بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته کنکور ریاضی

انتخاب رشته کنکور، انتخابی بسیار مهم در زندگی دانش‌آموزان است که می‌تواند تأثیر عمیقی بر آینده تحصیلی و حرفه‌ای آن‌ها بگذارد. اگر به رشته ریاضی علاقه‌مند هستید، انتخاب این رشته می‌تواند درب‌های زیادی از نظر تحصیلی و شغلی برای شما باز کند. شما عزیزان می توانید برای راهنمایی بیشتر در زمینه انتخاب رشته کنکور از مشاوره انتخاب رشته تلفنی کنکور آویژه کمک بگیرید. در ادامه، توضیحاتی درباره انتخاب رشته کنکور ریاضی و نقاط مهمی که باید در نظر داشته باشید، آورده شده است:

۱. علاقه و استعداد: انتخاب رشته باید بر اساس علاقه‌مندی و استعداد فرد صورت بگیرد. اگر به ریاضیات علاقه‌مند هستید و در این حوزه استعداد دارید، انتخاب رشته ریاضی مناسب خواهد بود.

۲. اهداف تحصیلی و شغلی: بررسی اهداف تحصیلی و شغلی آینده نیز می‌تواند کمک کننده باشد. اگر به رشته‌های مهندسی، فیزیک، ریاضیات کاربردی و یا حوزه‌های پژوهشی علاقه دارید، انتخاب رشته ریاضی می‌تواند گامی مهم به سمت اهداف شما باشد.

رشته های اصلی زیر گروه یک ریاضی

در زیرگروه یک ریاضی، رشته‌های اصلی و پرطرفدار عبارتند از:

  1. دکترای پیوسته بیوتکنولوژی
  2. دکترای پیوسته فیزیک
  3. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد
  4. آمار
  5. آمار و سنجش آموزشی
  6. آموزش ابتدایی
  7. آموزش تربیت بدنی
  8. آموزش ریاضی
  9. روانشناسی
  10. شیعه شناسی
  11. علوم تربیتی
  12. علوم کامپیوتر
  13. علوم ورزشی
  14. فقه و حقوق اسلامی
  15. فلسفه و حکمت اسلامی
  16. فناوری اطلاعات و ارتباطات
  17. گردشگری
  18. مددکاری اجتماعی

رشته های اصلی زیر گروه دو ریاضی

در زیر گروه دو ریاضی، رشته مهندسی شیمی به عنوان بهترین رشته معرفی می‌شود. البته انتخاب رشته به میزان علاقه و استعداد شما نسبت دارد و باید با توجه به علایق و هدف شخصی خودتان تصمیم بگیرید. جدول زیر نیز رشته‌های دیگر زیرگروه دو ریاضی را نشان می‌دهد:

  1. شیمی کاربردی
  2. شیمی محض
  3. مهندسی ایمنی صنعتی
  4. مهندسی ایمن

رشته های زیر گروه سه ریاضی

وای بابا، اینجا یه لیست از رشته‌هایی که می‌تونی بعد از تحصیل ریاضی توشون کار کنی رو داریم. این رشته‌ها واسه دوره کاردانی هستن، یعنی یه سطح پایین‌تر از دانشگاه. خب حالا من اسم رشته‌ها رو برات میگم با یه زبون ساده تر. حالا تو می‌تونی یکی از این رشته‌ها رو انتخاب کنی و بری توش تحصیل کنی:

  • کاردانی پالایش گاز
  • کاردانی شهرسازی
  • کاردانی فنی برق
  • کاردانی فنی جوشکاری
  • کاردانی فنی صنایع
  • کاردانی فنی عمران
  • کاردانی فنی عملیات پتروشیمی
  • کاردانی فنی معدن
  • کاردانی فنی مکانیک

سهمیه های رشته ریاضی کنکور

در انتخاب رشته کنکور ریاضی، سهمیه‌ها مهم هستند. سهمیه‌ها برای داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی در سال ۱۴۰۲ به صورت منطقه‌ای تقسیم می‌شوند. این مناطق شامل منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه هستند.

منطقه‌بندی بر اساس دسترسی به امکانات آموزشی صورت می‌گیرد. بنابراین، داوطلبان کنکور ریاضی که از سهمیه‌های خاص مانند ایثارگران و جانبازان برخوردار هستند، اما از این سهمیه در فرآیند انتخاب رشته استفاده نمی‌کنند، به جای آن از سهمیه مناطق بهره می‌برند.

براساس محل تحصیل در سه سال آخر دبیرستان، داوطلبان به یکی از مناطق ۱، ۲ یا ۳ تعلق می‌گیرند. این مناطق بر اساس محل تحصیل دانش‌آموزان و نزدیکی به امکانات آموزشی تعیین می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب رشته کنکور ریاضی

در انتخاب قبولی رشته کنکور ریاضی، چند نکته مهم را باید در نظر داشت:

۱. انتخاب کد رشته: شما می‌توانید یک تا ۱۵۰ کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته وارد کنید.

۲. اولویت‌بندی رشته‌ها: در انتخاب رشته‌ها، باید اولویت‌بندی صحیحی داشته باشید. رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که علاقه‌مندید به آن‌ها بروید، را در اولویت‌های ابتدایی فرم انتخاب رشته وارد کنید. توجه کنید که بررسی رشته‌ها در فرم از بالا به پایین صورت می‌گیرد.

۳. علاقه شخصی: رشته‌ای را انتخاب کنید که واقعا به آن علاقه‌مندید. علاقه شما باعث می‌شود تا با سختی‌ها و مشکلات آن روبرو شوید.

۴. استعدادها: رشته‌ای را انتخاب کنید که با استعدادتان متناسب است. انتخاب رشته‌ای که هیچ استعدادی در آن ندارید و فقط به علاقه وابسته است، ممکن است به شما کمک نکند. اگر به استعداد خود توجه نکنید، ممکن است فقط یک مدرک بدون تخصص بگیرید و یا نتوانید به‌صورت کامل در این رشته پیشرفت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی