک خود را تحویل داده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

پرونده هریک از داوطلبان بعد از بررسی اولیه به مدیریت گزینش ارسال و پس از بررسی نهایی اسامی پذیرفته شدگان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

اگر شما هم می خواهید تا از زمان دقیق ازمون استخدامی نیروی زمینی ارتش در سال 1403 مطلع شوید می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل نمایید. مشاوران خبره ما آماده هستند تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

شرایط عمومی و اختصاصی استخدامی نیروی زمینی ارتش در سال 1403

پونزشرایط عمومی:

  • اجرای فرایض دینی و آگاهی از احکام شرعی در حد نیاز و توانایی قرائت و روخوانی قرآن به شکل صحیح
  • اعتقاد به دین اسلام
  • داوطلبان باید تابعه جمهوری اسلامی ایران باشند.
  • ایمان راسخ به جمهوری اسلامی و آمادگی برای فداکاری جهت رسیدن به اهداف نظام در صورت لزوم
  • اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه
  • نداشتن هیچ گونه سابقه محکومیت در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن منع و محرومیتی برای استخدام در مشاغل و خدمات دولتی
  • نداشتن سابقه عضویت و هیچ نوع وابستگی در نهادها، فرقه ها، احزاب و گروه های سیاسی غیر قانونی
  • عدم معروفیت به فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن سابقه کیفری مورد تایید مراجه ذیصلاح
  • داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر تاییدیه بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهمری اسلامی ایران
  • حداقل قد 165 سانتی متر برای داوطلبان ضروری است.
  • داشتن روحیه رزمندگی، علاقه مند به خدمت و توانایی فعالیت در هر نقطه از کشود در زمان نیاز
  • دو شاخصه تدین و انقلابی بودن برای پذیرش بسیار مهم است و در تمام مراحل مورد توجه قرار خواهد گرفت
  • استخدامی در این سازمان براساس نیاز سازمان صورت می گیرد.
  • دارندگان کارت معافیت پزشکی و داوطلبان مشمول خدمت سربازی که دفترچه اعزام به خدمت آنان مهرغیبت سنواتی داشته باشند، حق ثبت نام ندارند

پونزشرایط اختصاصی برای داوطلبان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی:

شرایط اختصاصی برای داوطلبان شاخه های مختلف متفاوت است که هر کدام به صورت اختصاصی در زیر بیان شده است.

شرایط استخدام مقطع درجه داری نیروی زمینی ارتش در سال 1403

  • داوطلبان باید تابعه کشور ایران باشند.
  • تدین به دین اسلام
  • نداشتن محرومیت از خدمات دولتی
  • آمادگی انجام ماموریت و علاقه مندی ووداشتن روحیه ایثار برای فعالیت در هر منطقه و نقطه ای که لازم باشد.
  • استخدام افراد فقط بر اساس نیازهای سازمانی است و بر مبنای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی استخدامی صورت نخواهد گرفت.
  • داوطلبان نباید هیچ گونه اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران در پرونده خود داشته باشند.
  • ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و آمادگی جهت فداکاری در راه تحقق اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی
  • داوطلبان نباید هیچ گونه وابستگی به حزب ها و گروه های الحادی، سیاسی غیر قانونی
  • عدم معروفیت به فساد اخلاقی
  • داوطلبان نباید سابقه اعیاد به مواد مخدر و سوء پیشینه کیفری داشته باشند.
  • سلامت روانی و جسمانی داوطلبان باید مورد تایید اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش باشد.
  • حدود قدی داوطلبان باید حداقل 165 سانتیمتر باشد.
  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه تمام رشته ها به جز( دامدار ی، باغبانی ،کشاورزی و امور زراعی و زیر شاخه ها ی مربوطه) با معدل 13 به بالا. هرچه معدل شما بالاتر باشد شما اولویت خواهید داشت.
  • داوطلبان پس از پذیرش، متعهد به خدمت به مدت 5 سال به صورت پیمانی براساس ضوابط قانونی ارتش هستند.
  • پس از موفقیت در آزمون علمی، داوطلبان مراحل معاینات پزشکی، مقاومت جسمانی ، صلاحیت های گزینشی و مصاحبه فرماندهی را در پسش خواهند داشت.
  • داوطلبان باید حداقل سن 17 سال و حداکثر 23 سال تمام را داشته باشند.

شرایط اختصاصی برای داوطلبان افسر پیمانی نزاجا

  • دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.
  • رشته هایی که ملزم به گذراندن طرح بعد از اتمام تحصیلات هستند ملزم به ارائه گواهی نامه پایان طرح عمومی هستند.
  • دامپزشکان موظف به کسب نمره 13 برای پذیرش در آزمون هستند.
  • شرایط سنی برای مقطع کارشناسی 28 سال و برای‌ داوطلبان مقطع دکترا 30 سال می باشد.
    تبصره: طول مدت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبانی که خدمت دوره ضرورت را انجام داده اند اضافه خواهد شد.
  • کسب امتیاز لازم در معاینات پزشکی، آزمون مقاومت جسمانی، مصاحبه های امنیتی، علمی
  • پس از پذیرش سپردن تعهد خدمتی به مدت 5 سال براساس ضوابط قانونی ارتش الزامی است.
  • حداکثر سن مورد پذیرش برای رشته خلبانی 20 سال می باشد.
  • داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند و دفترچه اعزام به خدمت آنان مهرغیبت سنواتی دارد و داوطلبانی که کارت معافیت پزشکی به دلایل داشته باشند حق ثبت نام ندارند.

شرایط اختصاصی برای داوطلبان علمی رسمی و کارمند علمی پیمانی

  • داوطلبان باید دارای مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
  • گواهی نامه پایان طرح( مختص رشته هایی که نیاز به گذراندن طرح دارند)
  • معدل مورد پذیرش برای استخدامی به شرح زیر است:
  • داشتن حداقل معدل 13 برای رشته های مهندسی
  • حداقل معدل 14 برای رشته های غیر مهندسی
  • پزشکان متخصص و عمومی حداقل معدل 13.
  • حداکثر سن برای‌ داوطلبان به شرح زیر است:
  • مقطع دکترای تخصصی 35 سال
  • مقطع پزشکی عمومی 30 سال
  • مقطع کارشناسی ارشد 29 سال
  • مقطع کارشناسی 28 سال
  • مقطع کاردانی 26 سال
  • تبصره: طول مدت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبانی که خدمت دوره ضرورت را انجام داده اند اضافه خواهد شد.
  • داوطلبان باید امتیاز کافی را در مصاحبه های کتبی، امنیتی، علمی، آزمون مقاومت جسمانی و سلامت به دست آورند.
  • قرارداد کارمندان پیمانی به مدت 6 سال می باشد و آنها موظف به سپردن تعهد خدمتی به مدت 6 سال بر اساس ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
  • داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند و دفترچه اعزام به خدمت آنان مهرغیبت سنواتی دارد و داوطلبانی که کارت معافیت پزشکی به دلایل داشته باشند حق ثبت نام ندارند.

شرایط اختصاصی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه افسری امام علی (ع)

  • دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر و مورد قبول از مراکز دانشگاهی دولتی و معتبر با حداقل معدل 14.
  • داوطلبان باید در آزمون ورودی، معاینات پزشکی و سلامت جسمانی، مصاحبه های کتبی و امنیتی، مصاحبه علمی نمره مورد قبول را کسب نمایند.
  • حداکثر سن برای داوطلبانی که مایل به استخدام در بخش هیات علمی در مقطع دکتری هستند، 30 سال تمام می باشد.

تبصره: طول مدت دوره ضرورت به حداکثر سن داوطلبانی که خدمت دوره ضرورت را انجام داده اند اضافه خواهد شد.

  • استخدام مشمولین وظیفه عمومی بستگی به وضع مشمولیت آنان از نظر اداره وظیفه عمومی دارد و داوطلبان ملزم به ارائه مدارک رسمی در این مورد هستند. داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند و دفترچه اعزام به خدمت آنان مهرغیبت سنواتی دارد و داوطلبانی که کارت معافیت پزشکی به دلایل داشته باشند حق ثبت نام ندارند.
  • پذیرفته شدگان برای این دسته پس از قبولی در آزمون و کسب امتیاز کافی در موارد دیگر یک مصاحبه علمی به صورت حضوری در دفتر امور هیئت علمی دانشگاه افسری امام علی(ع) پیش روی خواهند داشت.

پونزامتیازاتی که در زمان پذیرش در آزمون نیروی زمینی ارتش مورد توجه قرار خواهد گرفت:

  • در ابتدا باید گفت زمانی که شخص در آزمون استخدامی و مصاحبه پذیرفته شود سایر اعضای خانواده نیز از مزایایی نظیر حکمت کارت، بیمه درمانی، بیمه عمر، و حوادث و امکانات رفاهی بهره‌ مند خواهند شد.
  • فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان از کار افتاده، از شرط معدل و سن معاف بوده و مشمول امتیازات قانونی براساس مصوبات مربوط خواهند شد( برای اطلاع از مزایای مشمول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید).
  • در بین داوطلبانی که شرایط عمومی و اختصاصی را احراز کرده باشند حافظان کل قرآن اولویت دارند.
  • افراد متاهل واجد شرایط و دارای فرزند در فرآیند جذب و استخدام در اولویت استخدام قرار می گیرند.
  • به محض تکمیل ظرفیت ثبت نام متوقف خواهد شد .دقت داشته باشید که تاهل و تجرد داوطلبان برای شرکت در آزمون ملاک نیست و داوطلبان متاهل و مجرد می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام: آزمون نیروی زمینی در سال 1403

پونزمدارک مورد نیاز برای استخدامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1403 عبارتند از:

۱- سه قطعه عکس ۴*۳ . داوطلبان باید اطلاعات خود را در پشت عکس پشت نویسی کنند.

۲- یک کپی خوانا از مدارک تحصیلی.

۳- کپی از مدرک پایان طرح عمومی برای رشته های که ملزم به ارائه آن می باشند.

۴- یک کپی از کارت پایان خدمت (برای داوطلبانی که خدمت سربازی را انجام داده اند.) ویا یک کپی از کارت معافیت غیر پزشکی دائم.

۵- یک کپی خوانا از گواهی اشتغال به خدمت سربازی در صورت نداشتن غیبت سنواتی (جهت کارکنان وظیفه).

۶- کپی از مدارک اعزام به خدمت بدون مهر غیبت سنواتی هنگام ثبت نام جهت داوطلبان مشمول.

۷- یک سری کپی کامل از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

۸- کپی گواهینامه سازمان فنی حرفه ای کشور برای مشاغل کارمند تجربی و کپی گواهینامه رانندگی پایه یکم برای مشاغل کارمند تجربی(راننده).

۹- کپی گواهینامه دوره یکساله کمک پرستاری از انجمن پرستاری ایران یا دانشگاه های دولتی علوم پزشکی کشور.

۱۰- کپی معرفی‌نامه معتبر جهت فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان (از بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور) و بسیجیان فعال، نظامیان شاغل و بازنشسته.

مشاوره نظام وظیفه

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

اطلاع از محل خدمت از طریق استعلام پیامکی

با وجود روش‌های آسان و در دسترس برای پیگیری محل خدمت سربازی، دیگر نیازی به نگرانی و دغدغه در این زمینه وجود ندارد. در این مقاله، به معرفی و بررسی کامل این روش‌ها می‌پردازیم تا مشمولان به آسانی از محل خدمت خود مطلع شده و با خیالی آسوده، خود را برای اعزام آماده کنند.

یکی از مواردی که برای پسران مشمول خدمت سربازی بسیار مهم می باشد اطلاع از محل خدمت خود است.

دلیل اهمیت پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی برای مشمولان این است که آنها مایل هستند تا در نزدیک ترین پایگاه نظامی به شهر محل سکونت خود، دوران سربازیشان را سپری نمایند.

⭐ پس از تقسیم بندی مشمولان توسط سازمان نظام وظیفه، مشمولان می توانند با پیگیری محل اعزام به خدمت، از منطقه ای که باید مشغول به خدمت شوند، مطلع شوند.

⭐ مشمولان می بایست پیگیر زمان اعلام محل اعزام به خدمت نیز باشند تا پس از اطلاع به موقع از محل خدمت خود، اقدامات لازم را برای حضور در پادگان معرفی شده انجام دهند.

این سوال که چگونه بفهمیم کجا اعزام شده ایم؟ یکی از سوالات مهم مشمولان خدمت سربازی می باشد که مشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله به بررسی جزئیات آن پرداخته است.

برای کسب اطلاع از پیگیری محل اعزام به خدمت و مسائل مربوط به آن مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

مراحل پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی

یکی از راه هایی که مشمولان سربازی برای پیگیری اخباری مانند پادگان محل خدمت می توانند از آن استفاده کنند، استفاده از کد سخا است.

برای این منظور افرادی که برگه سبز خود را دریافت کرده ولی اطلاعی از محل خدمت خود ندارند، میتوانند با استفاده کد 5 رقمی درج شده در برگه سبز خود که به آن اصطلاحا “کد سخا” گفته می شود، از اطلاعاتی نظیر تاریخ اعزام و محل خدمت خود مطلع شوند.

چنانچه به آشنایی با نحوه دریافت و استفاده از کد سخا برای اطلاع از محل خدمت سربازی مشمولان خدمت علاقه مند هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

قبل از انجام هر اقدامی برای استعلام از محل خدمت سربازی، مشمولان باید مراحلی را جهت دریافت کد سخا انجام دهند و پس از آن با استفاده از این کد می توانند اطلاعات لازم را برای اطلاع از محل خدمت سربازی به دست آورند.

تعیین کد سخا

اولین مرحله برای اعزام به خدمت مشمولان، دریافت دفترچه خدمت سربازی از دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس +۱۰ می باشد

 با دریافت دفترچه نظام وظیفه، مشمولان می بایست آن را با دقت مطالعه نموده و پس از تکمیل قسمت های مربوطه برای نام نویسی به مراکز پلیس + 10 شهر سکونت خود مراجعه نمایند

 لازم است تا مشمولان مدارک لازم را همراه خود داشته و با ارائه آن به مسئولان، درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند.

 پس از اینکه مشخصات مشمولان در سیستم ثبت گردید و مراحل درخواست اعزام مشمولان انجام شد، با پست دفترچه، برگه سبز سربازی به مشمولان داده خواهد شد.

 برگه معرفی نامه ای که ارسال می گردد داوطلبان را از زمان اعزام به خدمت سربازی و کدهای مراکز آموزشی سربازی مطلع می کند.

 همچنین برگه ارسال شده برای مشمولان شامل کد سخا آنها می باشد که افراد آماده به خدمت می توانند با استفاده از این کد از وضعیت خدمت سربازی و محل خدمت خود در مراحل بعدی استعلام بگیرند.

زمان اعلام اعزام محل خدمت سربازی

مشمولان پس از ثبت درخواست اعزام به خدمت و دریافت برگه سبز از تاریخ مشخصی که باید خود را به یگان نظامی معرفی نمایند، مطلع می شوند.

 اما در این مرحله مشمولان از محلی که باید در آن خدمت سربازی خود را انجام دهند اطلاع کافی به دست نخواهند آورد و می بایست ده روز قبل از تاریخ اعزام، از وضعیت محل خدمت خود استعلام گرفته و برگه سفید سربازی را که اطلاعات محل خدمت در آن درج شده است را دریافت کنند.

 مشمولان پس از پست کردن دفترچه و ثبت درخواست اعزام به خدمت سربازی، با دریافت کارت سبز خود یا استعلام محل خدمت به روش غیر حضوری از محل اعزام آموزشی خود مطلع می گردند.

 پس از اینکه مشمولان دوره آموزشی خود را سپری نمودند با توجه به ارگانی که دوره آموزشی خود را در آن گذرانیده اند، تقسیم بندی می شوند.

🟩 مثلا سربازانی که آموزشی آنها در نیروی انتظامی است، در یکی از یگان های این ارگان مشغول به خدمت می شوند و دوران سربازی خود را به پایان می رسانند.

زیرا تقسیم بندی و اعزام سرباز یکی از وظایف ارگانی است که مشمولان دوران آموزشی خود را در آن سپری نموده اند.

⭕در این میان تقسیم بندی سربازان متاهل با امتیازاتی همراه است و برای آنها بومی گزینی در نظر گرفته خواهد شد به اینصورت که یگان خدمتی آنها در محدوده نزدیک به منطقه زندگیشان می باشد.

🚫 کلیه مشمولان برای اطلاع از محل خدمت خود می توانند به روش هایی که در ادامه بیان می شود، برای استعلام محل خدمت آموزشی خود اقدام نمایند.

روش های پیگیری محل اعزام به خدمت

با کمک سایت سازمان نظام وظیفه و راه اندازی سامانه سخا، مشمولان به راحتی می توانند اقدامات مربوط به خدمت سربازی خود از جمله دریافت معافیت تحصیلی، استعلام از محل خدمت و موارد مختلف مربوط به خدمت سربازی را بدون حضور در مراکز پلیس +10 انجام دهند.

مشمولان می توانند برای انجام امور مربوط به خدمت سربازی خود به صورت غیر حضوری و در مدت زمان کم به سایت خدمات الکترونیک نظام وظیفه مراجعه نمایند.

از جمله امکانات که سامانه سخا در اختیار مشمولان قرار می دهد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دریافت معافیت تحصیلی
  • اطلاع از شرایط خروج از کشور مشمولان
  • چگونگی دریافت کارت پایان خدمت و شرایط آن

امکانات دیگر از جمله اطلاع رسانی ها در رابطه با شرایط معافیت، مدت خدمت سربازی ، و .. که با مراجعه به sakha.epolice.irدر اختیار مشمولان قرار داده می شوند.

🔴 از جمله مواردی که مشمولان می توانند با مراجعه به سایت نظام وظیفه در مورد آن اطلاعات کافی و به روز به دست بیاورند، محل اعزام سربازی می باشد که در ادامه به توضیحات کاملی در مورد آن می پردازیم.

پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی از طریق کد سخا

تمامی مشمولان نظام وظیفه می بایست کد 5 رقمی سخا را دریافت کرده باشند تا با کمک آن بتوانند به سایت نظام وظیفه وارد شده و به صورت غیر حضوری به انجام امور مربوط به خدمت سربازی خود بپردازند.

همانطور که می دانید کد سخا از طریق مراجعه حضوری به مراکز پلیس+ 10 و یا به روش ثبت نام در سامانه سخا قابل دریافت است.

مشمولان آماده به خدمت سربازی می توانند با کد سخا که برای آنها در نظر گرفته شده است، وارد سامانه سخا شده و پس از ورود به بخش وظیفه عمومی، از محل خدمت خود استعلام بگیرند.

جزئیات مراحل استعلام محل خدمت سربازی از طریق کد سخا در ادامه شرح داده می شود.

 اولین گام برای استعلام محل خدمت سربازی این است که مشمولان در مرورگر خود نام سایت نظام وظیفه را درج نمایند.

 

 با ورود به سایت نام برده درگاه خدمات الکترونیک برای شما نمایش داده می شود.

 

در این مرحله لازم است تا مشمولان اطلاعات شخصی خود که شامل کد ملی و کد سخا می باشد را وارد فیلد های مربوط به خود نمایند.

 

 با درج کد امنیتی که در اختیارتان قرار داده شده است و انتخاب گزینه ورود، شما می توانید وارد سایت شوید.

 

از منوی سمت راست روی گزینه وظیفه عمومی کلیک نمایید.

 

🟦 از جمله امکانات این بخش استعلام می باشد که آیکون های متفاوتی خواهد داشت که بنابر نیاز خود می توانید، استعلام محل خدمت را انتخاب نمایید.

🟦 مشمولانی که قصد دارند از محل اعزام به خدمت خود مطلع شوند در این مرحله کار آنها به پایان رسیده است و با دریافت کد های محل اعزام به خدمت می بایست در تاریخ تعیین شده در پادگان خود حضور پیدا کنند.

با استفاده کد سخا مشمولان نظام وظیفه میتوانند از اخبار اعزام به خدمت خود مطلع شوند.

استعلام محل خدمت سربازی از طریق ارسال پیامک

بسیاری از مشمولان خدمت سربازی برای انجام امور مربوط به خدمت خود به مراکز پلیس+ 10 مراجعه می کنند.

تمدید خدمت سربازی، اقدامات مربوط به خروج از کشور مشمولان، ارائه مدارک و ثبت معافیت ها و … از جمله مواردی است که با حضور فیزیکی مشمولان در مراکز مربوط به سازمان نظام وظیفه انجام می پذیرد

از این رو به دلیل رفت و آمد مشمولان و افزایش حجم کاری مراکز پلیس + 10 برخی از استعلامات در سامانه سخا قابل دریافت می باشد.

ممکن است برخی از افراد به دلیل سرعت کم اینترنت و یا قطع شدن سامانه نظام وظیفه نتوانند از کد محل اعزام به خدمت خود مطلع شوند.

از این رو سامانه پیامکی به شماره 110206010 در اختیار مشمولانی که آماده به خدمت هستند قرار داده شده است تا با کمک آن از محل خدمت خود مطلع شوند.

مراحل اطلاع از محل خدمت سربازی توسط ارسال پیامک به شرح زیر می باشد.

📌ارسال پیامک حاوی علامت ؟ به شماره پیامکی 110206010

📌وارد نمودن کد ملی یا کد سخا

📌با وارد نمودن عدد یک، مشمولان از آخرین وضعیت خود مطلع خواهند شد

مقاله دیگری در مورد نحوه استعلام محل آموزشی سربازی و کدهای مراکز آموزشی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در خدمت سربازی نگارش شده است که مشمولان می توانند با مراجعه به آن از جزئیات نحوه دریافت استعلام محل آموزشی مطلع شوند.

کد های مراکز آموزشی نظام وظیفه

پس از اینکه مشمولان به روش هایی که بیان شد استعلام محل خدمت خود را دریافت نمودند، کد محل خدمت بدون ذکر نام پادگان یا نشانی، به آنها اعلام می شود.

برخی از مشمولان از کد هایی که مختص به یگان های نظامی می باشد اطلاع کافی ندارند، اینکه این کد نگارش بهتر به همین دلیل در ادامه به بررسی کد محل خدمت آموزشی مشمولان می پردازیم

کد هایی که به مشمولان اعلام می شود بیانگر این است که آنها در کدام مرکز آموزشی مشغول به خدمت خواهند شد.

کد های مراکز آموزشی نظام وظیفه به تفکیک ارگان نظامی در جداول زیر درج گردیده است برای کسب اطلاع از کد محل آموزشی خدمت آنها را مطالعه نمایید.

مشاوره نظام وظیفه

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

 کدهای مراکز آموزشی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی

خدمت سربازی، مملو از سوالات متداول است. یکی از این سوالات، مربوط به محل آموزشی سربازی است. در این مقاله، به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد تا با ذهنی آرام، گام در راه خدمت بگذارید.

تمامی پسران با ورود به سن 18 سالگی دغدغه رفتن به خدمت سربازی را دارند که پس از پست کردن دفترچه در تلاش هستند تا از آدرس محل مراجعه جهت اعزام مطلع شوند.

برخی از مشمولان به دلایل گوناگون مانند اشتغال به تحصیل، ابتلا به بیماری یا بر عهده داشتن سرپرستی اعضای خانواده و … از رفتن به خدمت سربازی معاف می شوند.

آن دسته از مشمولانی که شرایط دریافت معافیت را ندارند و درخواست اعزام به خدمت خود را ثبت نموده اند، به دنبال کسب اطلاع از استعلام محل آموزشی سربازی و نحوه اعزام به پادگان آموزشی می باشند.

به دلیل اهمیت آگاهی به موقع از زمان اعزام به خدمت سربازی مشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله اطلاعات کاملی از چگونگی دریافت کد محل و زمان مشخص شدن محل آموزشی سربازی را در اختیار مشمولان قرار داده اند.

استعلام محل آموزشی خدمت سربازی

 خدمت سربازی مشمولان 21 ماه است که دو ماه آن به دوره آموزشی اختصاص می یابد. سربازان پس از پست کردن دفترچه خدمت موظف هستند تا در زمانی که به آنها اعلام می شود در پادگان مربوطه حضور پیدا کنند.

حال سوال اینجاست که چگونه تاریخ اعزام را بفهمیم؟

دریافت پاسخ این سوال برای مشمولان بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت عدم اطلاع از زمان اعزام به خدمت، نمی توانند در موعد مقرر، خود را به پادگان معرفی نموده و این عدم حضور به عنوان غیبت برای آنها ثبت خواهد شد.

دوره آموزشی خدمت سربازی بسیار مهم بوده و مشمولان برای آشنایی با محیط و فراگیری دانش مربوط به استفاده از ابزارهای نظامی و موارد دیگر ملزم هستند تا به مدت دو ماه در پادگان اعلام شده به آنها مشغول به خدمت شوند.

همه افراد به غیر از آن دسته مشمولانی که موفق به دریافت معافیت دائم سربازی شده اند، ملزم هستند تا دوره آموزشی خدمت را سپری نمایند.

 بنابراین افراد آماده اعزام به خدمت در مرحله اول می بایست استعلام محل آموزشی خود را دریافت نموده و در تاریخی که برای آنها تعیین گردیده، در پادگان حضور یابند.

نحوه دریافت کد و اعزام به پادگان آموزشی در ادامه برای شما بیان شده است با مطالعه آنها می توانید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورید.

نحوه اعزام به پادگان آموزشی

قبل از هر اقدامی جهت دریافت کد محل خدمت آموزشی لازم است تا مشمولان دفترچه راهنمای اعزام به خدمت سربازی را از دفاتر پلیس + 10 دریافت نموده و به خوبی مطالعه نمایند.

افراد با توجه به مطالب مندرج در دفترچه نظام وظیفه و تکمیل فرم های مربوطه، نام نویسی خود را به عنوان سرباز آماده به خدمت انجام می دهند.

ارائه خدمات به مشمولان از جمله دریافت معافیت ها، گذر نامه، درخواست اعزام به خدمت، مجوز خروج از کشور و … در مراکز پلیس + 10 انجام می شود.

مشمولان با در دست داشتن مدارک لازم می توانند به این مراکز مراجعه نموده و درخواست خود را برای اعزام به خدمت سربازی ثبت نمایند.

 پس از اینکه مشمولان در سامانه نظام وظیفه ثبت نام نمودند، با گذشت مدت زمان 10 روز برگه سبز برای مشمولان ارسال خواهد شد که اطلاعات فردی، تاریخ محل اعزام و همچنین کد سخا در آن درج گردیده است.

مشمولان برای اینکه بفهمند چند روز قبل از اعزام، محل خدمت مشخص می شود با اطلاعات مندرج در برگه سبز و با استفاده از روش های زیر می توانند برگه سفید را دریافت نموده و از جزئیات محل خدمت خود مطلع شوند.

چگونه از محل خدمت آموزشی مطلع شویم؟

 مشمولان با انجام مراحل ثبت درخواست اعزام به خدمت خود، برگه سبز را که در آن اطلاعاتی مانند زمان اعزام به خدمت و کد سخادرج شده است، را تحویل می گیرند.

در این مرحله با استفاده از کد سخا که به آنها اعلام شده است، می توانند پیگیر محل خدمت خود شوند.

از جمله دغدغه و نگرانی های مهم مشمولان این است که در کدام یکی از مراکز آموزشی قرار است تا خدمت خود را سپری نمایند.

نگرانی هایی در مورد اینکه آیا محل خدمت آنها دور از خانواده هایشان است یا خیر؟ پادگانی که به عنوان محل خدمت مشمولان در نظر گرفته شده است، از چه شرایط نظامی برخوردار است؟

و سوالات دیگری که ذهن سربازان آماده به خدمت به آنها معطوف شده و برای دوری از این نگرانی ها به دنبال کسب اطلاع از زمان اعلام محل خدمت خود می باشند.

 به طور کلی 10 روز مانده به تاریخ اعزام مشمولان، با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10، وارد نمودن اطلاعات خود در سامانه سخا یا ارسال پیامک به شماره اعلام شده می توانند از محل خدمت خود مطلع شوند.

توضیحات بیشتر در مورد جزئیات روش های استعلام محل آموزشی سربازی در ادامه برای مشمولان بیان گردیده است.

پیگیری محل اعزام آموزشی سربازی با مراجعه حضوری

 برای دریافت اطلاعات کافی از محل آموزشی خدمت سربازی با این روش، مشمولان می بایست به مراکز پلیس + 10 مراجعه نموده و اطلاعات مورد نیاز را به مسئول مربوطه ارائه دهند.

لازم به ذکر است که دریافت برگ سفید و تعیین محل خدمت تنها برای دوران آموزشی می باشد و مشمولان پس از سپری نمودن این دوره با توجه به اینکه در کدام ارگان بوده اند، تقسیم بندی نهایی خواهد شد.

برای انجام سریعتر درخواست های مشمولان و معطل نشدن آنها در مراکز پلیس + 10 برخی از مراحل مربوط به خدمت سربازی به صورت غیر حضوری نیز انجام می پذیرد و مشمولان می توانند با روش هایی که در ادامه بیان می شود، از کد محل آموزشی خود استعلام بگیرند.

استعلام محل آموزشی سربازی با کد سخا

 کد 5 رقمی سخا یکی از اطلاعات ضروری می باشد که برای کسب اطلاع از محل خدمت آموزشی مشمولان بسیار ضروری است.

🟡 با ورد به سامانه سخا و انجام مراحل زیر در نهایت شما می توانید از محل خدمت سربازی خود مطلع شوید.

🟡 در مرورگر خود سایت سازمان نظام وظیفه را وارد نمایید.

🟡 پس از اینکه وارد سایت شدید با مشاهده درگاه خدمات الکترونیک بر روی آن کلیک نمایید.

🟡 صفحه ای پیش روی شما قرار می گیرد که باید اطلاعات فردی، کد سخا و کد ملی خود را در آن درج نمایید.

🟡 با وارد نمودن کد امنیتی و انتخاب گزینه ورود به پنل شخص خود وارد خواهید شد.

🟡 در منوی سمت راست گزینه ای با نام وظیفه عمومی قرار دارد که برای اطلاع از محل خدمت آموزشی خود می بایست آن را انتخاب نمایید.

🟡 گزینه های متفاوتی پیش روی شما قرار می گیرد که متناسب با نیاز خود می توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید. آن دسته از مشمولانی که هدفشان اطلاع از محل خدمت می باشد، انتخاب آیکون استعلام به آنها کمک خواهد نمود.

🟡 با انجام این مراحل کد محل خدمت آموزشی به مشمولان اعلام می شود که با دریافت آن در تاریخ تعیین شده می بایست در محل خدمت حضور پیدا کنند.

مشاوره نظام وظیفه

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

امریه وزارت جهاد کشاورزی

امریه وزارت جهاد کشاورزی، فرصتی مغتنم برای یادگیری و کسب تجربه در کنار متخصصان برجسته این حوزه است. شما در این دوره با چالش‌ها و فرصت‌های واقعی بخش کشاورزی آشنا خواهید شد و مهارت‌های عملی و کاربردی فراوانی را به دست خواهید آورد.

اگر در یکی از رشته‌های کشاورزی و رشته‌های مرتبط با آن تحصیل کرده‌اید، خبر خوب این است که می‌توانید از تسهیلاتی با عنوان امریه وزارت کشاورزی برای دوره سربازیتان برخوردار شوید.

🟠 امریه شدن یکی از راه‌های گذراندن دوره سربازی است که در آن فرد وارد محیط‌های نظامی و پادگان‌ها نمی‌شود و به جای آن بسته به نوع تخصص، در وزارتخانه‌ها و نهادهای گوناگون مشغول به خدمت می‌شود.

🟠 ثبت نام امریه وزارت کشاورزی شرایط خاصی دارد و ممکن است در همه جای کشور و همه زمان‌ها برای مشمولان ممکن نباشد.

در این مقاله قصد داریم تا با امریه وزارت کشاورزی و نحوه ثبت نام برای آن بیشتر آشنا شویم و ببینیم که فراخوان امریه وزارت کشاورزی در چه زمان‌هایی اعلام می‌شود.

امریه وزارت کشاورزی چیست؟ برای چه کسانی است؟

سازمان نظام وظیفه برای سربازی متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تسهیلاتی را در نظر گرفته است. یکی از این تسهیلات، انواع امریه‌ها است. افراد با گرفتن امریه سربازی می‌توانند به جای خدمت در پادگان‌ها، بنا به رشته خود در نهادها و سازمان‌های گوناگون خدمت کنند.

🟠 با این روش افراد سرباز امریه، مانند کارمندان این نهادها ساعات کاری مشخصی دارند و نیازی به حضور 24 ساعته آن‌ها در محل خدمت نیست.

🟠با این که طول مدت سربازی در حالت عادی در سال‌های اخیر به 21 ماه کاهش پیدا کرده است اما مدت امریه همان 24 ماه کامل است.

در این روش، افراد باید پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان‌ها، به محل خدمت امریه خود اعزام شوند. یکی از انواع امریه‌ها، امریه در وزارت کشاورزی است. جذب امریه وزارت کشاورزی، از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا از رشته‌های کشاورزی و رشته‌های مرتبط انجام می‌شود.

 نکته مهمی که قبل از گرفتن امریه بهتر است از آن آگاه شوید این است که فارغ التحصیلان هر چه تحصیلات و مدرک بالاتر و معدل بهتری داشته باشند، شانس گرفتن امریه برای آنان، بالاتر خواهد بود.

شرایط مورد نیاز برای قبولی در امریه وزارت کشاورزی

امریه شدن در وزاتخانه‌های دولتی به دلیل بالا بودن میزان تقاضا، کمی مشکل است. به دلیل این که معمولا و در بیشتر استان‌های کشور، میزان تقاضای مشمولان برای شرکت در این امریه بیشتر از نیاز این وزارتخانه است، قبولی در آن، حالتی رقابتی دارد.

🟩 به این منظور، وزارت کشاورزی و سازمان نظام وظیفه شرایطی را برای ثبت نام و قبولی در این امریه اعلام کرده‌اند. در ادامه با این شرایط آشنا می‌شویم:

🔵 افراد متقاضی برای ثبت نام امریه وزارت کشاورزی نباید به هیچ عنوان غیبت از سربازی داشته باشند.

🔵 حداقل مدرک مورد نیاز برای اخذ این امریه کارشناسی است و حداقل معدل افراد برای ثبت نام، 16 است.

🔵 فرد باید مدرکی از یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم برای گرفتن این نوع امریه، ارائه کند.

🔵 مدرک تحصیلی افراد متقاضی باید با وظایف و ماموریت این وزاتخانه هماهنگی داشته باشد.

🔵 افراد مورد نظر برای اخذ این نوع امریه باید در مصاحبه‌های حضوری که توسط کارشناسان انجام می‌شود، قبول شوند.

🔵 افراد متقاضی برای این نوع امریه نباید از کسری خدمت سربازی به صورت همزمان استفاده کنند. البته ممکن است در برخی از موارد و در برخی از استان‌ها کسری بسیج تا حداکثر سه ماه مورد قبول کارشناسان در این وزارتخانه قرار گیرد.

چه کسانی در اولویت اخذ امریه وزارت کشاورزی قرار می‌گیرند؟

به طور کلی پرونده افراد شامل معدل، نوع دانشگاه، نوع مدرک و دیگر اولویت‌ها توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی کامل قرار خواهد گرفت. این افراد می‌توانند شانس بیشتری برای اخذ این نوع امریه داشته باشند:

🟤 افرادی که از دانشگاه‌های دولتی و معتبر و با معدل بیشتری فارغ التحصیل شده‌اند.

🟤 افرادی که عضو خانواده ایثارگران، عضو بهزیستی و یا کمیته امداد باشند.

🟤 نخبگان و افرادی که عضو بنیاد ملی نخبگان ایران هستند.

🟤 افراد بومی همیشه در اولویت برای اخذ امریه وزارت کشاورزی هستند.

🟤 افرادی که 6 ماه و یا بیشتر سابقه بسیج داشته باشند.

🟤 افرادی که متقاضی خدمت در مناطق محروم شوند.

🟤 متقاضیانی که به دلایل گوناگون معاف از رزم شناخته می‌شوند.

رشته های مورد نیاز امریه وزارت جهاد کشاورزی

یکی از پیش شرط‌ های قبولی امریه در وزارت جهاد کشاورزی این است که مدرک و رشته تحصیلی شما با اهداف و وظایف این وزراتخانه هماهنگی داشته باشد. این نهاد هر ساله رشته‌های مورد نیاز خود را برای قبولی امریه در استان‌های مختلف اعلام می‌کند. اگر فارغ التحصیل در یکی از این رشته‌ها هستید، می‌توانید برای اخذ امریه در وزارت جهاد کشاورزی درخواست بدهید:

🟣 علوم و مهندسی محیط زیست
🟣 علوم و مهندسی جنگل
🟣 علوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری
🟣 توسعه روستایی
🟣 مدیریت کشاورزی
🟣 کشاورزی اکولوژیک
🟣 مکانیزاسیون کشاورزی
🟣 هواشناسی کشاورزی
🟣 بیوتکنولوژی در کشاورزی
🟣 اصلاح نباتات
🟣 زراعت
🟣 علوم و تکنولوژی بذر
🟣 صنایع غذایی
🟣 آبیاری و زهکشی
🟣 مهندسی منابع آب و خاک
🟣 اقتصاد کشاورزی
🟣 سازه‌های آبی
🟣 شناسایی و مبارزه با علف‌های هرز
🟣 مهندسی مکانیک بیوسیستم
🟣 بیماری شناسی
🟣 مهندسی تولیدات دامی و گیاهی
🟣 علوم و مهندسی شیلات
🟣 تولید و پرورش طیور
🟣 علوم و مهندسی صنایع چوب
🟣 صنایع مبلمان
🟣 علوم دامی و خاک
🟣 ترویج و آموزش کشاورزی
🟣 حشره‌شناسی

مزایای شرکت در امریه وزارت کشاورزی چیست؟

اگر دوست ندارید در محیط‌های نظامی و پادگان‌ها، سربازی خود را طی کنید، شرکت در دوره‌های امریه بهترین جایگزین برای خدمت است.

🟢 با شرکت در دوره‌های امریه همچنین شما به پوشیدن لباس فرم و خدمت 24 ساعته هم نیازی نخواهید داشت.

🟢 ساعت کاری شما در این نوع امریه مانند دیگر کارکنان و کارمندان این وزارتخانه خواهد بود.

🟢 از دیگر مزایای شرکت در دوره‌های امریه به جای سربازی عادی این است که شما در رشته خود و مباحث مربوط به آن، تجربه واقعی کسب خواهید کرد.

🟢 این موضوع باعث می‌شود پس از پایان امریه بتوانید با سابقه کار و تجربه‌ای که کسب کرده‌اید، بهتر و سریع‌تر وارد بازار کار شوید.

🟢 به علاوه شما در دوره امریه حقوق هم دریافت خواهید کرد. این حقوق البته ممکن است تنها کمی بیشتر از حقوق سربازان عادی باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام امریه وزارت کشاورزی

یکی از نکات مهم در مورد ثبت نام امریه در این وزارتخانه این است که ثبت نام آن ممکن است زمان خاصی نداشته باشد و برای استان‌ها و شهرهای گوناگون از قبل تعیین نشود. به همین جهت، بهتر است مدارک لازم برای اقدام به ثبت نام در این امریه را بدانید و آن‌ها را از قبل آماده کنید:

  • تصویر از همه صفحات شناسنامه
  • کارت ملی به همراه تصویر از پشت و روی آن
  • تصویری از آخرین مدرک تحصیلی فرد همراه با معدل و یا معرفی نامه دانشگاه به نظام وظیفه
  • برگه اعزام به خدمت که بدون مهر غیبت باشد.
  • مدارک بنیاد ملی نخبگان و با مدارک عضویت در کمیته امداد و بهزیستی
  • تکمیل فرم‌های مورد نیاز به ثبت نام در امریه وزارت کشاورزی در سامانه در نظر گرفته شده برای این موضوع

چگونه از فراخوان امریه وزارت کشاورزی، مطلع شویم؟

این وزارتخانه ممکن است در زمان‌های گوناگون و در زمان ضرورت و نیاز در هر استان به صورت جداگانه فراخوان جذب نیروی امریه را اعلام کند.

مهم‌ترین و رسمی‌ترین مرجع اعلام این فراخوان‌ها، سایت وزارت جهاد کشاورزی است. به طور کلی زمان خاصی برای اعلام امریه‌ها در این وزارتخانه وجود ندارد اما معمولا در آبان ماه ممکن است این ظرفیت‌ها اعلام شود. سامانه رسمی برای اعلام این فراخوان‌ها، dhrd.maj.ir است. شما با مراجعه به این سامانه می‌توانید از اعلامیه‌های جذب کارکنان وظیفه مطلع شوید.

مشاوره نظام وظیفه

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

کارت پایان خدمت سربازی – همه چیز در مورد زمان صدور و نحوه پیگیری کارت پایان خدمت

کارت پایان خدمت، گامی مهم در مسیر پیشرفت و ترقی شما خواهد بود. با دریافت این کارت، می‌توانید در آزمون‌های استخدامی دولتی و غیردولتی شرکت کنید، در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهید و یا برای مهاجرت به خارج از کشور اقدام نمایید.

همه چیز درباره نحوه صدور و پیگیری کارت پایان خدمت

دوران سربازی با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان می‌رسد. حالا که دوره خدمت شما به پایان رسیده باید اقداماتی را برای پیگیری کارت پایان خدمت خود انجام دهید.

برای همه سربازانی که دوره خدمت خود را به طور کامل و بدون مشکل، به پایان می‌رسانند، کارت پایان خدمت صادر می‌شود.

⭐این کارت معمولا تا 15 روز پس از تمام شدن دوران سربازی برای افراد صادر می‌شود.

استعلام کارت پایان خدمت از روش های مختلفی امکان پذیر بوده که چند مورد از آنها شامل استفاده از کد سخا و کد ملی افراد می باشد.

اما این کارت چگونه به دست ما می‌رسد؟ اگر مدتی از پایان سربازی گذشت و هنوز کارت به دستمان نرسیده، چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ در این مقاله مشاوره نظام وظیفه آویژه درباره استعلام کارت پایان خدمت بحث خواهیم کرد. همچنین درباره مراحل تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت نیز نکاتی را خواهیم آموخت.

کارت پایان خدمت چه زمانی برای ما صادر می‌شود؟

همه سربازانی که دوره خدمت وظیفه خود را به پایان می‌رسانند، پس از اتمام سربازی خود، کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند. با دریافت این کارت، افراد می‌توانند برای استخدام، ادامه تحصیل و یا خروج از کشور، اقدام کنند.

⭐ اما این کارت چه زمانی برای افراد صادر می‌شود؟ سازمان نظام وظیفه باید مراحلی را برای صدور این کارت‌ها طی کند. زمان صدور کارت پایان خدمت در حالت معمول در حدود 2 هفته است. البته ممکن است به دلایل گوناگون فرآیند صدور این کارت‌ها بیشتر از زمان اعلام شده، طول بکشد.

 

⭐ در سال‌های اخیر فرآیند صدور و ارسال این کارت‌ها کمی پیچیده‌تر و طولانی‌تر شده است. اگر 15 روز یا بیشتر از پایان سربازی شما گذشته است و هنوز کارت خود و یا پیامک آن را دریافت نکرده‌اید، باید به فکر استعلام کارت پایان خدمت باشید.

کارت پایان خدمت چگونه به دست ما می‌رسد؟

پس از ترخیص شما از دوره سربازی، مراحل صدور این کارت شروع می‌شود. وقتی تمام مراحل و استعلام‌های لازم انجام شد و کارت صادر شد، به طور معمول پیامک سازمان وظیفه عمومی ناجا به شماره شخص سرباز ارسال می‌شود. پس از طی این مراحل، کارت هوشمند پایان خدمت به آدرس شخص، ارسال می‌شود.

مراحل ترخیص از سربازی و صدور کارت پایان خدمت

افرادی که خدمت سربازی آن‌ها به اتمام رسیده باید این مراحل را برای ترخیص و شروع مراحل صدور کارت پایان خدمت انجام دهند:

🅾 افراد باید بعد از پایان مرخصی پایان دوره، به یگان خدمتی خود مراجعه نمایند.

🅾 در مرحله بعد، افرادی که سربازی آن‌ها به پایان رسیده باید به شعبه بیمه نیروهای مسلح جهت ابطال بیمه، مراجعه کرده و فرم‌های این بخش را تکمیل کنند.

🅾 افراد باید به پلیس+۱۰ مراجعه نمایند و برگه سبز به روز را دریافت کنند و به یگان خدمتی خود، تحویل دهند.

🅾 در ادامه فرم تسویه حساب از یگانی که در آن خدمت می‌شده دریافت می‌شود.

🅾 در این مرحله، فرد باید به قسمت‌های مختلف یگان خود مراجعه کرده و امضا تسویه حساب‌ها را از مسئولان دریافت نماید. در این حالت فرد از زیر مجموعه یگانی خود، جدا می‌شود.

🅾 در ادامه فرد باید به رکن ۱ یا ستاد یا قسمت صدور کارت یگان خدمتی مراجعه کرده و فرم‌های لازم را پر نماید. در این مرحله فرد باید مدارک مورد نیاز برای انجام این مراحل را نیز به یگان خود ارائه کند.

🅾 در این مرحله، فرد فرمی را با عنوان برگه رهایی که به عنوان کارت پایان خدمت موقت تلقی می‌شود، دریافت می‌کند.

🅾 بین دو هفته تا حداکثر 45 روز پس از طی کردن این مراحل، کارت به دست فرد می‌رسد.

مدارک لازم برای صدور کارت هوشمند پایان خدمت

برای انجام مراحل صدور کارت پایان خدمت، فرد باید فرم‌های مربوط به صدور کارت را پر کرده و این مدارک را به یگان خود تحویل دهد:

  • مدارک شخصی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • آخرین مدرک تحصیلی فرد
  • عکس پرسنلی

همچنین فرد باید این اطلاعات را همراه با مدارک‌ مورد نیاز به اطلاع یگان خود برساند:

  • آدرس محل سکونت
  • تاریخ شروع و خاتمه خدمت سربازی
  • تخصص و درجه سربازی
  • محل آموزش، محل خدمت، یگان اعزام، رسته خدمتی و یگان ترخیص کننده
  • شماره پرسنلی
  • مدت خدمت انجام شده، مدت قانونی خدمت
  • گروه خونی و مدارک تایید کننده گروه خونی، قد و رنگ چشم

استعلام کارت پایان خدمت، چگونه انجام می‌شود؟

همان طور که گفته شد، دو هفته یا بیشتر طول می‌کشد تا سازمان نظام وظیفه، کارت پایان خدمت شما را صادر کرده و با پست به درب منزل ارسال کند. اما گاهی ممکن است به دلایل گوناگون، این مدت زمان بسیار بیشتر از زمان پیش ‌بینی‌ها طول بکشد. زمان صدور کارت پایان خدمت ممکن است به دلیل استعلام‌های مورد نیاز از سازمان‌های گوناگون و یا کسری در مدارک و مغایرت در اطلاعات پیش بیاید. اما در این موارد چه باید کرد؟

پیگیری کارت پایان خدمت با چه روش‌هایی ممکن است؟

افرادی که از پایان مدت سربازی و تسویه حساب آن‌ها بیشتر از 15 روز گذشته باشد، می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق سامانه سازمان نظام وظیفه، پیگیری کنند. استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی و کد سخا، در این سامانه ممکن است.

 برای شروع استعلام، در مرورگر خود عبارت« سایت نظام وظیفه» را جستجو کرده و روی اولین لینک کلیک کنید. همچنین می‌توانید آدرس vazifeh.police.ir را در مرورگر خود تایپ کنید تا وارد سامانه نظام وظیفه شوید.

 در بخش پایین صفحه، بر روی «خدمات الکترونیکی» کلیک کنید. این لینک شما را به واحد خدمات فراجا یا سامانه سخا می‌برد.

 در صفحه باز شده، برای ورود به سایت شما باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و کد سخا را به عنوان رمز عبور وارد کنید و وارد سامانه شوید. کد سخا در زمان ابتدای سربازی به مشمولان تعلق می‌گیرد.

 در منوی سمت راست صفحه، بر روی لینک «وظیفه عمومی» راست کلیک کنید.

 گزینه استعلام را از منوی باز شده انتخاب کنید. سامانه در این زمان اطلاعات کاملی درباره وضعیت کارت پایان خدمت، به کاربر نمایش می‌دهد.

 در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید این استعلام را به صورت تلفنی و پیامکی هم انجام دهید. سامانه تلفنی گویا و پیامکی سازمان نظام وظیفه به شماره 110206010 برای این منظور تدارک دیده شده است.

 اگر در این استعلام متوجه شدید که کارت پایان خدمت هنوز برای شما صادر نشده است باید به واحد منابع انسانی نظام وظیفه یا یکی از مراکز پلیس+10 مراجعه کنید و دوباره درخواست خود برای ارسال کارت را ثبت کنید.

 اگر در استعلام کارت پایان خدمت متوجه شدید که کارت به آدرس شما ارسال شده اما به دست شما نرسیده، باید سری به اداره پست منطقه خود بزنید. اگر فرد متقاضی دریافت کارت پایان خدمت در زمان مراجعه پستچی در منزل حضور نداشته باشد، کارت او به اداره پست بازگردانده می‌شود.

برای تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت باید چه مراحلی را انجام داد؟

کارت‌های پایان خدمت که امروزه به افراد داده می‌شود از نوع هوشمند است که اطلاعات کاملی از فرد و نحوه و زمان خدمت او ارائه می‌کند. همان طور که می‌دانید، تمامی کارت‌های پایان خدمتی که از سال 1360 تا زمان ارائه کارت‌های کاغذی، صادر شده است، دیگر اعتبار ندارد. افراد باید برای تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی خود که غیر هوشمند هستند، به مراکز پلیس+10 مراجعه نمایند.

 

مدارک لازم برای تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت، شامل این موارد است:

💚 مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه

💚 ارائه اصل کارت پایان خدمت قدیمی

💚 دو قطعه عکس پرسنلی جدید و رنگی با پشت زمینه سفید

💚 پر کردن فرم درخواست کارت پایان خدمت هوشمند در مراکز پلیس+10

💚 تصویر آخرین مدرک تحصیلی متقاضی. اگر مدرک تحصیلی فرد در حال حاضر ارتقا پیدا کرده است، فرد باید تصویر آخرین مدرک تحصیلی در زمان درخواست کارت جدید را به مراکز تحویل دهد.

💚 پرداخت هزینه تعویض کارت پایان خدمت و تحویل اصل فیش بانکی

تعویض کارت پایان خدمت قدیمی چقدر طول می‌کشد؟

پس از ثبت درخواست تعویض کارت پایان خدمت قدیمی در مراکز پلیس+10، مدارک توسط سازمان نظام وظیفه بررسی شده و کار صدور کارت‌های جدید هوشمند آغاز می‌شود.

🔴 پس از ارائه مدارک به صورت کامل و تکمیل فرم درخواست، معمولا 20 روز یا کمتر طول می‌کشد تا کارت جدید برای آن‌ها صادر شده و ارسال شود.

🔴 پس از صدور کارت معمولا پیامکی به شماره فرد متقاضی ارسال شده و کارت او در مرحله بعدی با پست در محل زندگی فرد، تحویل داده می‌شود.

تعویض کارت پایان خدمت قدیمی برای افراد ساکن خارج از کشور

افرادی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و کارت پایان خدمت قدیمی دارند هم باید برای تعویض این کارت‌ها و دریافت کارت پایان خدمت هوشمند، اقدام کنند. داشتن این کارت برای برخی از امور حقوقی این افراد الزامی است. برای انجام این مراحل، افراد ساکن در کشورهای خارجی باید به نمایندگی‌های ایران در کشور محل سکونت خود مراجعه کرده و مراحل تعویض را انجام دهند.

علت تاخیر در صدور کارت پایان خدمت سربازی

همه سربازان برای پیگیری صدور کارت پایان خدمت بهتر است ابتدا موضوع را از یگان خدمتی خود پیگیری کرده و پس از حصول اطمینان از ثبت اطلاعات پایان خدمت خود در سامانه نیرو های مسلح منتظر دریافت کارت از طریق پست باشند.

در این میان ممکن است، مدت زمان دریافت کارت پایان خدمت برخی از افراد با تاخیر زیادی مواجه شود.

مشاوره نظام وظیفه

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

شرایط و مدارک لازم برای کنکور کارشناسی روانشناسی

کنکور ارشد روانشناسی، کلیدی برای گشودن دروازه‌های دنیای علم و دانش در این رشته پرمخاطب است. مرکز مشاوره آویژه با ارائه خدمات مشاوره تخصصی، این کلید را به شما تقدیم می‌کند تا با خیالی آسوده و گامی مطمئن، در مسیر قبولی در این آزمون گام بردارید.

ما در مرکز آویژه به خوبی می‌دانیم که قبولی در کنکور ارشد روانشناسی، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تلاش و پشتکار شبانه‌روزی و استفاده از منابع و روش‌های درست مطالعه است. به همین دلیل، با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای تک تک شما داوطلبان گرامی، خدمات مشاوره خود را به صورت کاملاً هدفمند ارائه می‌دهیم.

متخصصان ما در مرکز آویژه با تحلیل دقیق نقاط قوت و ضعف شما، برنامه‌ای منحصر به فرد برای مطالعه و تست‌زنی طراحی می‌کنند. همچنین، با ارائه تکنیک‌های مدیریت زمان و افزایش تمرکز، به شما کمک می‌کنند تا از هر ثانیه در جلسه کنکور نهایت استفاده را ببرید.

همراهی با مرکز مشاوره آویژه، به معنای بهره‌مندی از تجارب و دانش بهترین‌های این حوزه و افزایش شانس قبولی شما در کنکور ارشد روانشناسی خواهد بود.

امروزه با توجه به بالارفتن میل به تحصیل در بین دانشجویان در رشته های مختلف، میزان شرکت کنندگان ازمون های ارشد در تمامی رشته ها به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

قطعا با بالارفتن جمعیت شرکت کنندگان در کنکور ارشد میزان رقابت هم افزایش یافته است. بنابراین عملکرد حرفه ای و با کمترین خطا می تواند برای موفق شدن بسیار موثر باشد.

این عملکرد حرفه ای فقط با دریافت مشاوره های حرفه ای و برنامه ریزی دقیق امکان پذیر است در غیر این صورت ممکن است نتایج مورد نظر دانشجویان حاصل نشود.

بنابراین یافتن یک مجموعه حرفه ای و با سابقه در زمینه خدمات مشاوره بسیار مهم است. مرکز مشاوره آویژه یکی از مراکز معتبر و حرفه ای ارائه کننده خدمات مشاوره در تمام سطوح تحصیلی از ابتدایی تا مقطع دکتری است.

مشاوران خبره و با تجربه این مجموعه با سال ها تجربه، اطلاعات و متد به روز بهترین راهکارها را برای رسیدن به اهداف شما ارائه می کنند. پس زمان را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

چرا مرکز مشاوره آویژه؟

مرکز مشاوره آویژه یکی از مراکز معتبر و حرفه ای در زمینه مشاوره است که خدمات متنوعی در زمینه مشاوره، برنامه ریزی و استعدادیابی ارائه می کند. موسسه مشاوره آویژه به ارائه خدمات حرفه ای و متناسب با نیازهای داوطلبان آزمون کنکور در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری شناخته می شود.

اگر شما هم می خواهید با خیالی آسوده برای کنکور ارشد روانشناسی اماده شوید همین حالا با ما تماس بگیرید و با مشاوران خبره و حرفه ای در زمینه روانشناسی صحبت کنید.

ما در مرکز مشاوره آویژه با ارائه راهنمایی های اصولی در کنار برنامه های کاربردی و مناسب شما را در رسیدن به هدفتان یاری خواهیم کرد.

پونزبرخی از ویژگی های مشاوره آویژه عبارتند از:

کارشناسان متخصص در رشته های مختلف: حضور کارشناسان و مشاوران متخصص در رشته‌های مختلف کنکور ارشد یکی از نقاط قوت ما است. تخصص و تجربه مشاوران آویژه به موفقیت داوطلبان کمک می کند. شما با استفاده از تجربیات یک مشاور خبره روند مطالعاتی مطلوب، مدیریت زمان و استرس را فرا خواهید گرفت.

برنامه آموزشی گسترده: ارائه برنامه آموزشی جامع و گسترده که تمامی دروس و مباحث مرتبط با کنکور ارشد را پوشش دهد و در کنار آن تعادل بین زمان مطالعه و استراحت را حفظ کند کاری تخصصی و دشوار است. مشاوران آویژه با در نظر گرفتن موارد مختلفی مانند منابع در دسترس، توانایی ها و استعدادهای داوطلبان، نقاط ضعف و قوت آنها، زمان باقی مانده تا آزمون و … برنامه ای کاربردی و عملی ارائه می نمایند. پس با خیالی اسوده با ما تماس بگیرید.

کنترل و ارزیابی روند و میزان پیشرفت: ارزیابی برنامه در فواصل زمانی مشخص به صورت صحیح کمک می کند تا مشکلات برنامه به درستی مشخص شده و اصلاح شود. این کار به پیشرفت سریع تر داوطلبان در مسیر کنکور کمک می کند.

مشاوره در انتخاب رشته: تمامی مراحل کنکور ارشد از قبل آزمون تا زمان انتخاب رشته مهم است. توجه داشته باشید که یک انتخاب رشته مناسب شانس شما را برای دریافت بهترین نتیجه و قبولی در بهترین دانشگاه افزایش خواهد داد. مشاوران آویژه با سال ها تجربه در این زمینه بهترین انتخاب برای شما هستند. پس اگر می خواهید به اهداف خود و قبولی در یک دانشگاه معتبر برسید فرصت را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

آموزش تکنیک‌های مدیریت زمان : آزمون کارشناسی ارشد نیازمند یادگیری تکنیک های مدیریت زمان است. مشاوران ما در آویژه به شما آموزش خواهند داد تا از مهمترین فاکتور ممکن یعنی زمان به درستی استفاده کنید.

کتب و منابع آموزشی با کیفیت: یکی از مهمترین پایه های موفقیت در ازمون ارشد روانشناسی و سایر رشته ها استفاده از منابع مطالعاتی خوب و مناسب است. با توجه به تنوع بالای کتب و منابع آزمون انتخاب کمی دشوار است و ممکن است داوطلبان کمی گیج شوند. اما نگران نباشید ما در موسسه آویژه در کنار شما هستیم تا بهترین منابع را به شما معرفی کنیم.

پشتیبانی حرفه ای و ارتباط مستمر با داوطلبان: برقراری ارتباط مستمر با داوطلبان به منظور نظارت بر روند مطالعاتی و میزان موثر بودن برنامه مطالعاتی یکی دیگر از مزایای این مجموعه است. هر زمان که نیاز به راهنمایی دارید ما در کنار شما خواهیم بود تا با ارائه مشاوره به موقع و صحیح، مسیر را به درستی طی کنید.

شرایط و مدارک لازم برای کنکور کارشناسی روانشناسی 1403

پونزمدارک مورد نیاز برای ثبت نام

  • شماره سریال کارت اعتباری
  • کارت ملی و شناسنامه
  • فایل عکس اسکن شده
  • کد وضعیت نظام وظیفه (متقاضیان مرد)
  • کد و نام مجموعه امتحانی اول (اصلی) و کد و نام مجموعه امتحانی دوم (شناور)
  • معدل مقطع کاردانی و کارشناسی نا پیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • کد پیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  • کد 13 رقمی مربوط به متقاضیان غیرایرانی
  • کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، تاریخ ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی، تاریخ دریافت مدرک کارشناسی و کد محل تحصیل با دریافت مدرک کارشناسی
  • کد پستی محل سکونت و کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در کنکور روانشناسی 1403:

متقاضیان لازم است دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل باشند. در صورتیکه هر کدام از شرایط عمومی و اختصاصی توسط داوطلبان احراز نشود، امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد برای آنها وجود نخواهد داشت.

پونزشرایط عمومی و تخصصی به شرح زیر است:

شرایط عمومی:

  • اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان مورد پذیرش در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داوطلب موظف است تا برائت خود را از انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات اعلام نماید.
  • داوطلب نباید سابقه عضویت در گروه ها و فرقه‌ های فراماسونری و اعقاب آنها را در کارنامه داشته باشد.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • داوطلب نباید به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال اقدام نموده باشد.
  • داوطلب نباید سابقه هیچ گونه عناد و دشمنی نسبت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که متقاضی سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی داشته، باید تغییر نظر او احراز شود.

شرایط اختصاصی:

  • براساس مصوبه جلسه شورای برنامه ریزی آموزش عالی به فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به دلیل کیفیت (اعتبار دانشگاه و محتوای درسی) به مدرک فارغ التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده می شود که در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند. بدیهی است در صورت پذیرفته شدن، چنانچه حداقل 80 درصد نمره حد نصاب گزینش آزاد در مجموعه امتحانی و در سهمیه آزاد (غیر از کد رشته محل های بورسیه و هر نوع سهمیه دیگر) را کسب کنند، عنوان معادل از مدرک تحصیلی آنان حذف و مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.
  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ 1386/6/31 به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتیکه معدل آنان کمتر از 12/00 باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
  • داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکتری حرفه ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی (با فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ1403/6/31) که مدرک مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد. در ضمن در صورت قبولی در رشته هایی که پذیرش آنان از نیم سال دوم سال تحصیلی 1403-1404 آغاز می شود به شرط دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی تا تاریخ ،1403/11/30 ثبت نام و ادامه تحصیل بلامانع است.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی که دولت در صورت نیاز تعیین می کند به خدمت اشتغال ورزند.

مراحل ثبت نام کنکور روانشناسی

  • برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در ابتدای وارد سایت org و برای دانشگاه آزاد وارد سایت azmoon.org شوید.
  • دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد را دانلود کنید. بهتر است برای جلوگیری از بروز اشتباه دفترچه را مطالعه نمایید.
  • شرایط و ضوابط را به درستی مطالعه کنید.
  • بعد از بررسی کامل دفترچه، فرم انتهای دفترچه را به دقت پر کنید.
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را آماده کنید (اسکن تمامی مدارک و عکس را آماده کنید)
  • عکس داوطلب باید در ابعاد 3*4 بوده و با فرمت jpg باشد. عکس باید با بک گراند سفید بوده و اثری از جای منگنه یا مهر روی آن باشد. بانوان محترم موظف به رعایت شئونات و حجاب اسلامی در عکس می باشند.
  • هزینه‌های ثبت نام را پرداخت کنید.
  • فرم اینترنتی را پر کنید و برای اطمینان از صحت اطلاعات یکبار آن را از ابتدا تا انتها چک نماید.
  • فرم را تایید کرده و کد رهگیری 12 رقمی که در مرحله بعد نمایان می شود ذخیره کنید و تا زمان انتشار نتایج آن را نزد خود نگه دارید.
  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

تاریخ دقیق کنکور ارشد کامپیوتر

مشاور باید برای شما آزمون‌های آزمایشی منظم برگزاری کند تا با سطح آمادگی خود آشنا شوید و نقاط قوت و ضعف تان را شناسایی کنید.

همانطور که می دانید رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT) و مهندسی کامپیوتر جزء محبوب ترین رشته های تحصیلی میان دانشجویان ایرانی می باشد. چرا که با فراگیر شدن اینترنت، برای این رشته بازار کار فوق العاده ای فراهم‌ شده و متقاضیان زیادی دارد.

حال معمولا دانشجویان این رشته را تا پایان دنبال کرده و در کنکور ارشد و دکترا نیز شرکت خواهند کرد. اما شرکت در کنکور ارشد کامپیوتر قطعا ساده نبوده و در این زمینه نیاز به یک مشاور دلسوز خواهد بود.

مشاوره برای کنکور ارشد کامپیوتر می‌تواند به شما کمک زیادی کند تا استراتژی مناسبی برای آمادگی و شرکت در آزمون را تدوین کنید. انجام مشاوره اصولی می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ریزی مطالعه‌ای منطبق با ساختار کنکور و دروس مهم کامپیوتر داشته باشید.

از طریق آزمون‌های شبیه‌سازی و ارزیابی عملکرد، مشاور می‌تواند سطح آمادگی شما را بررسی کرده و نکات قوت و ضعفتان را شناسایی کند. سپس با توجه به نوع سوالات و ساختار آزمون، مشاور می‌تواند به شما راهکارهایی برای پاسخگویی بهتر به سوالات ارائه دهد.

مشاوران ممکن است به عنوان یک منبع پشتیبانی روانی در طول دوره آمادگی شما عمل کنند و در مدیریت استرس و اضطراب کمک کنند و همزمان بر اساس نقاط قوت و ضعف شما، مشاور می‌تواند راهکارهای بهبود عملکرد شما را نیز ارائه دهد.

به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم شرایط، هزینه و نحوه دریافت مشاوره کنکور ارشد کامپیوتر را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

با مشورت با مشاوران متخصص و مجرب، می‌توانید برنامه‌ای مناسب برای آمادگی در کنکور ارشد کامپیوتر داشته باشید و به بهترین نحو از این فرصت برای قبولی بهره ببرید.

تاریخ دقیق کنکور ارشد کامپیوتر

کنکور ارشد کامپیوتر ۱۴۰۳ نیز همانند رشته های دیگر در اسفند ماه برگزار می شود. به احتمال زیاد کنکور ارشد کامپیوتر در صبح و کنکور دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (it) در نوبت بعد از ظهر برگزار شود. همچنین روز دقیق کنکور نیز در آبان ماه مشخص می شود. اما در حالت کلی دانستن زمان دقیق کنکور کامپیوتر قطعا برای دانشجویان اهمیت داشته و در یک برنامه ریزی اصولی به آن ها کمک می کند.

چرا کارشناسانی ارشد کامپیوتر بخوانیم؟

وقتی حرف از مشاوره کنکور ارشد کامپیوتر می شود، احتمالا از خود می پرسید چرا کامپیوتر؟ اصلا چرا ارشد کامپیوتر؟

پونزچون ورود به کارشناسی ارشد مزایای فوق العاده زیر را برایتان به همراه خواهد داشت:

  • کسب دانش

اول از همه خواندن مقطع ارشد این رشته همانند هر رشته تحصیلی دیگری باعث ارتقا سطح دانش شما خواهد شد‌. چرا که دروس مقطع ارشد بسیار تخصصی تر بوده و پس از پایان آن، شما جز متخصصین کارآزموده کامپیوتر با یک مدرک تحصیلی معتبر خواهید بود.

  • کسب جایگاه اجتماعی

با دریافت مشاوره کنکور ارشد کامپیوتر و ورود به این مقطع، جایگاه اجتماعی خود را نیز ارتقا خواهید داد. در واقع هرچه مقطع تحصیلی بالاتر، سطح اجتماعی هم بالاتر!

  • شکار فرصت های شغلی

همانطور که مطلع هستید بسیاری از شرکت ها به دنبال استخدام مهندسین کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات (IT) هستند. حال اینگونه شرکت ها معمولا به دنبال افراد با حداقل تحصیلات کارشناسی می باشند. اما اگر شما مدرک کارشناسی ارشد را دارا باشید، بی شک در شکار فرصت های شغلی موفق تر بوده و به گزینه اول بسیاری از کارفرماها تبدیل خواهید شد.

  • پذیرش در دانشگاه های برند

قطعا دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید بسیار مهم بوده و در آینده شغلی و تحصیلی شما تاثیرات بسیاری خواهد داشت. حال با اخذ مشاوره کنکور ارشد کامپیوتر و شرکت در این رشته، پذیرش از دانشگاه های برند برایتان بسیار ساده تر خواهد شد. چرا که پذیرش شدن در مقطع ارشد به اندازه مقطع کارشناسی دشوار نخواهد بود.

  • و اما مسئله مهاجرت!

مهاجرت در بازه زمانی کنونی به هدف اصلی بسیاری از دانشجویان تبدیل شده است و سعی می کنند از طریق تحصیل اقامت کشور های مختلف را دریافت کنند. حال در این خصوص باید بگوییم دریافت اقامت و مهاجرت با مدرک کارشناسی ارشد نیز فرآیند ساده تری خواهد داشت‌. چون با دریافت مدرک این مقطع شما به عنوان یک متخصص شناخته شده و اخذ اقامت و ویزا پیچیدگی های کمتری خواهد داشت.

دریافت مشاوره کنکور ارشد کامپیوتر، تضمین قبولی شما!

و اما می رسیم به بحث مشاوره، شاید شما هم جز هزاران دانشجویی هستید که تصمیم به شرکت در کنکور ارشد کامپیوتر را دارید. اما نمی دانید که این مسیر پیچیده را از کجا شروع کنید، اصلا چگونه مطالعه کنید؟ چه منابعی را بخوانید؟ چطور برنامه ریزی کنید؟

و دقیقا در همین مرحله نیاز به یک مشاور دلسوز خواهید داشت تا مسیر پیش رویتان را هموار تر سازد. با دریافت مشاوره حضوری و تلفنی، می توانید برنامه ریزی هدفمند داشته و تا اسفند ماه خود را به بهترین شیوه ممکن برای کنکور ارشد آماده کنید‌.

در واقع همه دانشجویان این مقطع و رشته، به کمک مشاور نیاز داشته و قطعا بدون دریافت مشاوره نمی توانند برنامه های درسی خود را به خوبی پیش ببرند.

مشاور کنکور ارشد کامپیوتر کیست؟

صحبت از دریافت مشاوره کنکور ارشد کامپیوتر شد، حال این مشاور کنکور کیست؟ مشاور کنکور فردی متخصص و با تجربه بوده که با استفاده از دانش خود شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد. معمولا مشاورین کنکور، خود جز رتبه برتر های کنکور ارشد بوده و به همین دلیل در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارند.

مشاورین کنکور با کسب سال ها تجربه و به موفقیت رساندن ده ها دانشجوی کامپیوتر، شما را دلسوزانه راهنمایی کرده و چالش هایتان را برطرف خواهند کرد. به همین دلیل نقش یک مشاور در تحلیل دانشجویان کامپیوتر بسیار مهم است. پس بهتر است در انتخاب مشاور نیز دقت زیادی به خرج داده و شایسته ترین فرد را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از خدمات “مشاوره کنکور ارشد برق مرکز مشاوره آویژه “

پونزبا استفاده از خدمات “مشاوره کنکور ارشد کامپیوتر مرکز مشاوره آویژه ” می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • آزمون های استعدادیابی:

استعدادیابی در مسیر آموزشی و شغلی نقش بسیار مهمی دارد. زمانی که در مورد کنکور ارشد یا انتخاب رشته‌ای برای تحصیل در دوره‌ی بالاتر صحبت می‌کنیم، استعدادیابی می‌تواند یکی از عوامل کلیدی باشد. اما این نکته باید در نظر گرفته شود که استعدادیابی تنها یک جنبه از عواملی است که باید در انتخاب رشته و مسیر تحصیلی در نظر گرفته شود.

استعدادیابی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ها و استعدادهایتان را شناسایی کنید. این می‌تواند به شما در انتخاب یک رشته‌ی مناسب برای تحصیل در دوره‌ی بالاتر کمک کند.

انتخاب یک رشته‌ای که با استعدادها و علاقه‌های شما همخوانی دارد، می‌تواند به شما در موفقیت و رضایت بیشتر از تحصیل کمک کند. وقتی به رشته‌ای می‌پردازید که استعدادهایتان با آن همخوانی دارد، احتمالاً انگیزه و علاقه بیشتری برای مطالعه و پیشرفت خواهید داشت.

استعدادها و مهارت‌های شما می‌توانند تعیین‌کننده‌ی مسیرهای شغلی مناسب برای شما باشند. استعدادیابی مهم است، اما تنها یکی از عواملی است که باید در انتخاب رشته تحصیلی در نظر گرفته شود. عوامل دیگری نیز مانند علاقه شخصی، شرایط محیطی، آینده شغلی و ساختار درسی رشته باید در تصمیم‌گیری تحصیلی مد نظر قرار گیرند.

مشاوران حرفه ای مرکز مشاوره آویژه با در نظر گرفتن تمامی موارد برای تشخیص استعدادهای شما به شما کمک می کنند. بنابراین با خیالی اسوده برای دریافت خدمات مشاوره با ما تماس بگیرید.

  • دریافت مشاوره توسط متخصص و حرفه ای در زمینه تحصیلی خودتان

مشاوران حرفه ای مرکز مشاوره آویژه با تخصص در رشته‌ی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات (IT)، دارای دانش و تجربه‌ی فنی و علمی در زمینه‌های مرتبط با کنکور ارشد کامپیوترهستند. همچنین تخصص مشاوران آویژه می‌تواند به شما کمک کند که بهترین راه‌حل‌ها و راهنمایی‌ها را در ارتباط با مسائل مرتبط با رشته کامپیوتر و IT دریافت کنید. مشاوره و راهنمایی، مهم‌ترین نقش مشاور ارتباطی و انسانی است.

مهارت‌های ارتباطی، توانایی شنیدن فعالانه، ایجاد ارتباط انسانی موثر و ارائه راهنمایی‌های کارآمد و قابل فهم برای دانشجویان به عنوان مشاور، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین، تخصص فنی می‌تواند یک مزیت باشد که در ارائه خدمات مشاوره حرفه ای کمک کننده است. مشاوران حرفه ای آویژه برنامه‌های مطالعاتی را بر اساس نیازها، توانمندیها، علایق و نقاط ضعف و قوت شما شخصی‌سازی می کنند و راهنمایی‌های دقیقی به شما ارائه می دهند.

ارائه منابع و راهنمایی درست: مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شما منابع مطالعاتی معتبر و مناسب را معرفی کنند و راهنمایی‌های لازم را در مورد کتاب‌ها، جزوه‌ها، و منابع آموزشی به طور کامل ارائه می دهند. استفاده از منابع کاربردی برای کنکور ارشد کامپیوتر به داوطلبان کمک می کند تا زمان خود را به صورت بهینه مدیریت کنند و بهره وری خود را به طور چشمگیری افزایش دهند.

  • آزمون‌های شبیه‌سازی کاربردی

آزمون‌های شبیه‌سازی، ابزاری بسیار مؤثر برای آمادگی در کنکورهای رشته های مختلف می‌باشند. استفاده از آزمون‌های شبیه‌سازی توسط مشاوران حرفه‌ای می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی قبولی در کنکور داشته باشد. آزمون‌های شبیه‌سازی به شما کمک می‌کنند با ساختار و نوع سوالات کنکور آشنا شوید.

بسیاری از این آزمون ها ممکن است شباهت زیادی به آزمون واقعی داشته باشند. این آزمون‌ها به مشاوران کمک می‌کنند تا عملکرد داوطلبان را ارزیابی کرده و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنند و سپس برای بهبود عملکرد آنها و تقویت نقاط ضعفشان راهکارهایی عملی ارائه دهند.

از آنجایی که زمان‌بندی در کنکورها بسیار مهم است، آزمون‌های شبیه‌سازی می‌توانند به شما کمک کنند تا با مدت زمان محدود آزمون آشنا شوید و استراتژی‌های بهینه برای مدیریت زمان را تمرین کنید. مشاوران مرکز مشاوره آویژه بهترین آزمون های شبیه ساز را به شما معرفی خواند کرد.

 

  • جللال میری
  • ۰
  • ۰

معافیت کفالت چیست؟

شرایط معافیت کفالت مادر

معافیت کفالت، حامی وجدان جوانانی است که در تلاطم این دو عشق گرفتار آمده‌اند و به آنها اجازه می‌دهد تا با خیالی آسوده، به ندای قلب خود برای حمایت از خانواده پاسخ دهند. در این نوشتار، با انواع معافیت کفالت و شرایط قانونی آن آشنا خواهیم شد.

معافیت کفالت یکی از معافیت های پر طرفدار بین مشمولان است که واجدین شرایط می توانند از آن برخوردار شوند.

سازمان نظام وظیفه برای معافیت کفالت سربازی قوانین و مقرراتی را وضع نموده است که مشمولان با توجه به آنها می توانند از سربازی معاف شوند.

⭐در معافیت کفالت، مشمولان واجد شرایط به دلیل سرپرستی اعضای دیگر خانواده می توانند از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

⭐موقعیت عضو هر خانواده که مشمولان توسط آن می توانند معافیت کفالت را دریافت نمایند نقش بسزایی در اخذ این نوع معافیت برای آنها دارد.

به عنوان مثال در پرونده معافیت کفالت پدر از کارافتاده، نوع بیماری سرپرست مشمول از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در نهایت می تواند منجر به معافیت کامل او از خدمت سربازی پیش از سن 75 سالگی شود.

شما با اطلاع از این بیماری ها می توانید با دید کاملتری برای شرایط خود تصمیم گیری کنید بنابراین ما مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله قصد داریم تا شما را با معافیت کفالت و انواع آن بیشتر آشنا کنیم.

معافیت کفالت چیست؟

یکی از سوالاتی که افراد به دنبال یافتن پاسخ آن هستند این است که کفالت سربازی چیست و چه کسانی مشمول آن می شوند؟

🟢 در یک تعریف ساده می توان گفت معافیت سربازی کفالت به افرادی تعلق می گیرد که با دلایلی نظیر بیماری یا از دست دادن سرپرست خانواده، امکان اعزام به خدمت و دوری از خانواده خود را نداشته باشند.

 انواع معافیت کفالت، دائم و موقت می باشد به این صورت که اگر سرپرست خانواده مشمول به دلیل فوت یا داشتن بیماری غیر قابل درمان، از کار افتاده باشد با بررسی های لازم معافیت دائم کفالت به مشمول داده خواهد شد.

 در مقابل برخی دیگر از مشمولان می توانند با توجه به معافیت کفالت در مدت زمان تعیین شده ای که توسط کارشناسان نظام وظیفه مشخص گردیده است از اعزام به خدمت سربازی خودداری نمایند.

به طور مثال اگر پدر مشمول مبتلا به بیماری باشد و پس از معالجه بهبودی خود را به دست بیاورد، مشمول تنها در بازه زمانی درمان پدر خود می تواند از رفتن به خدمت سربازی به طور موقت معاف شود.

معافیت کفالت شامل موارد متفاوتی می باشد که برای هر کدام از آنها قوانین مشخصی وضع گردیده است.

انواع کفالت

معافیت کفالت پدر

معافیت کفالت پدر از کار افتاده

معافیت کفالت مادر

کفالت خواهر

کفالت برادر صغیر کوچکتر از 18 سال

کفالت برادر کبیر

کفالت جد یا پدربزرگ و مادربزرگ (پدری یا مادری)

معافیت کفالت دارای چه شرایطی می باشد؟

معافیت کفالت مانند سایر انواع معافیت از شرایط بخصوصی برخوردار است که مشمولان تنها در صورت داشتن آن شرایط می توانند، معافیت سربازی کفالت را دریافت نمایند.

بخشی از شرایط معافیت کفالت عمومی بوده و برخی دیگر از آنها به نوع کفالت اختصاص دارد.

بنابراین شرایط معافیت کفالت در دو بخش عمومی و اختصاصی قرار دارد که مشمولان قبل از هر اقدامی، می بایست اطلاعات کافی در مورد آنها به دست بیاورند.

شرایط عمومی معافیت کفالت

برای اینکه مشمولان بتوانند از معافیت کفالت استفاده نمایند لازم است تا شروط عمومی این نوع از معافیت را داشته باشند که در ادامه به ذکر آنها پرداخته ایم.

  1. سن مشمول : مشمولان بالای 18 سال می توانند از معافیت کفالت برخواردار شوند.
  2. عدم غیبت سربازی
  3. تنها فرزند پسر بزرگ 18 سال خانواده باشد که بتواند از معافیت کفالت استفاده نماید.

انواع معافیت کفالت و شروط اختصاصی هر یک از آنها

برای هر کدام از انواع معافیت کفالت شروط اختصاصی در نظر گرفته شده است که مشمولان با توجه به آنها می توانند برای دریافت معافیت خود اقدام نمایند.

در ادامه به توضیح هر کدام از انواع معافیت کفالت و شروط لازم آن پرداخته شده است، برای کسب اطلاع بیشتر با ما همراه شوید.

شرایط معافیت کفالت پدر

شرایط اختصاصی معافیت کفالت پدر

در مورد کفالت پدر مشمولان در دو دسته قرار می گیرند

 گروهی که به دلیل کهولت سن پدر مشمول کفالت می شوند.

با رسیدن سن پدر به 75 سال مشمول می تواند معافیت کفالت بگیرد.

 بیماری پدر که شامل تحت تکفل گرفتن پدر با توجه به بیمار بودن وی به مشمولین اختصاص پیدا می کند و شرایط سنی در آن وجود ندارد.

البته که در مورد معافیت کفالت پدر بر اثر بیماری، لیست تعیین شده ای از بیماری ها از سوی سازمان وظیفه ارائه شده است که مشمولان باید از آنها مطلع شوند.

لیست بیماری برای دریافت کفالت پدر

  • ضعف شدید جسمانی
  • دیابت شیرین
  • آکرومگالی ، ژیگانتیسم ، کوشینگ ، آدیسون
  • بیماری های پوستی شدید، مزمن و گسترده
  • ناتوانی و ختلال در ایستادن و حرکت
  • فرد در انجام عملکرد روزانه با ختلال روبرو شود.
  • پارکینسون
  • دمانس یا آلزایمر پیشرفته با تایید پزشک متخصص
  • مولتیپل اسکلروزیس استقرار یافته همراه با نقص نورولوژیک شدید
  • صرع
  • ضایعات عروق مغزی
  • بیماری های روانی
  • کند ذهنی و نقایص اخلاقی
  • انجام هر گونه عمل جراحی روی مغز
  • بیماری های ریوی
  • قطع و از کار افتادگی اندام ها
  • کولوستومی
  • تومورها
  • اختلالات انعقادی
  • نارسایی مزمن کلیه
  • فیستول های مثانه
  • برداشتن کامل مثانه
  • نداشتن کلیه و اختلال درعملکر آن
  • مشکلات چشمی
  • کر و لالی
  • اعمال جراحی حلق و حنجره
  • بیماری های مادر زادی
  • نارسایی درقلب
  • بیماری مربوط به مفاسل
  • جذام، سل اچ آی وی
  • عقب ماندگی شدید ذهنی

در این بخش نام بیماری ها را برای مشمولان ذکر نموده ایم مسلما، تنها ابتلا به این بیماری ها منجر به اخذ معافیت کفالت پدر نخواهد شد و حدودی برای آنها مشخص گردیده است.

برای دریافت اطلاعات تخصصی بیشتر در این زمینه لطفا مقاله معافیت کفالت پدر را حتما بخوانید.

شرایط معافیت کفالت مادر

فرزند پسر خانواده ای که در سن اعزام به خدمت سربازی می باشد و مادر به دلیل طلاق یا فوت همسر سرپرستی ندارد، می تواند با توجه به این شرایط از خدمت سربازی معاف شود.

این نوع کفالت سربازی شامل چه افرادی می شود؟ آیا تمامی مشمولان می توانند از معافیت کفالت مادر استفاده نمایند؟

مسلما برای اخذ معافیت کفالت مادر لازم است تا دارای شرایط تعیین شده از سوی سازمان نظام وظیفه باشند.

  1. مشمول باید تنها فرزند پسری خانواده باشد.
  2. 30 ماه از تاریخ ثبت طلاق یا فوت همسر مادر گذشته باشد.
  3. با ازدواج مادر مشمول نمی تواند معافیت دائم سربازی را دریافت کند.
  4. اگر تا قبل از 30 ماه باشد مشمول می تواند معافیت موقت بگیرد
  5. اگر فرزند اول خانواده از معافیت کفالت مادر استفاده کرده باشد و معافیت دائم شامل حال او شود، در صورتی که پس از صدور معافیت دائم مشمول دچار بیماری شده و در نتیجه فوت کند و مورد تایید پزشک نظام وظیفه باشد؛ معافیت کفالت مادر شامل حال فرزند دوم می شود.

برای دریافت اطلاعات تخصصی بیشتر در این زمینه لطفا مقاله معافیت کفالت مادررا حتما بخوانید.

شرایط معافیت کفالت خواهر

بسیاری از افراد با ورود به سن اعزام به خدمت سربازی به دنبال یافتن راه های هستند تا به وسیله آنها بتوانند از خدمت سربازی معاف شوند.

یکی از مواردی که مشمول می تواند با کمک آن از خدمت سربازی معاف شود، معافیت کفالت خواهر می باشد که در ادامه به ذکر شرایط آن می پردازیم.

  1. پدر که نقش سرپرستی فرزندان را بر عهده دارد، در قید حیات نبوده و مشمول تنها پسر بالای 18 سال آن خانواده است.
  2. در صورت ازدواج خواهر معافیت کفالت مشمول لغو خواهد شد.
  3. برادر بالای 18 سال زمانی می تواند معافیت کفالت خواهری را که ازدواج کرده است بر عهده بگیرد که همسر او فوت کرده یا از او جدا شده باشد.
  4. مشمولانی می توانند از معافیت کفالت خواهر استفاده کنند که برادر تنی باشند.
  5. چنانچه برادر بزرگتر به دلیل عواملی مانند بیماری نتواند سرپرستی خواهر خود را بر عهده بگیرد، پسر دیگر می تواند برای دریافت معافیت کفالت خواهر اقدام نماید.

برای دریافت اطلاعات تخصصی بیشتر در این زمینه لطفا مقاله معافیت کفالت خواهررا حتما بخوانید.

شرایط معافیت کفالت برادر

معافیت کفالت برادر به دو نوع برادر صغیر و کبیر تقسیم می شود که بهتر است تا مشمولان اطلاعات لازم را از جزئیات آنها بدست بیاورند.

 کفالت برادر صغیر در شرایطی است که مشمول برادر کوچکتر از 18 سال داشته، مشمول تنها برادری است که سرپرستی او را بر عهده دارد و پدر او فوت کرده باشد.

 کفالت برادر کبیر برای مشمولان زمانی قابل دریافت است که برادر بزرگتر شغل و همسر و فرزند نداشته باشد همچنین برادر بزرگتر مبتلا به بیماری باشد.

لازم است تا مشمولانی که شرایط اخذ معافیت کفالت برادر را دارند، برخی از نکات را در مورد کفالت برادر صغیر مورد توجه قرار داده تا در زمان انجام مراحل دریافت این نوع معافیت کفالت دچار مشکل نشوند.

✳️ به دلیل اینکه فوت پدر یکی از دلایل اصلی برای تحت تکفل گرفتن برادر صغیر می باشد، با زندانی بودن او مشمول نمی تواند از این نوع کفالت برای معافیت استفاده نماید.

✳️ در معافیت کفالت برادر تنها صغیر بودن در نظر گرفته می شود و مشکلات جسمی آنها در دریافت معافیت کفالت تاثیر گذار نخواهد بود.

✳️ اگر مادر برادر صغیر در قید حیات بوده و مشمول بخواهد از معافیت کفالت برادر استفاده نماید، خللی در روند اخذ معافیت او ایجاد نخواهد شد.

✳️ زمانیکه مشمول تنها سرپرت برادر صغیر است اما برادر ناتنی او می باشد، معافیت کفالت برادر برای او قابل دریافت می باشد چرا که برادر تنی ندارد.

✳️ هر کدام از برادران که پس از اخذ معافیت کفالت برادر صغیر به دلیل فوت و بیماری توان سرپرستی از برادر صغیر را نداشته باشند، برادر دیگر می تواند با بر عهده گرفتن وظیفه نگهداری از عضو صغیر خانواده معافیت کفالت برادر را دریافت کند.

✳️ در صورتی که پس از فوت پدر برادران مشمول تحت پوشش موسسات خیریه مانند کمیته امداد قرار گیرند و مشمول توانایی سرپرستی آنها را داشته باشد می تواند برای این نوع معافیت کفالت اقدامات لازم را انجام دهد.

مشاوره نظام وظیفه

  • جللال میری