بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

بهترین روانشناس

مطالب علمی روانشناسی خانواده

در این وبلاگ مسائل ئ مشکلات روانی مطرح میشود

  • ۰
  • ۰

پدر فوق العاده فمیلیکو

 بازی کردن با فرزندان

همیشه سعی کنید با فرزندان خودتان بازی کنید. بازی کردن یکی از راه های برقراری ارتباط بین پدر خانواده و فرزندان است. انجام بازی های فیزیکی می تواند ارتباط شما به عنوان پدر فوق العاده را با فرزندانتان بسیار تقویت کنید. سعی کنید بالشت بازی، کشتی گرفتن، قایم باشک، بازی های ماجراجویانه مثل پیدا کردن گنج را در برنامه اوقات فراغت خودتان داشته باشید؛ قرار نیست تمام بازی های کودکان مختص به مادر آن ها شود، شما هم تاثیر و سهم بسزایی در این روند دارید.

بازی های فکری و یا تماشای تلویزیون در کنار فرزندان می تواند جز رفتار پدر خوب در نظر گرفته شود و تجربه خوبی محسوب شود، اما موضوعی که مطرح می شود آن است که این تجربه نمی تواند به تنهایی دنیای کودک را به شکل مناسبی شکل دهد.

 وظایف زنانه یا مردانه؟

معمولا در خانواده هایی با بافت سنتی تر، به این شکل جا افتاده است که کارهایی همچون عوض کردن پوشک بچه، حمام بردن کودک، درست کردن شیرخشک برای کودک و یا بیدار شدن نیمه شب برای آرام کردن کودک ناآرام، همگی جز وظایف زن و به خصوص مادر کودک محسوب می شود. مشخص است که اگر می خواهید تبدیل به یک پدر فوق العاده شوید، بهتر است سعی کنید تا از این طرز فکر سنتی دوری کرده و تا حد امکان در انجام این کارها به همسر خودتان کمک کنید.

انجام وظایف مادرانه یا زنانه جز رفتار پدر خوب است، با این کار نه تنها تبدیل به پدری فوق العاده می شوید، بلکه می توانید همسر خوبی نیز به حساب بیایید. انجام چنین کارهایی برای فرزندتان می تواند رابطه عمیق و احساسی خوبی را بین شما و او شکل دهد که در بزرگسالی نتایج و تاثیرات خودش را نمایان خواهد ساخت.

 کتاب خوانی در کنار هم، یک تیر و چند نشان

سرانه مطالعه یک کشور در واقع نشان دهنده فرهیخته بودن مردم آن کشور و پیشرفت آن ها است. متاسفانه در کشور ایران سرانه مطالعه افراد بسیار پایین است و در واقع کشور ما جز آرین کشورهای موجود در لیست است. شاید با خودتان فکر کنید که این موضوع به تربیت اجتماعی فرزندان و اوضاع جامعه بر می گردد، اما بهتر است کمی منطقی به قضیه نگاه کنیم.

عادت کتاب خوانی از سنین کودکی در بچه ها شکل می گیرد. اگر شما به عنوان یک پدر که دارای ویژگی رفتاری عالی و خوب است، سعی کنید از زمانی که فرزندان کم کم متوجه حرف های شما می شود، برای او کتاب های داستان آموزنده و سرگرم کننده بخوانید، می توانید با یک تیر چند نشان را بزنید. ابتدا آن که در فرزند خودتان عادت کتاب خوانی را به وجود آورده و او را با دنیای قصه ها آشنا کرده اید، دومین مزیت این کار وقت گذراندن با آن ها است و سومین مزیت نیز مربوط به جهت بخشی فکری به نحوه نگرش فرزندانتان به آینده و ماهیت زندگی است که می توان گفت این موضوع از همه موضوعات مهم تر است.


منبع:familico.ir

  • ۰۰/۰۷/۲۳
  • جللال میری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی