بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

اختلالات یادگیری یکی از مشکلاتی است که والدین را نه فقط در محیط خانه بلکه حتی در محیط تحصیلی نیز درمانده کرده است . اختلال یادگیری طبق راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ( DSM-5 ) جزو اختلالات عصبی – رشدی طبقه بندی میشود . اختلال یادگیری در دوران کودکی بروز پیدا میکند . این اختلال شامل نشانه هایی است که حداقل به مدت 6 ماه ادامه داشته باشد .

نشانه های اختلالات یادگیری

در بخش زیر به چند نمونه از این نشانه ها اشاره خواهیم کرد .

  • فردی که دارای اختلالات یادگیری است دارای مطالعه ای بی دقت است . اصولا کلمات را آهسته و پرزحمت و پردردسر میخواند . برای مثال کلمات را به صورت یکی یکی و با صدای بلند میخواند .
  • در اختلال یادگیری ، مشکل درک کردن معانی کلمات بسیار واضح است . غالبا نتیجه و معانی جملات درک نمیشود . حال هر چه معانی عمیق تر باشد درک کردن مشکل تر .
  • مشکلاتی در رابطه با هجی کردن حروف
  • اختلالاتی در رابطه با نوشتن کلمات . بیان نوشتاری دارای خطاهای بسیاری است . سازماندهی کلمات نامناسب است . بیان نوشتاری واضح نیست .
  • یکی از مهم ترین مشکلات اختلالات یادگیری این است که معانی اعداد و محاسبه آنها به صورت مناسبی درک نمیشود . حتما کودکانی را دیده اید که برای شمردن از انگشتان خود کمک میگیرند .
  • استدلال های ریاضی به خوبی فهمیده نمیشود . برای حل کردن مسائل ریاضی بکار بردن مفاهیم ، واقعیت ها و روش های ریاضی امری بسیار ثقیل است .

مرکز مشاوره اختلالات یادگیری آویژه

مرکز مشاوره اختلالات یادگیری آویژه با توجه به اینکه اختلال یادگیری یکی از دغدغه های والدین است به شما در این زمینه کمک و یاری میرساند . در اختلال یادگیری مهارت های تحصیلی به صورت قابل توجهی نقصان پیدا میکنند . منظور این است که عملکرد فرد از سن عددی او پایین تر است . مرکز مشاوره روانشناسی اختلالات یادگیری آویژه فقط بحث تحصیلی را مدنظر قرار نمیدهد زیرا اختلال یادگیری علاوه بر عملکرد تحصیلی حتی عملکردهای شغلی یا زندگی روزمره را نیز تحت تاثیر قرار میدهد .

پیشنهاد مرکز مشاوره اختلالات آویژه

مرکز مشاوره اختلالات یادگیری آویژه به والدین پیشنهاد میدهد که هرچه سریع تر به این موضوع رسیدگی کنند . مشکلات یادگیری در طول دوران دبستان آغاز میشوند . ولی والدین گرامی این را مدنظر بگیرید تا زمانی که نیازی به استفاده از مهارت های تحصیلی نباشد تشخیص اختلال یادگیری بسیار دشوار است .

مشاوره اختلالات یادگیری تلفنی

مشاوره اختلالات یادگیری تلفنی مبنا را بر این میگذارد که با استفاده از داده ها و اطلاعاتی که والدین در اختیار کارشناسان میگذارند ؛ تشخیص درستی داده شود . گاهی مشکلات یادگیری با عدم توانایی عقلانی ، مشکلات بینوایی یا شنوایی ، اختلالات روانی و حتی مشکلات اجتماعی اشتباه گرفته میشوند . در مشاوره اختلالات یادگیری تلفنی مبنای تشخیص گذاری بر 4 ملاک اساسی باید بنا شود . سابقه فرد در معیارهای رشدی ، پزشکی ، خانوادگی و تحصیلی به دقت ارزیابی شود . در تشخیص مشکلات یادگیری ، ارزیابی ها و گزارشات مدرسه بسیار حیاتی است .

مشاوره اختلالات یادگیری تلفنی آویژه

مشاوره اختلالات یادگیری تلفنی آویژه در نظر میگیرد که کلیه پایه های تحصیلی و مهارت های مورد نیازی که مشکل پیدا کرده اند را مشخص کنند . هر یک از این ابعاد باید به صورت جداگانه بررسی و درمان شوند . مشاوره اختلال یادگیری تلفنی آویژه از گزارش های مدرسه ، مجموعه تکالیفی که توسط کودک انجام شده ، معیارهای مبتنی بر برنامه های درسی و همچنین مصاحبه های بالینی کمک میگیرد . مشکل یادگیری صرفا به دوران کودکی محدود نمیماند و در دوران بزرگسالی نیز ادامه پیدا میکند .

وظایف مرکز مشاوره اختلالات یادگیری

مرکز مشاوره اختلالات یادگیری باید تمامی نشانگان و علائم اختلال یادگیری را به دقت بررسی کند . عزیزانی که متاسفانه با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند باید بدانند اصلی ترین ویژگی که اختلالات آموزشی را متمایز میکند ؛ این است که مهارت های تحصیلی فرد به صورت کاملا واضحی از میانگین سنی خودش پایین تر است .

مطالب تخصصی مرکز مشاوره روانشناسی آویژه در زمینه اختلالات یادگیری

مطالبی که بیان شد تنها گوشه ای از مشکلات یادگیری بود که به صورت اجمال بیان شد . خواهشمندیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات سایر متخصصین ما را به دقت مطالعه فرمائید .

https://psychology.avije.org/

  • ۰۱/۱۰/۱۸
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی